Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Anna Trawińska
Matematyka, Scenariusze

Zadania tekstowe utrwalające dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 - konspekt lekcji matematyki dla klasy II nauczania zintegrowanego

- n +

Zadania tekstowe utrwalające dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.

Konspekt lekcji matematyki dla klasy II nauczania zintegrowanego

Kategorie celów.

A. Uczeń zna i nazywa liczby w dodawaniu, odejmowaniu. Dadaje i odejmuje w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
B. Uczeń rozumie treść zadanie tekstowego, wyróżnia w nim liczby dane i szukane, rozumie pojęcia: higiena, racjonalne odżywianie, witaminy.
C. Uczeń potrafi porównać i uporządkować liczby w zakresie 20. D. Uczeń rozwiązuje zadania z dodawaniem i odejmowaniem.

METODY:
  • słowna
  • praktyczna
  • oglądowa

    FORMY PRACY:
  • zbiorowa
  • indywidualna
  • zróżnicowana

    ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
  • karty pracy, treści zadań, owoce, opaska, worek, prace plastyczne.

    PRZEBIEG LEKCJI:
    1. Ćwiczenia rachunku pamięciowego
    - podaj sumę liczb: 3 i 7, 9 i 5, 16 i 2
    - jak nazywają się liczby w dodawaniu
    - podaj różnicę liczb: 7 i 2, 13 i 4

    2. Rozwiązanie hasła poprzez obliczenie działań, uporządkowanie wyników malejąco i przyporządkowanie im odpowiednich liter.

    - rozmowa na temat higieny, nawiązanie do konkursu plastycznego.

    3. Ciche czytanie ze zrozumieniem treści zadania zapisanego na tablicy.
    - w sklepie było 9 mydeł "Kajtek" i 11 mydeł "Bobas"
    Ile było wszystkich mydeł dla dzieci?
    - rozwiązanie zagadek.

    4. Gimnastyka śródlekcyjna.

    5. Odczytanie zadania przez nauczyciela.
    - co wiemy z treści?
    - krótki zapis danych na tablicy
    - rozwiązanie
    - odpowiedź.

    Mama przygotowała 17 kanapek. Dzieci zjadły kilka. Zostało 8 kanapek.
    Ile kanapek zjadły dzieci?

    było    17
    zjadły    X
    zostało    8

    6. Indywidualne rozwiązanie zadania.
    Na talerzu były 4 jabłka, 5 gruszek i 7 śliwek. Ile owoców było na talerzu ?
    - sprawdzenie poprawności
    - rozmowa na temat treści, czyli witamin
    - rozwiązanie zagadki.

    7. Zabawa "Jaki to owoc" - rozpoznawanie po dotyku.
    - wspólne spożywanie owoców.

    8. Ocena udziału dzieci w lekcji, podziękowanie.

    Karta pracy

    ... ...................................................................

    1. Oblicz. Uporządkuj wyniki malejąco w tabeli i odczytaj hasło.

    10 + (8-5) = I
    13 - 4 = N
    (7 + 3) + 10 = H
    (17 + 3) - 10 = E
    16 - 16 = A
    20 - 3 = G
    (12 - 2) + 8 = I


    20
    H


    2.

    ..........................................................................

    ROZWIĄZANIE

    Odp.
    ... ...........................................................................................................................................

    3. Ile
    ... .......................................................................................................................................?

    PYTANIE

    BYŁO .............................
    ZJADŁY .............................
    ZOSTAŁO .............................

    Spr.
    ... ..................................................................................................................

    Odp.
    ... .........................................................................................................................................

    4 Na talerzu były 4 jabłka, 5 gruszek i 7 śliwek. Ile owoców było na talerzu?

    .....................................................................
    ROZWIĄZANIE

    Odp.
    ... ...........................................................................................................................................

    1. Wpisz w okienka takie liczby, aby ich suma wynosiła 20.

    Opracowanie:
    Anna Trawińska
    Nauczyciel w Zespole Szkół Sportowych
    Aleksandrów Łódzki

  • Zgłoś błąd    Wyświetleń: 13330
     
       Komentarze
    Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

    Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 2.6



    Ilość głosów: 5
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014