Katalog

Aneta J. Nowak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Brzechwa dzieciom - dzieci rodzicom. Scenariusz przedstawienia dla rodziców

- n +

Scenariusz przedstawienia dla rodziców pt.: "Brzechwa dzieciom - dzieci rodzicom"

Narrator 1:
- Na początek zapraszamy na łąkę. Dowiemy się, co piszczy w trawie. Podobno pewien chrząszcz brzęczał w trzcinie. Ktoś mu tego pozazdrościł. Ciekawe, co z tego wyniknie?
Posłuchajmy wiersza pt.: "Chrząszcz".

Inscenizacja wiersza "Chrząszcz".
Postaci: narrator, chrząszcz, wół i Maciek.

Narrator 2:
- Wół chciał brzęczeć jak chrząszcz i proszę, co za przygoda. A sowa? Och, te ptaki! Czy wiecie co słychać u ptaków? Niektóre z nich mają kłopoty zdrowotne. Jakie? Posłuchajmy.

Inscenizacja wiersza "Sowa".
Postaci: narrator, sowa, dzięcioł, sroka

Inscenizacja wiersza "Kos".
Postaci: narrator, kos, lekarz, 2 ptaki

Narrator 1:
- Czy nie dziwne te ptaki? Ale to nie wszystko. Kaczka - dziwaczka, to dopiero była śmieszna. Zaśpiewają o niej dziewczynki.

Dziewczynki śpiewają piosenkę "Kaczka - dziwaczka".

Narrator 2:
- Zając w buraczkach, to danie dla smakoszy. Mówiła mi pewna kumoszka, że zna pewną kumoszkę co jadać by chciała słodki twarożek. A my usłyszymy opowieść o innym ptaszku, który lubił jeść różne ciekawe potrawy. Posłuchajmy wiersza pt.: "Kokoszka - smakoszka"

Inscenizacja wiersza "Kokoszka - smakoszka"
Postaci: narrator, kokoszka, kumoszka

Narrator 1:
- Zupełnie inne zmartwienie miał indyk, chociaż także związane z jedzeniem. Posłuchajmy tego smutnego indyka.

Inscenizacja wiersza "Indyk"
Postaci: narrator, indyk, przechodzień

Narrator 2:
- Nie wszyscy wiedzą, że w naszej klasie są uczniowie, którzy potrafią robić niezwykłe rzeczy. Największą niezwykłością jest u nas umiejętność rozmawiania z psami. Może po wysłuchaniu piosenki pt.: "Jak rozmawiać trzeba z psem" wszyscy nabędziemy tę umiejętność.

Dzieci śpiewają piosenkę "Jak rozmawiać trzeba z psem".

Narrator 1:
- Najwyższy czas zaprosić wszystkich do zwierzyńca. W naszym ogrodzie zoologicznym mamy zwierzęta z różnych kontynentów. Z Afryki mamy krokodyla i żółwia. Popatrzmy i posłuchajmy.

Inscenizacja wiersza "Krokodyl".
Postaci: krokodyl, rozmówca

Inscenizacja wiersza "Żółw".
postaci: żółw, narrator

Narrator 2:
- Przedstawicielami egzotycznych Indii jest słoń i prążkowany tygrys. Posłuchajmy, co u nich słychać.

Inscenizacja wiersza "Słoń".
Postaci: dwaj rozmówcy i słoń
Inscenizacja wiersza "Tygrys".
Postaci: rozmówca, tygrys

Narrator 1:
- Najdalej od nas leży Australia. W naszym ZOO mamy mieszkańców tego kraju - papugę i kangura. Oto oni.

Inscenizacja wiersza "Papuga".
Postaci: papuga i rozmówca

Inscenizacja wiersza "Kangur".
Postaci: kangur i rozmówca

Narrator 2:
- Po emocjach w ZOO czas się trochę ochłodzić. Damy więc nurka do wody i posłuchamy co słychać u pewnych leniwych mieszkańców stawu. Ciekawe, jakie będą efekty ich niesumiennej pracy.

Dzieci śpiewają piosenkę "Ryby, żaby i raki".

Narrator 1:
- Źle się działo leniuszkom, z których żaden nie chciał rzetelnie wykonywać swego zadania. Wszyscy na tym stracili. Natomiast pewna żaba, która mieszkała w sąsiedniej sadzawce, chyba była pracowita. Ale za to miała bardzo słabe zdrowie. Miała też pecha. Jakiego? Posłuchajmy.

Inscenizacja wiersza "Żaba"
Postaci: żaba, lekarz, narrator

Narrator 2:
- Wszyscy w naszej klasie lubią zwierzęta, a chyba najbardziej psy. Niektórzy mają nawet w domu takiego czworonożnego przyjaciela. I wiemy, że nasz pupil może być wesoły, albo poważny. Czasami, jednak, bywa smutny. Skąd się biorą jego smutki? Skąd się biorą? Dowiemy się tego z piosenki.

Dzieci śpiewają piosenkę "Psie smutki".

Narrator 1:
- Nikt nie lubi robaczywych jabłek. A dlaczego? Bo są niesmaczne. I każdy ma pretensje do robaczka, który pogryzł nasze jabłko. Ale pomyślmy sami, czy ten robak nie jest biedny? Nic innego nie je, tylko jabłka. Czy to nie może być męczące?

Inscenizacja wiersza "Entliczek - pentliczek".
Postaci: robaczek, narrator, kelner

Narrator 2:
- Nasz robaczek wybrał się do miasta. Na wyprawę wybrał się także księżyc. Co przytrafiło się księżycowi, który zamiast świecić na niebie wybrał się w odwiedziny do stawu? Kto chce może dowiedzieć się tego z naszej piosenki.

Dzieci śpiewają piosenkę "Księżyc raz odwiedził staw".

Narrator 1:
- A teraz wiadomość z ostatniej chwili. Wielkiego króla grzybów - borowika okropnie pogryzły muchy. Oj, bieda, bieda! Co to będzie. Coś strasznego. Ale proszę się nie bać. Dla osób o słabych nerwach mam informację, że ta wiadomość jest całkowicie wyssana z palca.

Inscenizacja wiersza "Grzyby".
Postaci: król borowik, opieńki, surojadki, modraczki, czubajki, muchomory, narrator

Narrator 2:
- Takie wyssane z palca wiadomości, to androny. Słyszałem, że można je pleść. Takie androny uplecione, jak wieść niesie, są podobne do koszyka. Wysłuchajmy wyjątkowo fantazyjnych andronów w piosence pt.: "Na Wyspach Bergamutach". Ale gdzie są takie wyspy?

Dzieci śpiewają piosenkę "Na Wyspach Bergamutach".
Narrator 1:
- Czy wiedzą już Państwo, gdzie są Wyspy Bergamuty? Wiadomo! Nie ma ich. Ale to były tylko androny. Jednak nie wszystko w naszym programie było wyssane z palca.

Narrator 2:
- Co było prawdą, a co nie, niech każdy osądzi sam, ponieważ to już koniec naszego przedstawienia.

Narrator 1 i 2:
- Dziękujemy za uwagę.

ALFABETYCZNY WYKAZ WIERSZY J. BRZECHWY
WYKORZYSTANY W NASZYM PRZEDSTAWIENIU.


1. "Chrząszcz"
2. "Entliczek - pentliczek"
3. "Grzyby"
4. "Indyk"
5. "Jak rozmawiać trzeba z psem"
6. "Kaczka - dziwaczka"
7. "Kangur"
8. "Kokoszka - smakoszka"
9. "Kos"
10. "Krokodyl"
11. "Księżyc raz odwiedził staw"
12. "Na Wyspach Bergamutach"
13. "Papuga"
14. "Psie smutki"
15. "Ryby, żaby i raki"
16. "Słoń"
17. "Sowa"
18. "Tygrys"
19. "Żaba"
20. "Żółw"

Opracowanie: mgr Aneta J. NOWAK

Wyświetleń: 7885


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.