AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Rak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć zintergrowanych w klasie trzeciej

- n +

Nadchodzi zima

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie III

Zapis w dzienniku: Gromadzenie słownictwa wokół tematu: Zima. Układanie i rozwiązywanie zagadek i rebusów o tematyce zimowej, śpiewanie piosenki "Kolorowy śnieg". Doskonalenie dodawania i odejmowania sposobem pisemnym. Tworzenie obrazków zimowych za pomocą komputera.

Osiągnięcia uczniów:
- potrafi zgodnie współpracować i oceniać współpracę,
- wypowiada się na określony temat,
- zna tabliczkę mnożenia i dzielenia,
- stosuje dodawanie i odejmowanie pisemne,
- układa i rozwiązuje zagadki, rebusy,
- wykonuje prace plastyczne na określony temat,
- śpiewa poznaną piosenkę,
- zna zimowe miesiące- wie ile mają dni,
- wie, kiedy rozpoczyna i kończy się zima,
- potrafi posługiwać się narzędziami programu Paint.

Metody: m. aktywizujące, działalność praktyczna, m. problemowe, m. słowne

Formy organizacyjne: praca grupowa z el. pracy zbiorowej i indywidualnej

Środki dydaktyczne: nagrania: A. Vivaldi "Zima" z cyklu "Cztery pory roku", piosenka "Kolorowy śnieg", utwór C. Saint-Saensa "Łabędź", arkusze do demonstracji, karteczki, karty pracy.

Czas trwania zajęć: 135 minut

Przebieg zajęć:
1. Wprowadzenie do tematu dnia- rozwiązanie zadań matematycznych na tablicy.
2. Wysłuchanie fragmentu utworu A. Vivaldiego "Zima" z cyklu "Cztery pory roku" - polecenie dzieciom, aby słuchając, zamknęły oczy i wyobraziły sobie wszystko, co kojarzy im się z zimą.
3. Z czym kojarzy ci się zima?- pisanie indywidualnie przez dzieci skojarzeń na małych karteczkach- przyklejanie ich na tablicy, odczytanie propozycji.
4. Praca w 4 grupach- podział na grupy poprzez losowanie karteczek w czterech kolorach- każda z grup zapisuje na kartce: jakie są "+" lub "-" zimy.
5. Prezentowanie na tablicy i omówienie propozycji dzieci.
6. Rozwiązywanie zagadek prezentowanych przez dzieci dotyczących czynności związanych z zimą- pantomima:
- jazda na nartach,
- lepienie śniegu,
- składanie życzeń,
- ubieranie czapki i szalika,
- robienie świątecznych porządków,
- rozpakowywanie prezentów.
7. Wspólne śpiewanie piosenki "Kolorowy śnieg".
8. Uzupełnianie ćw. 1 na karcie pracy.
9. Ustalanie zimowych miesięcy, przypomnienie, kiedy zaczyna i kończy się zima- ćw. 2.
10. Obliczanie ile dni trwa zima- indywidualne korzystanie przez uczniów z kalendarza- układanie działania pisemnego, obliczenie dwóch wersji- rok zwykły i przestępny- ćw.3.
11. Indywidualne wykonywanie przez dzieci rebusów o tematyce zimowej- ćw. 4:
- grupa I- o pogodzie,
- grupa II- o świętach,
- grupa III- o sportach zimowych,
- grupa III- o zabawach na śniegu.
12. Wybór przez grupę najciekawszego rebusu- wspólne wykonanie go w dużym formacie- odgadywanie przez pozostałe grupy.
13. Wykonywanie działań matematycznych- dodawanie i odejmowanie pisemne- praca samodzielna- ćw. 5.
14. Zabawa ruchowa- naśladowanie poruszania się łyżwiarza po lodowisku do melodii C. Saint-Sänsa "Łabędź".
15. Uzupełnianie na karcie pracy nazw świąt związanych z zimą- ćw. 6.
16. Wymyślanie i pisanie przez dzieci propozycji- odpowiedzi na pytanie: Co by było gdyby nie było zimy?
17. Czytanie i omówienie pomysłów dzieci.
18. Ocena współpracy grupowej.

Zajęcia w pracowni komputerowej:
19. Dzieci siedzą w kręgu- zebranie informacji, o których była mowa podczas poprzednich lekcji.
20. Losowanie przez dzieci tematów obrazków, które będą wykonywać na komputerze:
- Mikołaj,
- Narciarstwo,
- Łyżwiarstwo,
- Zabawy na śniegu,
- Zima na wsi,
- Kulig,
- Boże Narodzenie,
- Na sankach,
- Stroik świąteczny
21. Omówienie i ocena prac.

Zajęcia zostały przeprowadzone w dniu 11 grudnia. Był to dzień otwarty dla rodziców uczniów, którzy również zostali zaangażowani w toku zajęć poprzez włączenie ich do następujących zadań:
- zapisywanie na arkuszu: jakie są "+" lub "-" zimy;
- wykonywanie rebusów o tematyce zimowej;
- wymyślanie i pisanie propozycji- odpowiedzi na pytanie: Co by było gdyby nie było zimy?
Pod koniec zajęć obecni rodzice wpisali swoje wrażenia do arkusza ewaluacyjnego.

Opracowanie: mgr Anna Rak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5492


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.