Katalog Urszula Hajdamowicz Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz pasowania na ucznia z udziałem klas starszychScenariusz pasowania na ucznia z udziałem klas starszychPRZEBIEG UROCZYSTOŚCI1. Powitanie dzieci i gości przez prowadzącą. 2. Część związana z uroczystym ślubowaniem i pasowaniem klasy I prowadzona przez uczniów klasy II i III. 3. Część artystyczna w wykonaniu uczniów klasy I. 4. Prezentacja części artystycznej dla klasy I w wykonaniu uczniów klasy 0, II i III. Wręczenie upominków pierwszakom. 5. Wspólny, słodki poczęstunek i zabawa przy muzyce. 6. Zakończenie imprezy - sprzątanie sal - wychowawcy i uczniowie poszczególnych klas. Tradycją naszej szkoły jest to, iż ślubowanie i pasowanie na ucznia ma podniosły i uroczysty charakter. Odbywa się w obecności wielu zaproszonych gości. Aktywnie uczestniczą w nim nie tylko pierwszaki, ale również uczniowie klas 0, II i III. Uczniowie klas starszych dokonują uroczystego pasowania oraz przygotowują część artystyczną i upominki wykonane własnoręcznie na zajęciach plastyczno - technicznych. W tym roku szkolnym uczniowie klas II wykonali "Alfabet", który będzie pomocą wykorzystaną na lekcjach języka polskiego przez uczniów klasy pierwszej. Opracowany przeze mnie scenariusz jest gotowym materiałem do wykorzystania przez innych nauczycieli klas starszych uczestniczących w pasowaniu. Równocześnie może stać się inspiracją do tworzenia kolejnych. CZĘŚĆ ARTYSTYCZNA W WYKONANIU KLASY II REKWIZYTY: kolorowe kwiaty na patyku z przyklejonymi literami alfabetu (z jednej strony ) z drugiej przyklejone czerwone serduszka. Uczniowie odświętnie ubrani stoją w półkolu z rekwizytami. DZIECKO I Pierwszaki! Już niedługo poznacie wszystkie litery. Będziecie je pisać i czytać. DZIECKO II My drugoklasiści chcemy je przedstawić oraz opowiedzieć jakie są z nimi kłopoty. RAZEM Wspólne zaśpiewanie I zwrotki piosenki "Biegnie kreda po tablicy". (kaseta I Wesoła Szkoła) W trakcie śpiewu piosenki uczniowie tworzą trzy gromadki. Uczniowie recytujący wiersz pt. "Literki" stają z boku w trakcie recytacji kwiatki z literkami poruszają się tak jak mówi wiersz. DZIECKO III Raz literki w abecadle chciały się zabawić I kłóciły się zajadle jakby się ustawić. DZIECKO IV A- krzyknęło- Chcę być pierwsze! Ale B nie chciało, C i D zgubiło wiersze E pod stół zleciało, DZIECKO V O toczyło się toczyło, aż w kałamarz wpadło. Tak o miejsce się kłóciło całe abecadło. DZIECKO VI Nagle słychać głosik Anki: DZIECKO VII Cicho mi w tej chwili! Marsz, literki do czytanki jak was ustawili!. Uczniowie z literami alfabetu ustawiają się posłusznie tak jak prosi Anka. Recytacja wiersza Marii Wieliczko pod tytułem "Piosenka o literkach" (Moja Szkoła część I strona 56 klasa II). Uczniowie recytując wiersz pokazują kwiatek z literką o której mówią. Na zakończenie recytacji układają wyraz ALFABET- zadaniem pierwszaków jest odczytać wyraz. A - ma nóżki, choć nie biega,
Opracowanie: mgr Urszula Hajdamowicz Wyświetleń: 2742
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |