Katalog

Hanna Moździerz
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Adresowanie koperty - scenariusz zajęć

- n +

Adresowanie koperty na podstawie informacji zawartych w wierszu H. Szayerowej "List". wielka litera w tekście

SCENARIUSZ ZAJĘĆ- NAUCZANIE ZINTEGROWANE- KLASA I

CEL OGÓLNY LEKCJI:

- Kształcenie pozytywnej motywacji do podejmowania zadań wymagających wysiłku i radzenie sobie z nimi,
- Rozwijanie umiejętności uczenia się, skupienia uwagi, planowania i organizowania pracy własnej oraz współdziałania w grupie,
- Wdrażanie do praktycznego stosowania zdobywanej wiedzy.

CELE OPERACYJNE:

- Uczeń czyta tekst listu i zna jego budowę,
- Uczeń zna i stosuje zasadę pisowni wielką literą,
- Uczeń adresuje kopertę,
- Uczeń zgodnie współpracuje w grupie.

METODY PRACY:

- Zabawa dydaktyczna,
- Ćwiczenia przedmiotowe,
- Praca z tekstem,
- Wykorzystanie zdobytej wiedzy z elementami "burzy mózgów".

FORMY PRACY:

- Indywidualna jednolita,
- Grupowa zróżnicowana,
- Zbiorowa.

POMOCE DYDAKTYCZNE:

- Kartki z listem,
- Podręcznik i ćwiczenia cz. 4 "Szkoła marzeń"
- Arkusze szarego papieru,
- Modele znaczków,
- Mapa Polski,
- Skrzynka na listy.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

Sprawdzenie zadania domowego (nauczenie się na pamięć słów piosenki "Listonosz")
Nauczyciel jako listonosz wyciąga ze skrzynki pocztowej list. Odczytuje adresata i treść listu. Następuje utrwalenie wiadomości zdobytych na wycieczce na pocztę (droga listu od nadawcy do adresata). Dzieci na podstawie samodzielnie rozwiązanego rebusu dowiadują się, że, to list od Julki.

Uczniowie odczytują tekst listu z informacją do kogo Julka napisała list, odszukują podpis osoby, która napisała list, pozdrowienia. Dzieci tną list na części i składają w całość. Poznają budowę listu.

Nauka adresowania koperty. Rozwiązanie eliminatki, zapis: "Będziemy adresować kopertę" (sprawdzenie zadania domowego- zasady pisowni spółgłosek miękkich). Na bazie zdobytych wiadomości (wycieczka na pocztę) oraz odczytanego przez nauczyciela wiersza i "burzy mózgów" następuje ustalenie potrzebnych elementów do zaadresowania koperty. Nauka pisania skrótów, wielka litera w nazwach.

Praca w grupach 3 osobowych. Podział ról- jeden uczeń ozdabia znaczek, drugi odczytuje z mapy Polski nazwę miejscowości, trzeci zapisuje wymyślony adres. Przypomnienie różnicy między cyfrą a liczbą- zapis kodu.

Wystawa prac. Ocena: (staranność, zgodna współpraca, prawidłowy zapis uwzględniający pisownię skrótów i znajomość stosowania wielkiej litery w tekście)

Powtórzenie zdobytych wiadomości.
Omówienie zadania domowego. Zagięcie i zaadresowanie kopert z wycinanek oraz nauka pięknego czytania wiersza "List".

Opracowanie: Hanna Moździerz /Nauczyciel Szkoły Podstawowej w Koziegłowach/

Wyświetleń: 5342


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.