![]() |
![]() |
Katalog Beata Nowak-Macniak Zawodowe, Scenariusze Gromadzenie informacji na temat rozpoczynania działalności gospodarczej - scenariusz lekcjiScenariusz lekcji - Gromadzenie informacji na temat rozpoczynania działalności gospodarczejKształcenie ogólnozawodowe:Blok: Funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej Klasa: I Liceum Profilowanego o profilu ekonomiczno-administracyjnym Cel główny lekcji: Uczniowie samodzielnie wyszukają informacje przydatne do rozpoczęcia działalności gospodarczej Cele edukacyjne Uczeń potrafi: - samodzielnie zbierać informacje z wykorzystaniem internetu - selekcjonować przydatne informacje - wyszukać odpowiednie przepisy dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej - wyszukać wzory formularzy niezbędnych do uruchomienia działalności gospodarczej - korzystać z różnych źródeł informacji - pracować w zespole Metody i formy pracy: - praca w grupach - czynnościowa - aktywizująca Środki dydaktyczne: - komputery z podłączeniem do internetu - drukarka - zeszyty przedmiotowe Czas realizacji: - 3 godziny lekcyjne Przebieg lekcji: 1) Podanie tematu lekcji. 2) Wyjaśnienie celu lekcji, którym będzie zgromadzenie przez uczniów informacji dotyczących rozpoczynania działalności gospodarczej 3) Omówienie przebiegu zajęć lekcyjnych 4) Przypomnienie sposobów wyszukiwania informacji w internecie (korzystanie z wyszukiwarek, katalogów stron www, konkretnych adresów stron www 5) Przypomnienie umiejętności kopiowania, wklejania i zapisywania na dysk dokumentów tekstowych, z podaniem źródła uzyskanych informacji (m.in. adresu strony www) 6) Podanie uczniom przydatnych adresów stron internetowych (m.in. www.firma.onet.pl, www.wroclaw.pl, www.sejm.gov.pl) 7) Podział uczniów na 2-3 osobowe zespoły i przydział zadań dla poszczególnych zespołów (każda grupa ma wyszukać informacje dotyczące rozpoczynania działalności gospodarczej dla odrębnej formy organizacyjno-prawnej, a w szczególności dla spółki cywilnej, spółki jawnej, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, indywidualnej działalności gospodarczej itd.) 8) Wyszukiwanie i gromadzenie informacji przez zespoły 9) Obróbka i selekcja zebranych materiałów 10) Zapis i wydruk opracowanych materiałów oraz formularzy, jakie należałoby wypełnić w momencie uruchamiania działalności gospodarczej 11) Przedstawienie rezultatów poszukiwań przez poszczególne zespoły 12) Podsumowanie efektów pracy uczniów 13) Krótki sprawdzian z informacji zebranych przez uczniów
Opracowanie: Beata Nowak-Macniak Wyświetleń: 2014
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |