![]() | ||||
![]() |
||||
Katalog Renata Kęsy Technika, Konspekty Mroźny powiew kuchniMroźny powiew kuchniTechnika - klasa VIUmiejętności kluczowe: - efektywne współdziałanie w zespole; - poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł. Cele kształcenia z podstawy programowej: - bezpieczne posługiwanie się urządzeniami gospodarstwa domowego; - czytanie ze zrozumieniem instrukcji technicznych. Cele operacyjne: - potrafi obliczyć koszty eksploatacji domowych urządzeń; - rozumie termin: tabliczka znamionowa, moc urządzeń elektrycznych, czynnik chłodniczy, karta gwarancyjna, instrukcja obsługi; - potrafi odczytać dane techniczne z tabliczki znamionowej; - podaje różnice pomiędzy chłodziarką a chłodziarko- zamrażarką; - zna zasady prawidłowego rozmieszczenia produktów w chłodziarko- zamrażarce; - potrafi podać zasady przechowywania produktów w chłodziarko- zamrażarce. Tok lekcji: 1. Nawiązanie do lekcji poprzedniej. 2. Wprowadzenie- podanie tematu i celów lekcji. 3. Praca w zespołach (10 min.) i prezentacja: a. ZESPÓŁ I: Wyobraźcie sobie, że chcecie kupić chłodziarko- zamrażarkę. Macie do wyboru kilka modeli. Waszym zadaniem jest wybranie tej, która jest najtańsza w eksploatacji. b. ZESPÓŁ II: Zrobiliście bardzo duże zakupy, które musicie umieścić w chłodziarko- zamrażarce. Aby wykonać to prawidłowo, musicie skorzystać z instrukcji obsługi. Uzasadnijcie, dlaczego właśnie w taki sposób rozmieściliście produkty. c. ZESPÓŁ III: Wasza chłodziarka posiada tabliczkę znamionową. Zadania dla Was: - odczytajcie napisy z tabliczki, - podajcie, co zawiera tabliczka znamionowa. d. ZESPÓŁ IV: Wykorzystując podręczniki i instrukcję podajcie siedem, bardzo ważnych zasad przechowywania żywności w chłodziarko- zamrażarkach. e. ZESPÓŁ V: Korzystając z instrukcji obsługi opiszcie i pomalujcie elementy zespołu sygnalizacyjnego (panel sterowania). Omówcie znaczenie tych elementów. 4. Podsumowanie. Wykonanie ćwiczenia. Wspólne sprawdzenie. 5. Praca domowa: Do scharakteryzowania chłodziarki i chłodziarko- zamrażarki użyj następujących opisów: - ma rozbudowaną część mrożącą, - temperatura wewnętrzna komory chłodzącej wynosi -24oC, - ma jeden lub dwa agregaty, - ma zamrażalnik, tzn. komorę niskich temperatur, - temperatura wewnątrz waha się od +3oC do +5oC, - nieprzystosowane do głębokiego mrożenia, - jednodrzwiowa lub dwudrzwiowa.
Opracowanie: Renata Kęsy Wyświetleń: 3308
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |