![]() | ||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||
Katalog Hanna Śniatała Różne, Scenariusze Scenariusz zajęć kompensacyjnych - Sekrety wody - temat: Czy człowiek może żyć bez wody?Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie IIIJednostka tematyczna: SEKRETY WODY
Temat dnia: Czy człowiek może żyć bez wody? Ogólne zadania edukacyjne:
Uczeń:
S.Elbanowska, J. Kosmalowa "Tajemnice wody", bibuła suszka, lignina, żwir (drobne kamyczki), czysty piasek, węgiel drzewny, 3 lejki, naczynia szklane (3 słoiki, 3 szklanki), filtr do wody, karty pracy dla każdego ucznia, zdania do powieszenia na tablicy, plansza "Filtry i sieć wodociągowa", kaseta z filmem pod tytułem: "Przygody Pytalskich", kaseta magnetofonowa z nagraniem piosenki "Płyną chmurki", "lizaki" ze znakiem "P" - prawda, "F" - fałsz, woda mineralna, sok, kubki jednorazowe. 1. Do czego potrzebna jest człowiekowi woda ? (karta pracy nr 1) - uczniowie przedstawiają scenki pantomimiczne obrazujące czynności wykonywane z użyciem wody: mycie się, picie, pranie, sprzątanie, gotowanie, pojenie zwierząt, podlewanie roślin, jazda na łyżwach, pływanie, wędkowanie - odgadywanie i nazywanie powyższych czynności 2. Czy człowiek może żyć bez wody ? - nauczyciel czyta opowiadanie pt. "Komunikat" - uczniowie odpowiadają na pytania związane z treścią opowiadania - uświadomienie dzieciom, że bez wody nie da się żyć 3. Wprowadzenie odmiany czasownika przez osoby w liczbie pojedynczej i mnogiej. - nauczyciel wypowiada głośno zdania, uczniowie odpowiadają czym te zdania się różnią - powieszenie zdań na tablicy, podkreślenie wyrazów którymi te zdania się różnią - wykonanie ćwiczenia na kartach pracy uczniów (karta pracy nr 2) 4. Nauka piosenki pt.: "Płyną chmurki". - wysłuchanie piosenki śpiewanej przez nauczyciela - omówienie treści piosenki - określenie nastroju piosenki - nauka piosenki - wspólne śpiewanie i ilustrowanie ruchem treści piosenki 5. Skąd się bierze woda w kranie ? - obejrzenie filmu edukacyjnego "Skąd się bierze woda w kranie" - uświadomienie uczniom konieczności filtrowania wody - pokaz schematu "Filtry i sieć wodociągowa" - prezentacja filtra do wody 6. Wykonanie prostych filtrów do wody i przefiltrowanie wody zmieszanej z gliną. - wykonanie doświadczeń w grupach (karta pracy nr 3), - porównanie czystości wody w poszczególnych grupach, - wyciągnięcie wniosków. 7. Rozwiązywanie zadań tekstowych (karta pracy ucznia nr 4). 8. Projektowanie sposobów oszczędnego używania wody w gospodarce (burza mózgów). 9. Quiz ("prawda czy fałsz") dotyczący tematu (ciekawostki o wodzie). 10. Podanie pracy domowej - zaprojektuj plakat na temat oszczędzania wody. 11. Ocena pracy dzieci na zajęciach. Picie wody mineralnej z sokiem. KARTA PRACY NR 1 GRUPA 1 Proszę przygotować scenkę, która pokazuje czynności związane z myciem, praniem, sprzątaniem, gotowaniem. GRUPA 2 Proszę przygotować scenkę, która pokazuje czynności związane z podlewaniem roślin, pojeniem zwierząt. GRUPA 3 Proszę przygotować scenkę, która pokazuje czynności związane z pływaniem, ślizganiem się, wędkowaniem. KARTA PRACY NR 2 WPISZ POPRAWNIE CZASOWNIKI
KARTA PRACY NR 4 Zadanie 1. Jedna osoba w rodzinie zużywa średnio około 120 l wody dziennie. Oblicz, ile litrów wody zużywa codziennie rodzina 4-osobowa. Zadanie 2. Oblicz, ile litrów wody dziennie zużywa Twoja rodzina. KARTA PRACY NR 3 DOŚWIADCZENIE 1 Bibułę złożyć na cztery części i umieścić w lejku. Lejek włożyć do słoika. W szklance zmieszać wodę z gliną. Powoli wlewać płyn do lejka. DOŚWIADCZENIE 2 W lejku należy umieścić warstwę ligniny i wsypać kawałki węgla drzewnego. Wlewać do lejka wodę zmieszaną z gliną. DOŚWIADCZENIE 3 W lejku należy umieścić warstwy ligniny, żwiru, piasku. Wlewać wodę zmieszaną z gliną. Wyświetleń: 3202
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |