![]() | ||||||||||
![]() |
||||||||||
Katalog Halina Łosińska Zajęcia zintegrowane, Plany pracy Integralna edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskimIntegralna edukacja wczesnoszkolna z językiem angielskimDoświadczenie uczy, że nauka języka obcego, szczególnie u dzieci, daje najlepsze wyniki wówczas, gdy zaczyna się od osłuchania się z obcymi dźwiękami i mówienia, a dopiero potem do czytania tekstów i pisania.Nauka ustna oparta jest całkowicie na tzw. Metodzie bezpośredniej, polegającej na pamięci słuchowej dziecka, na kojarzeniu konkretnych treści (przedmiotów, czynności) ze słowem mówionym, na bezpośrednim naśladownictwie słowa słyszanego. Ćwiczenia w mówieniu będą obejmować następujące fazy: 1. Uważne przysłuchiwanie się słowami zdaniom mówionym przez nauczyciela i kojarzenie tych słów z konkretną treścią - przedmiotami, czynnościami i ilustracjami. 2. Powtarzanie przez uczniów wyrazów, z którymi się osłuchali i których znaczenie dobrze zrozumieli, wyraźnie i z właściwą intonacją. 3. Ćwiczenie poznanych już wzorów zdaniowych z dawnym i nowym słownictwem, aż do całkowitego ich czynnego opanowania. Ćwiczenia te nie powinny sprowadzać się do mechanicznego i bezmyślnego powtarzania, lecz powinny odtwarzać naturalny proces przyswajania przez dziecko mowy. Proces ten polega na bezpośrednim kojarzeniu słowa mówionego z konkretną treścią codziennego życia dziecka, z jego otoczeniem i działaniem. Wiedząc jak wielką rolę w życiu dziecka odgrywa zabawa, należy łączyć jego gry i zabawy z nauką języka. Wszystkie zwroty i słowa powinny być wprowadzane okazjonalnie, zgodnie z tematyką zajęć. W późniejszym etapie nauki dzieci powinny brać czynny udział w rozmowie, przez zadawanie sobie wzajemnie pytań indywidualnie lub grupowo- w formie zabawy na punkty. Innym sposobem ćwiczenia znanych już form gramatycznych jest podawanie przez nauczyciela form twierdzących i zamienianie ich przez dziecina formy pytające lub przeczące albo odwrotnie. Bardzo ważną rolę w ćwiczeniach mowy odgrywa uczenie się na pamięć. Ze względu na rytm i formę rymowaną, co bardzo ułatwia opanowanie pamięciowe, nadają się do tego wierszyki i piosenki. Tematyka została wybrana celowo, aby zaznajomić dzieci ze zwrotami stosowanymi powszechnie w środowisku angielskim, nazwami otaczających ich w szkole i w domu przedmiotów i osób, umiejętnościami które nabyły już w języku polskim ( liczenie, rozpoznawanie kolorów i.t.p.). Słownictwo użyte w opracowaniu jest zaczerpnięte z wyrażeń i zwrotów powszechnie stosowanych w życiu codziennym Nauka oparta na poglądowo- pamięciowym i nawykowym opanowaniu materiału językowego, słownictwa i poprawnych form gramatycznych- zapewnia najlepsze wyniki. Mam nadzieję, że opracowanie to da wszystkim tym, którzy będą się z niego uczyli, dobre podstawy językowe i zachęci ich do dalszej nauki. ROZKŁAD MATERIAŁU - Klasa I i II
Pod koniec Klasy I, w X miesiącu nauki, powtarzamy wszystkie przerobione treści. Od VII - X miesiąca nauki w klasie II wprowadzamy zapis słowny opanowanych wyrazów i zdań. Czas pracy przeznaczony na opanowanie treści można wydłużać lub skraćać w zależności od uzdolnień dzieci. Poems 1. I am Superkid Come, play with me! I am Superkid Come, learn with me! 1, 2, 3,- play with me 4, 5, 6 - pick up sticks 7, 8, 9 -walk in line One potato, two potatoes, Three potatoes, four Five potatoes, six potatoes, Seven potatoes, more. A yellow doll With a green ball Went to a white star In a blue and red car 1, 2- put on your shoe 3, 4 -shut the door 5, 6 - pick up sticks 7, 8 - eat off a plate 9, 10- say it again I have ten little fingers. I have ten little toes I have two ears, I have two eyes, And just one little nose. Blue is the sea, Green is the grass, White are the clouds, As they slowly pass. Black are the crows, Brown are the trees, Red are the sails, Of a ship in the breeze. Songs: Happy Birthday to you, Happy Birthday to you, Happy Birthday dear..... Happy Birthday to you. If you re happy and you know it, Clap your hands. If you re happy and you know it, Clap your hands. If you re happy and you know it, And you really want to show it. If you re happy and you know it, Clap your hands. II Stamp your feet III Blink your eyes
Opracowanie: Mgr Halina Łosińska Wyświetleń: 1726
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |