Katalog Danuta Jończyk Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Andrzejki - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie IIAndrzejki - scenariusz zajęć zintegrowanych w kl. II"Na świętego Andrzeja pannom z wróżby nadzieja".Święty Andrzej to patron panien, które chcą zmienić stan cywilny. Wigilia świętego Andrzeja przypadająca 29 listopada to wieczór wróżb. Dawniej wszystkie wróżby tego dnia miały tylko jeden cel: upewnić młode panny, że ukochany wreszcie się pojawi. Dzisiaj wieczór andrzej-kowy to przede wszystkim okazja do spotkania z przyjaciółmi i doskonała zabawa w magicznej atmosferze. Przebieg zajęć: Uczniowie siedzą w ławkach. Z tyłu klasy stoi stół, przy którym odbywają się wróżby. 1. Wprowadzenie do tematu dnia - układanie hasła. Uczniowie otrzymują karty pracy i wykonują polecenie: Otocz kółkiem pierwszą literę w podanych wyrazach. Litery wpisz do okienek i odczytaj hasło: Andrzejkowe wróżby. Adam, noc, drzewo, rower, zasłona, ekran, jagoda, kreda, okno, waga, encyklopedia, wózek, rózga, ósemka, żaba, banan, y. □□□□□□□□□□□ □□□□□□ 2. Zaproszenie do wróżb. - Kim będziesz w przyszłości Uczniowie otrzymują karty z narysowanymi 5 kołami. W kołach mają narysować 5 osób - wykonawców ulubionych zawodów, które chcieliby wykonywać w przyszłości. Następnie zamykają oczy, a kolega z ławki obraca kartką w którąś stronę. Następnie celują palcem w tę kartkę i otwierają oczy. Kim będziesz?... Zmiana ról. - Wróżba z butami Każde dziecko zdejmuje z nogi but i ustawia w kolejności jeden za drugim od najdal-szego kąta sali. Ten but, który pierwszy wyjdzie za drzwi, wróży szybkie zamążpój- ście pannie lub szybki ożenek kawalerowi. - Lanie wosku Nauczyciel przygotowuje rozpuszczony wosk w rondelku, miskę z zimną wodą i klucz. Dzieci kolejno leją wosk przez dziurkę od klucza do zimnej wody. Wyjmują zastygnię- ty wosk i oglądają, jaki cień rzuca na ścianę. Szukają podobieństwa z jakimś przedmio-tem. - Zabawa ruchowa "Ciuciubabka" Dzieci stoją na obwodzie koła. Do środka wchodzi chłopiec z zawiązanymi oczami. Ła-pie dziewczynki, którą złapie ta zostanie jego żoną. To nie musi się sprawdzić! - Co mnie czeka w przyszłości Na stole znajduje się 5 kubeczków. Pod nimi znajdują się: cukierek, liść laurowy, pie-niądz, muszelka, kamyk. Nauczyciel za każdym razem "tasuje" kubki. Wylosowany symbol oznacza: - cukierek - życie słodkie i wesołe, - liść laurowy - sława, - pieniądz - bogactwo, - muszelka - życie na morzu lub w dalekim kraju, - kamyk - życie pracowite i pożyteczne. - "Cukierkowa" wróżba Uczestnicy częstują się cukierkami. Pomiędzy podwójnym opakowaniem znajdują się karteczki z nazwami prezentów, które powinny niedługo otrzymać. - Przekłute serce Nauczyciel przygotowuje 2 serca z imionami chłopców i dziewcząt oraz 2 szpilki. Dziewczynki przekłuwają serce z imionami chłopców, a chłopcy z imionami dziewcząt (nie widzą imion). - Liścik w balonie Nauczyciel przygotowuje liściki i wkłada do środka baloników przed napompowaniem. Każde dziecko wybiera sobie jeden i przebija na koniec zabawy. Czyta wróżbę umie- szczoną wewnątrz balonika. Np.: Czeka Cię podróż, Poznasz nowego kolegę, Czeka Cię miła niespodzianka,... 3. Zabawa andrzejkowa - poczęstunek, tańce i zabawy. Po wróżbach wszystkie dzieci zostały zaproszone przez mamy na słodki poczęstunek. Podczas wspólnej zabawy przy muzyce były różne konkursy. - Nadmuchiwanie baloników - kto szybciej? - Taniec z balonami - trzymanie balonów głowami. - Podrzucanie balonów, klaskanie (liczenie ile razy) i łapanie. 4. Podsumowanie dnia - wyrażenie opinii uczniów na temat zabawy. 5. Praca plastyczno-techniczna Andrzejkowa świeczka - cięcie, zaginanie, zagniatanie i klejenie kartonu. Forma przestrzenna. Materiały pomocnicze zaczerpnęłam z książki W. Śliwerskiego pt.: "Andrzejkowy wieczór". Warszawa 1984. Młodzieżowa Agencja Wydawnicza.
Opracowanie: Danuta Jończyk Wyświetleń: 6558
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |