AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Janina Lica
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Witamy wiosnę - projekt edukacyjny

- n +

Projekt edukacyjny "Witamy wiosnę"

UCZESTNICY: uczniowie klas I - III, rodzice, nauczyciele

CZAS REALIZACJI: 3 dni

CELE:
* Zapoznanie dzieci z ludowym zwyczajem topienia Marzanny
* Promowanie zdrowia poprzez uprawianie sportu w myśl hasła: "W zdrowym ciele zdrowy duch"
* Integracja grupy

PRZEBIEG
1) ZAINICJOWANIE PROJEKTU
- Wysłuchanie piosenki "Wkrótce wiosna" poprzedzone pytaniem -
O czym opowiada ta piosenka?
- Sprowokowanie dzieci do dyskusji na temat znanych zwyczajów i obrzędów ludowych
* Co to jest zwyczaj ludowy?
* Jakie znają zwyczaje ludowe?
* Z czym są związane?
* Na czym polegają?
* Jakie są zwyczaje związane z wiosną?
- Propozycje dzieci dotyczące tego, co możemy zrobić, aby bliżej zapoznać się z różnymi zwyczajami i obrzędami związanymi z witaniem wiosny oraz ciekawie spędzić dzień 21 marca

2) ROZWAŻANIE PROPOZYCJI PROJEKTU
- Podawanie propozycji przez dzieci
- Wyłonienie tematu w formie dyskusji
- Zorganizowanie imprezy z okazji I Dnia Wiosny

3) WSPÓLNE OPRACOWANIE PROJEKTU
- Opracowanie sposobu zorganizowania imprezy. Dzieci podają propozycje. Przyjmujemy te, za którymi głosuje większość
A. Co mamy do zrobienia?
* Przygotowanie imprezy i wszystkich czynności z nią związanych
B. Osoby odpowiedzialne
* Zorganizowanie materiałów potrzebnych do wykonania kukły - symbolu zimy - klasa I
* Topienie Marzanny - wszyscy uczniowie
* Przygotowanie wiosennych zagadek i rekwizytów do inscenizacji "Wiosenne zgadywanki" - klasa II
* Zorganizowanie sprzętu potrzebnego do pokonywania ścieżki zdrowia - klasa III
* Przygotowanie plakatów nawiązujących do konkursu - klasy I - III
* Ustalenie zasad konkursu "W zdrowym ciele zdrowy duch" - komisja
* Przygotowanie haseł do kalamburów - klasy
* Przygotowanie upominków - rodzice
(Przy realizacji projektu pomagają chętni rodzice)

4) WYKONANIE PROJEKTU
- Wykonanie zabawy integracyjnej "Nie chcę cię znać"
- Zrobienie Marzanny
- Pochód i topienie Marzanny
- Odegranie inscenizacji "Wiosenne zgadywanki"
- Pokonywanie ścieżki zdrowia
- Przeprowadzenie konkursu
- Wręczenie upominków
- Wykonanie zdjęć

5) UKOŃCZENIE PROJEKTU
- Ocena zamieszczonego projektu
- Zgłaszanie ewentualnych trudności
- Podsumowanie - uczniowie zapisują na kartkach własne opinie i odczucia, satysfakcje i niezadowolenia
* odczytują wypowiedzi
* wyciągają wnioski
* redagują treść zapisu do kroniki

Literatura
* I. Kołodziejska "Teatrzyk dla małych dzieci"
* B. Forma "Dziecko aktorem"
* W. Śliwierski "Powitanie wiosny"

 

Opracowanie: Janina Lica
Nauczyciel Szkoły Podstawowej w Egiertowie

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2864


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.