![]() |
![]() |
Katalog Izabela Wrzosek Język polski, Sprawdziany i testy Test sprawdzający umiejętności i wiadomości uczniów dotyczące imiesłowów (wersja A, B)Test sprawdzający umiejętności i wiadomości dotyczące imiesłowów i ich funkcji w zdaniu - klasa IIwersja A.1.Z podanych zdań wypisz imiesłowy i podaj ich pełne nazwy: (4 pkt) - Nad osnutym mgłą lasem widzieliśmy ptaki odlatujące do ciepłych krajów. ......................................................................................... ........................................................................................ - Wchodząc do szkoły, spotkałem mojego nieocenionego przyjaciela. ....................................................................................... ....................................................................................... 2.Uzupełnij zdanie imiesłowem przymiotnikowym czynnym, utworzonym od najtrafniej dobranego bezokolicznika: pouczać, przejmować, interesować: (2 pkt) - O filmie, który wywołuje silne przeżycia wzruszenia, powiemy, że jest ....................... 3.Od podanych czasowników utwórz imiesłowy przymiotnikowe bierne. Tam, gdzie nie możesz takiej formy utworzyć, postaw kreskę. (2 pkt) - kochać-........................... - myć- .......................... - uciekać-......................... - biegnąć- ........................ 4.Zastosuj w zdaniu imiesłów "niepalący": (2 pkt) ............................................................................................................... 5.W podanych zdaniach podkreśl imiesłowy i określ ich funkcje składniowe: (4 pkt) - Zapasy żywnościowe zostały wyczerpane. - ......................................................... - Spacerujący turyści podziwiali uroki miasta.- ...................................................... 6.Od podanych czasowników utwórz imiesłowy przysłówkowe współczesne: (2 pkt) - myśleć-.............................. - uśmiechać się- .............................. - iść-.................................. - widzieć- ..................................... 7.Uzupełnij zdanie: Imiesłowy przysłówkowe współczesne tworzymy od czasowników ..................................(dokonanych, niedokonanych). (2 pkt) 8. W podanych wypowiedzeniach złożonych zdanie podrzędne zastąp imiesłowowymi równoważnikami zdań podrzędnych: (4 pkt) - Kiedy przebywałem na wczasach, często korzystałem z usług masażysty. ............................................................................................................... - Jeśli przeczytam tę książkę, zwrócę ją do biblioteki. ............................................................................................................... 11 -13 pkt - dopuszczający 14 - 17 pkt - dostateczny 18 - 20 pkt - dobry 21 - 22 pkt - bardzo dobry Liczba punktów:........................... Ocena:....................................... wersja B. 1.Z podanych zdań wypisz imiesłowy i podaj ich pełne nazwy: (4 pkt) - W stojącym na peronie pociągu wydzielono miejsca dla przewożonych towarów. ......................................................................................... ........................................................................................ - Napisawszy wypracowanie, poprawiłem popełnione błędy. ....................................................................................... ....................................................................................... 2.Uzupełnij zdanie imiesłowem przymiotnikowym czynnym, utworzonym od najtrafniej dobranego bezokolicznika: pouczać, przejmować, interesować: (2 pkt) - O książce, która wzbogaca naszą wiedzę, powiemy, że jest ....................... 3.Od podanych czasowników utwórz imiesłowy przymiotnikowe bierne. Tam, gdzie nie możesz takiej formy utworzyć, postaw kreskę. (2 pkt) - lubić-................................ - skakać - .......................... - ugotować-......................... - iść- ................................ 4.Zastosuj w zdaniu imiesłów "nieprzygotowany": (2 pkt) .............................................................................................................. 5.W podanych zdaniach podkreśl imiesłowy i określ ich funkcje składniowe: (4 pkt) Nasze boisko zostało zbudowane w ubiegłym roku.- ............................................. - Dywan leżący na podłodze wykonano z wełny.- .................................................. 6.Od podanych czasowników utwórz imiesłowy przysłówkowe współczesne: (2 pkt) - myśleć-.............................. - uśmiechać się-.............................. - iść-.................................. - widzieć-..................................... 7.Uzupełnij zdanie: Imiesłowy przymiotnikowe bierne tworzymy od czasowników .................................. (przechodnich, nieprzechodnich). (2 pkt) 8. W podanych wypowiedzeniach złożonych imiesłowowe równoważniki zdań podrzędnych zastąp zdaniami podrzędnymi: (4 pkt) - Oglądając melodramaty, zawsze płaczę. ............................................................................................................... - Przysłuchawszy się dobrze melodii, odgadniesz tytuł piosenki. ............................................................................................................... 11 -13 pkt - dopuszczający 14 - 17 pkt - dostateczny !8 - 20 pkt - dobry 21 - 22 pkt - bardzo dobry Liczba punktów:........................... Ocena:....................................... Opracowanie: Izabela Wrzosek Wyświetleń: 2740
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |