Katalog Lidia Dykty Zajęcia zintegrowane, Konspekty Gdzie patrzysz Polska. Co wiem o mojej ojczyźnie - konspekt lekcji otwartejCo wiem o mojej ojczyźnie?KONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ DLA RODZICÓW W KLASIE II Bw dniu 10. XI. 2003r Krąg tematyczny - GDZIE PATRZYSZ - POLSKA CELE OGÓLNE: - wdrażanie do poszanowania symboli narodowych. - kształtowanie poczucia patriotyzmu wobec Ojczyzny Rzeczpospolitej Polskiej CELE OPERACYJNE: - uczeń zna symbole narodowe - określa cechy symboli narodowych - doskonali umiejętność cichego czytania ze zrozumieniem - wypowiada się na dany temat na podstawie przeczytanego tekstu - udziela odpowiedzi na postawione pytania - zapisuje hasła dotyczące ojczyzny - zna nazwy państw graniczących z Polską - prawidłowo odczytuje mapę Europy - śpiewa hymn, zna słowa i melodię - dodaje i odejmuje w zakresie 30 - opowiada zdaniami o swojej pracy (utworzonej mapie mentalnej) CELE WYCHOWAWCZE: - wdrażanie do pracy zespołowej - kształtowanie wytrwałości i umiejętności koncentracji METODY: pogadanka, rozmowa, praca z tekstem, pokaz, metoda twórczego rozwiązywania problemów - mapa mentalna, praktycznego działania, FORMY: indywidualna jednolita, grupowa, zespołowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE: mapa fizyczna Polski, godło, flaga Polski, ilustracje żołnierzy z różnych okresów historycznych, portret Józefa Piłsudskiego, kolorowe karteczki, arkusze papieru, ćwiczenia do języka polskiego i matematyki. Podręcznik - tekst "Czy wiesz co znaczy słowo niepodległość?", płyta CD1, karty ewaluacji zajęć. PRZEBIEG LEKCJI 1.Powitanie gości przez dzieci. 2.Samodzielne wykonanie zadania 5 strona 89 (zeszyt ćwiczeń - Matematyka). Odejmowanie w zakresie 30 typu: 28- 7; 26- 15. Odczytanie hasła - OJCZYZNA 3.Zapoznanie z tematem lekcji. Podsumowanie wiadomości o Ojczyźnie. Tworzenie mapy mentalnej nt. Moja Ojczyzna. Uczniowie mają po 4 kolorowe kartki - zadaniem każdego ucznia jest napisanie na każdej karteczce jednego hasła, które kojarzy im się z ojczyzną. Podział klasy na 5 osobowe grupy (wg. kolorów kartek). W grupach uczniowie odczytują swoje wyrazy, porządkują i układają w gromadki o podobnej treści. Tworzą zbiory i podzbiory, naklejają na duże arkusze papieru. Dopisują nowe hasła, łączą liniami i strzałkami. Każda grupa omawia swoją pracę, wieszając ją na tablicy ze wskazaniem na treści najważniejsze i drugoplanowe. 4.Wskazanie na mapie fizycznej państw sąsiadujących z Polską (ćwiczenie 3 str.44) - utrwalenie kierunków. 5.Wymienienie przez uczniów symboli narodowych (godło, flaga, hymn państwowy) i krótkie słowne opisanie ich. 6.Zaśpiewanie pierwszej zwrotki hymnu państwowego. 7.Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu "Czy wiesz co znaczy niepodległość?", udzielanie odpowiedzi na pytania, zapis na tablicy przez n- la. - Co to jest niepodległość? - Jakie państwa podzieliły między siebie ziemie polskie? - Jak Polacy walczyli o swoją wolność? - Kiedy i dzięki komu Polska odzyskała niepodległość? Analiza tekstu na tablicy i przepisanie do zeszytu (po wytarciu niektórych wyrazów przez n- la - tekst z lukami). 8.Prezentowanie publikacji i portretu J. Piłsudskiego. 9.Ocena pracy uczniów na lekcji. 10.Zadanie pracy domowej - wykonanie gry planszowej z okładki ćwiczenia z matematyki. EWALUACJA ZAJĘĆ: Zamaluj to zadanie, które według ciebie było najciekawsze i praca z nim najbardziej ci się podobała na lekcji, wklej mapkę do zeszytu. Lekcję opracowała i prowadziła
Opracowanie: mgr Lidia Dykty Wyświetleń: 6597
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |