AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Siergiej
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz ślubowania klas pierwszych

- n +

Scenariusz ślubowania klas pierwszych

1. Ustawienie klas pierwszych, delegacji i rodziców.
2. Prośba o powstanie, wprowadzenie Pocztu Sztandarowego, odśpiewanie hymnu państwowego.
3. Powitanie pierwszoklasistów przez dyrektora szkoły.
4. Wystąpienie przedstawicieli Małego Samorządu SP 4.

"Drogie koleżanki i koledzy,

Od 1 września tworzycie wraz z nami szkolną rodzinę. W rodzinie każdy obok praw ma także obowiązki, które powinien wypełniać. Naszym wspólnym obowiązkiem jest przede wszystkim pilna nauka.

My - starsi koledzy podamy wam pomocną dłoń. Korzystajcie z naszych rad i wskazówek. Zawsze możecie zwracać się do nas ze wszystkimi trudnymi sprawami. Pamiętajcie, że jesteśmy waszymi, którzy służyć wam będą pomocą, gdy szkolne życie okaże się trudne.

Uśmiechnijcie się, bo w szkole jest naprawdę radośnie. Cieszymy się, że jesteście z nami. Życzy wam samych piątek i szóstek".


5. Ślubowanie klas pierwszych na Sztandar Szkoły. Dyrektor odczytuje tekst ślubowania, a uczniowie za nim powtarzają:
"Ślubuję być dobrym Polakiem
dbać o dobre imię klasy i szkoły.
Będę uczyć się w szkole jak kochać Ojczyznę,
jak dla niej pracować kiedy urosnę.
Będę starać się być dobrym kolegą,
swym zachowaniem i nauką
sprawić radość rodzicom i nauczycielom".

6. Potwierdzenie ślubowania - reprezentanci klas pierwszych przypieczętują to wydarzenie w kronice szkoły (wpis dzieci do kroniki szkoły).
7. Pasowanie na ucznia. Uczniowie, kolejno, klasami podchodzą do dyrektora, który symbolicznym ołówkiem pasuje każde dziecko na ucznia.
8. Wystąpienie pierwszoklasisty.

"My, uczniowie klas pierwszych, serdecznie dziękujemy za przyjęcie nas do braci uczniowskiej i obiecujemy solidnie wypełniać obowiązki ucznia".

9. Wręczenie upominków (dzieci z klas trzecich wręczają pierwszakom przygotowane przez siebie upominki).
10. Wyprowadzenie Pocztu Sztandarowego.
11. Część artystyczna w wykonaniu uczniów klas pierwszych.
- Piosenka "Jestem pierwszakiem".
- Wiersz "Pierwszoklasista".
- Piosenka "Dostał Jacek elementarz".
- Wiersz "Co można, a co trzeba" J. Jesionowski.
- Wiersz "Na dobry w szkole początek" W. Malzacki.
- Wiersz "Rozważania przedszkolaka" M. Majewski.
- Taniec w wykonaniu uczniów klas czwartych przygotowanych pod kierunkiem p. A. Gadomskiej.

TEKSTY WIERSZY

"Pierwszoklasista"
Już skończyły się wakacje
Z drzew opada żółty liść
Jesień zmienia dekorację
Bo do szkoły czas już iść.

Idą dawne przedszkolaki
Nie starszaki, a uczniaki
Każdy ma tornister nowy
A w nim papier kolorowy
I kartonu cały blok
Bo się zaczął szkolny rok.

Każdy może dziś policzyć
Ile kartek jest w zeszycie
Ile kredek jest w piórniku
Ile piątek ma w dzienniku.

Kto rachunki dobrze zna
Ten podniesie palce dwa.

"Co można, a co trzeba" J. Jesionowski
W tym wierszu wszystkich poinformuję,
co można robić, by nie mieć dwójek.

Można do snu się kładąc wieczorem
wsuwać pod łóżko z książkami worek.

Można też, ze snu budząc się rano,
stuknąć trzy razy książką w kolano.

Idąc do szkoły można po drodze
postać pod drzewem na jednej nodze.

No i pamiętać - byś rano mógł
przejść lewą nogą przez szkolny próg.
To wszystko można. Trudne to nie jest,
lecz by pomogło - próżne nadzieje.
A ten - kto dobrym uczniem być chce,
co trzeba robić - sam dobrze wie!

*** W. Malzacki
Na dobry w szkole początek
swoje odkrycie wam zdradzę:
tornister traci na wadze
tyle, ile w nim piątek.

Na dowód mam mnóstwo obliczeń,
lecz łatwo to sami sprawdzicie:
że już z jedną piątką,
ba - z czwórką
tornister jest lekki jak piórko.
Że z dwoma piątkami - po drodze
- skacze się na jednej nodze.
A z trzema - ostrożnie na wietrze
- można się unieść w powietrze!

A co do dwójek kochani,
To sprawdzać wam nie radzę
Ponieważ tornister z dwójami
Ogromnie przybiera na wadze.

"Rozważania przedszkolaka" M. Majewski
Minął przedszkolny okres wesoły
i trzeba będzie Iść do tej szkoły...
Tu - były klocki, misie, zabawki,
tam - tylko lekcje i twarde ławki.

Zamkną mnie w klasie i przy zeszycie
posadzą chyba na całe życie,
a gdy z niej wyjdę kiedyś po latach,
to będę pewnie starszy niż tata.

Lecz zrobię kawał i szybko wrócę
znów do przedszkola,
gdy się nauczę
pisać.
I czas mi jakoś przeleci...
Będę autorem bajek dla dzieci.

TEKSTY PIOSENEK
"Jestem uczniem"
słowa: St. Karaszewski
muzyka: E.Witkowska

Idę do szkoły
a ze mną przyjaciele.
Śpiewam wesoło,
bo przygód czeka wiele.
Ref. Kim ja jestem?

Wie każdy z was!
Do pierwszej klasy
Idę pierwszy raz.

Niosę tornister
w nim książki i zeszyty.
W nowym piórniku
mam kredki, długopisy.
Ref. Kim............

"Dostał Jacek elementarz"
Dostał Jacek elementarz
Ależ mina uśmiechnięta.

Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma -bis

Właśnie idzie środkiem ścieżki
Dumny z pierwszej swej książeczki

Hejże.............

Spojrzał Burek w Jacka oczy
Jakby pytał dokąd kroczy

Hejże...............

Ja do szkoły! - też pytanie
Jestem uczniem miły panie!

Hejże............

Opracowanie: Barbara Siergiej

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 6511


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.