![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Namyślak-Rabenda Język polski, Projekty edukacyjne Moje miasto w legendach - projektProjekt - Moje miasto w legendachProjekt edukacyjny realizowany na zajęciach języka polskiego w klasie VTEMAT PROJEKTU: Moje miasto w legendach Cele ogólne: - Rozwijanie postaw patriotycznych związanych z kulturą regionalną - Kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji - Gromadzenie, selekcjonowanie i przetwarzanie informacji dotyczących dziedzictwa kulturowego regionu - Kształcenie umiejętności pracy w grupie - Doskonalenie umiejętności prezentacji zebranych materiałów - Kształcenie umiejętności rozwijania własnych zainteresowań Cele operacyjne: Uczeń: - Zna historię swojego miasta - Potrafi wyszukać potrzebne mu materiały - Umie sporządzić opis bibliograficzny - Zna legendę o swoim mieście - Podejmuje działalność literacką i plastyczną - Potrafi przygotować inscenizację - Umie wykonać plakat reklamowy lub folder - Zna miejsca pamięci narodowej w najbliższej okolicy - Rozumie dlaczego należy pielęgnować tradycje regionalne - Umie redagować zaproszenie Czas realizacji: 2 - 3 tygodnie Forma pracy: - praca w grupach Metoda realizacji: projekt Formy realizacji: - zbiór materiałów w teczce (materiały dotyczące przeszłości miasta; legendy, nazwy zabytków, sporządzenie opisu bibliograficznego itp.) - album (zdjęcia lub ksero zdjęć z ich opisem) - teksty nowych legend - inscenizacja w oparciu o legendę - zaproszenie na prezentację projektu, plakat reklamowy: PRZYJEDŹ DO.... lub folder Etap wstępny: Przygotowanie instrukcji i rozdanie jej uczniom; instrukcja zawiera: - zadania dla grup - termin konsultacji z nauczycielem - termin prezentacji Zadania dla grup: Podział klasy na pięć grup zadaniowych: I grupa - bibliografie Wyszukują materiały dotyczące przeszłości miasta, legendy związane z nazwą, zabytki, sporządzają bibliografię (teczka z materiałami) II grupa - historycy sztuki Wyszukują zdjęcia, rysunki zabytków (mogą być wykonane własnoręcznie), ciekawych miejsc itp. Dołączają ich krótki opis (album) III grupa - literaci Układają nowe legendy o mieście, w którym mieszkają (jeżeli będzie ich kilka, może powstać mała książka) IV grupa - aktorzy W oparciu o legendę przygotowują inscenizację V grupa - plastycy Pomagają w plastycznym opracowaniu inscenizacji; przygotowują zaproszenie na prezentację projektu i plakat reklamowy: PRZTJEDŹ DO... lub folder Uczniowie mają już pewne wiadomości i znają źródła, z których mogą skorzystać. Przed przystąpieniem do realizacji zadań odbyły się spotkania: z poetą z Pajęczna p. S. Wróżem i autorami książki o Pajęcznie państwem Pach. Każda grupa otrzymuje do wykonania zestaw zadań (instrukcję pracy). Uczniowie w swoich grupach wybierają liderów, przedstawiają pomysły, dzielą się uwagami, dokonują poprawek. Nauczyciel krótko komentuje poszczególne zadania, wyjaśnia i określa kryteria, które będą brane pod uwagę przy ocenie projektu. Etap zasadniczy: - zbieranie, porządkowanie materiałów, twórczość literacka, opracowywanie plastyczne przez uczniów - konsultacje z nauczycielem języka polskiego Etap końcowy: - termin realizacji - prezentacja projektu - ocena projektu Kryteria oceny projektu: - spełnienie wymagań - różnorodność rozwiązań - pomysłowość - estetyka wykonania - wkład pracy ucznia
Opracowanie: Magdalena Namyślak - Rabenda Wyświetleń: 2942
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |