Katalog

Agata Nesterak
Różne, Scenariusze

Migawki zza biurka i ławki - scenariusz scenki kabaretowej

- n +

Skecz "Migawki zza biurka i ławki"

Scenariusz scenki kabaretowej dla 3 uczennic i ucznia.

Utwór 1. czas 23sek. - wyciszamy po 23s. (fragm. ścieżki dźwiękowej z filmu "Pan Tadeusz" - Mrówki

Na scenę wchodzą:


Dziewczyna I - uczennica- prymuska. Ubrana jak typowa grzeczna dziewczynka
(warkoczyki, granatowa spódniczka, biały kołnierzyk, granatowy sweterek- może być nieco za mały).

Dziewczyna II - typ zbuntowanej nastolatki (glany, bluza z kapturem, czapka z daszkiem, modne rajstopy, króciutka spódniczka, młodzieżowa fryzura).

Pani od biologii (ubrana w stonowany kostiumik, na oczach wielkie okulary).

Pani:
Drogie dziewczynki, na początku powtórzymy wiadomości o naszej gminie.

Uczennice (śpiewają):
Ni płaszczyzna, ni równina,
Ni krzywizna, ni wyżyna
Taka gmina, taka gmina.
Są hotele, ni ma młyna,
Jest gimnazjum, sali ni ma
Taka gmina, taka gmina.

Pani:
Dzisiaj na wycieczce przyrodniczej będziemy mówić o zapylaniu, a więc posłuchajcie: "siadła pszczółka na jabłoni"...

Dziewczęta (jedna poprzez drugą, zaciekawione opowieścią nauczycielki, pytają):
"I co, i co dalej?"

Pani:
I zapyliła kwiat!

Dziewczęta:
Aha! Ojej! Jak to?

Dziewczyna I
A ta pszczółka, czy to Maja?

Dziewczyna II
Jaka Maja?

Dziewczyna I
No ta z wieczorynki, "co chce wieść wśród owadów prym" (śpiewa)

Dziewczyna II
Coś ty! To musi być pszczółka chłopczyk.

Dziewczyna I
To pewnie Gucio!

Dziewczyna II
Gucio to truteń. Do niczego się nie nadaje, a przede wszystkim nic mu się nie chce.
O, przypomniał mi się wierszyk o Guciu:
(rapuje):
Dziś są imieniny Gucia,
Gucio gumę ma do żucia.
Przyjechała ciocia Gucia,
zjadła gumę mu do żucia.
Czy ta ciocia, proszę pana,
była dobrze wychowana?

Dziewczyna I
Nie masz racji, bo pszczółka truteń, to nie tak jak uczeń truteń.

Dziewczyna II
Nie bron trutnia! Czy pszczoła, czy uczeń tylko jedno im w głowie.

Dziewczyna I
A co?

Dziewczyna II
Nic nie robić, mieć nałogi, chłodny nektar w cieniu pić... (śpiewa)

Dziewczyna I
Chyba nie oglądasz edukacyjnych filmów przyrodniczych?

Dziewczyna II
Oglądam, ale nie o pszczołach.

Dziewczyna I
To o czym?

Dziewczyna II
O rybkach! (robi karpiowatą minę)

Dziewczyna I
Ja też coś wiem o rybkach.(nieśmiało)

Dziewczyna II
Ciekawe co?

Dziewczyna I
Wstydzę się troszkę....

Dziewczyna II
Nie przesadzaj, na pewno to nie jest takie straszne, powiedz...

Dziewczyna I (śpiewa nieśmiało)
Wszystkie rybki śpią w jeziorze, tralala......

Dziewczyna II
Rzeczywiście straszne! To weselna przyśpiewka, obciach śpiewać cos takiego!
Co ty wiesz o rybkach? (parodiuje Lindę). Nie masz się czym chwalić, nie jesteś trendy.

Dziewczyna I
Ale za to będę KUL-owa
Dziewczyna II
Niby jak taka prymuska ma być cool?

Dziewczyna I
Pójdę do liceum, a potem będę studiować na KUL-u

Dziewczyna II
Będziesz cool inaczej, tak jak np. leniwy to pracowity inaczej, głupi to mądry inaczej, sędzia to uczciwy inaczej, a polityk to prawdomówny inaczej. Kul i cool to dwa różne wyrazy moja ty, poczciwa, nie inaczej koleżanko.

Dziewczyna I
Ale będę KUL-owa

Dziewczyna II
A ja już jestem cool i to bez uniwersytetu!

Utwór 2. wstęp do piosenki "Co ty tutaj robisz" czas: 27 sekund- od 23 s. wyciszamy i od razu włączamy utwór 3. - ścieżka z filmu "Z archiwum X"

Patrz, fizyk idzie!
(najlepiej, gdy parodiuje nauczyciela, zachowuje się jak nauczyciel, jest tak ubrany, itp.)

(Uczennica siada w ławce, zaś nauczyciel, rysując flamastrem na tablicy, pyta).

Fizyk:

Ruszają wraz pociągi dwa,
Z miasteczka B do miasta A
I z miasta A do miasta B
I masz powiedzieć, gdzie spotkają się.

Uczennica I (śpiewa):
W kinie, w Lublinie?

Fizyk
Nie, nie nie!

Uczennica:
W gorącym słońcu Casablanki

Fizyk
Nie, nie nie!

Uczennica:
Z tamtej strony Wisły...

Fizyk (śpiewa):
Jedyneczka, jedyneczka,
Pół słoneczka w pochmurny dzień!

Uczennica (ogląda ocenę w zeszycie i śpiewa: na melodię "Ta ostatnia niedziela")

To nie pierwsza jedynka,
Którą w szkole dostałam,
Znowu nic nie umiałam,
Kolejny raz!
(ze spuszczoną głową siada w ławce, szlocha. Pociesza ją koleżanka i po chwili obie zaczynają śpiewać):

Uczennice:
Hu, hu, ha }2x
Chemia nie jest zła.
My się chemii nie boimy,
Pana nawet też lubimy.
Hu, hu ha}2x
Chemia nie jest zła

W tym czasie wchodzi Chemik (może to być uczeń, który odgrywał Fizyka; oczywiście jest odpowiednio ucharakteryzowany).Niesie duże pudło, które stawia na stole.

Chemik:
Proszę powiedzieć, co jest w tym pudle?

Dziewczyny
(zaczynają przelewać płyny w menzurkach i butelkach, które wyjmują z pudelka i śpiewają na melodię z filmu "Świat wg Kiepskich")

Są tu sole, są i kwasy,
Alkohole- rarytasy.
Te ostatnie są ciekawe,

Chemik:
Lecz zasady i te sprawy! (zabiera butelkę i kiwając z dezaprobatą głową, wychodzi)

Uczennice
La, la, la, la, la, la
To jest właśnie chemii świat!

Utwór 4 -polonez z filmu "Pan Tadeusz", czas: 20 s. i wyciszamy
Na scenę przy dźwiękach poloneza wchodzi Historyk z gęsim piórem i starą księgą.

Historyk:
Dziewczęta! Historia- rzecz święta.
Przeszłość znać wypada,
Gdy którą przyłapię, oj biada takiej za życia biada...
(patrzy groźnym wzrokiem na dziewczęta)

Uczennica:
(śpiewa na melodię przeboju Piotra Szczepanika):

Nigdy więcej nie patrz na nas takim wzrokiem,
nigdy więcej nie wymagaj nazbyt wiele.
Zawsze daj minutę bodaj na ściąganie,
(wszystkie)
tak prosimy, tak prosimy, proszę pana...

Historyk:
Cóż, kobietom nie wypada odmówić.
(uczennice cieszą się)
Oj baby, ach te baby!

Uczennice śpiewają:
Czym by bez nas był ten świat?
(biorą nauczyciela za ręce i przy melodii "Baby, ach te baby" wychodzą)

Na scenie pojawiają się trzy Sprzątaczki (z mopem, ścierką, miotłą, czyli poprzednie wykonawczynie odpowiednio ucharakteryzowane i śpiewają na melodię "Jak dobrze nam...")

Jak dobrze nam wycierać kurze,
Ajaksem korytarze myć
I śnieg odgarniać, gdy zakurzy
I trawę siać, jak nigdy nic.
Mieć pracy huk każdego dnia,
Dyrektor ciągle o to dba.
Hejże hej, hejże ha, myjmy więc póki czas,
Bo kto wie, bo kto wie, czy jutro zatrudnią nas?

Utwór 4. Polonez 10 s.

Pani biolog z dziewczynkami:
Byłyście grzeczne na wycieczce, więc na zadanie domowe napiszcie, jak rozwija się pszczelarstwo w naszej gminie i jaką rolę odgrywają trutnie? A możecie zacząć tak:

(śpiewają):
Ni płaszczyzna, ni równina,
Ni krzywizna, ni wyżyna
Taka gmina, taka gmina.
Utwór 5, s. 16 - "Mrówki"

Przychodzi uczeń, który grał nauczyciela. Razem się kłaniają i schodzą ze sceny.

W skeczu wykorzystane mogą być inne utwory muzyczne.

 

Opracowanie: Agata Nesterak
Gimnazjum w Horyńcu Zdroju

Wyświetleń: 36390


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.