Katalog

Izabela Wrzosek
Język polski, Sprawdziany i testy

Test sprawdzający umiejętności i wiadomości uczniów dotyczące imiesłowów (wersja A, B)

- n +

Test sprawdzający umiejętności i wiadomości dotyczące imiesłowów i ich funkcji w zdaniu - klasa II

wersja A.

1.Z podanych zdań wypisz imiesłowy i podaj ich pełne nazwy: (4 pkt)
- Nad osnutym mgłą lasem widzieliśmy ptaki odlatujące do ciepłych krajów.
.........................................................................................
........................................................................................
- Wchodząc do szkoły, spotkałem mojego nieocenionego przyjaciela.
.......................................................................................
.......................................................................................

2.Uzupełnij zdanie imiesłowem przymiotnikowym czynnym, utworzonym od najtrafniej dobranego bezokolicznika: pouczać, przejmować, interesować: (2 pkt)

- O filmie, który wywołuje silne przeżycia wzruszenia, powiemy, że jest .......................

3.Od podanych czasowników utwórz imiesłowy przymiotnikowe bierne. Tam, gdzie nie możesz takiej formy utworzyć, postaw kreskę. (2 pkt)

- kochać-........................... - myć- ..........................

- uciekać-......................... - biegnąć- ........................

4.Zastosuj w zdaniu imiesłów "niepalący": (2 pkt)

...............................................................................................................

5.W podanych zdaniach podkreśl imiesłowy i określ ich funkcje składniowe: (4 pkt)

- Zapasy żywnościowe zostały wyczerpane. - .........................................................

- Spacerujący turyści podziwiali uroki miasta.- ......................................................

6.Od podanych czasowników utwórz imiesłowy przysłówkowe współczesne: (2 pkt)

- myśleć-.............................. - uśmiechać się- ..............................

- iść-.................................. - widzieć- .....................................

7.Uzupełnij zdanie: Imiesłowy przysłówkowe współczesne tworzymy od czasowników

..................................(dokonanych, niedokonanych). (2 pkt)

8. W podanych wypowiedzeniach złożonych zdanie podrzędne zastąp imiesłowowymi równoważnikami zdań podrzędnych: (4 pkt)

- Kiedy przebywałem na wczasach, często korzystałem z usług masażysty.

...............................................................................................................
- Jeśli przeczytam tę książkę, zwrócę ją do biblioteki.

...............................................................................................................

11 -13 pkt - dopuszczający
14 - 17 pkt - dostateczny
18 - 20 pkt - dobry
21 - 22 pkt - bardzo dobry
Liczba punktów:...........................
Ocena:.......................................

wersja B.

1.Z podanych zdań wypisz imiesłowy i podaj ich pełne nazwy: (4 pkt)
- W stojącym na peronie pociągu wydzielono miejsca dla przewożonych towarów.
.........................................................................................
........................................................................................
- Napisawszy wypracowanie, poprawiłem popełnione błędy.
.......................................................................................
.......................................................................................

2.Uzupełnij zdanie imiesłowem przymiotnikowym czynnym, utworzonym od najtrafniej dobranego bezokolicznika: pouczać, przejmować, interesować: (2 pkt)

- O książce, która wzbogaca naszą wiedzę, powiemy, że jest .......................

3.Od podanych czasowników utwórz imiesłowy przymiotnikowe bierne. Tam, gdzie nie możesz takiej formy utworzyć, postaw kreskę. (2 pkt)
- lubić-................................ - skakać - ..........................

- ugotować-......................... - iść- ................................

4.Zastosuj w zdaniu imiesłów "nieprzygotowany": (2 pkt)

..............................................................................................................

5.W podanych zdaniach podkreśl imiesłowy i określ ich funkcje składniowe: (4 pkt)

Nasze boisko zostało zbudowane w ubiegłym roku.- .............................................

- Dywan leżący na podłodze wykonano z wełny.- ..................................................

6.Od podanych czasowników utwórz imiesłowy przysłówkowe współczesne: (2 pkt)

- myśleć-..............................
- uśmiechać się-..............................
- iść-..................................
- widzieć-.....................................

7.Uzupełnij zdanie: Imiesłowy przymiotnikowe bierne tworzymy od czasowników

.................................. (przechodnich, nieprzechodnich). (2 pkt)
8. W podanych wypowiedzeniach złożonych imiesłowowe równoważniki zdań podrzędnych zastąp zdaniami podrzędnymi: (4 pkt)

- Oglądając melodramaty, zawsze płaczę.

...............................................................................................................
- Przysłuchawszy się dobrze melodii, odgadniesz tytuł piosenki.

...............................................................................................................

11 -13 pkt - dopuszczający
14 - 17 pkt - dostateczny
!8 - 20 pkt - dobry
21 - 22 pkt - bardzo dobry
Liczba punktów:...........................
Ocena:.......................................

Opracowanie: Izabela Wrzosek

Wyświetleń: 2740


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.