Katalog Sylwester Kupiec Wychowanie fizyczne, Plany pracy Przedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznegoPrzedmiotowy system oceniania z wychowania fizycznegoZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 3 W MYŚLIBORZU IM. S. DARIUSA I S. GIRENASANumer programu: zmodyfikowany DKOS-4015-87/02 Spis treści: 1. Kontrakt z uczniem. 2. Narzędzia i częstotliwość pomiaru badanych obszarów aktywności. 3. Zasady współdziałania z uczniami i rodzicami. 4. Obszary aktywności oceniane na lekcji. 5. Wiadomości i umiejętności oraz wymagania na ocenę szkolną. I. Kontrakt z uczniem. 1. Każdy uczeń jest oceniany zgodnie z zasadami sprawiedliwości. 2. Przedmiotem oceniania w całym roku szkolnym są: - wiadomości - umiejętności - wkład pracy własnej, aktywność 3. Obowiązuje następująca skala ocen: - niedostateczny - dopuszczający - dostateczny - dobry - bardzo dobry - celujący 4. Uczeń jest klasyfikowany dwa razy w roku: - klasyfikacja śródroczna - klasyfikacja końcoworoczna 5. Formy sprawdzania i oceniania: - sprawdziany umiejętności - aktywność na lekcjach - odpowiedzi ustne /odpowiedzi na pytania, argumentowanie, wnioskowanie/ 6. Uczniowie od I-ej klasy zapoznawani są z kryteriami oceniania. 7. Uczeń jest zobowiązany mieć na lekcji odpowiedni strój sportowy i obuwie zmienne. 8. Sprawdziany umiejętności są obowiązkowe. 9. Jeśli uczeń z przyczyn losowych /nieobecność usprawiedliwiona, zwolnienie z wykonywania ćwiczeń/ opuścił sprawdzian, powinien przystąpić do zaliczenia w ciągu dwóch tygodni. 10. Uczeń ma możliwość zgłosić nie przygotowanie do zajęć z powodu braku stroju jeden raz w semestrze. 11. Uczeń ma prawo nie brać aktywnego udziału w zajęciach jeżeli posiada zwolnienie lekarskie, a dziewczęta w czasie niedyspozycji, jeśli także posiadają zwolnienie. 12. Nie ocenia się ucznia w trudnej sytuacji losowej. 13. Uczeń, który opuścił więcej niż 50% godzin lekcyjnych, nie może być klasyfikowany z przedmiotu. Przeprowadza się dla niego egzamin klasyfikacyjny. 14. Ocenę śródroczną ustala się na podstawie wszystkich ocen z wiedzy i umiejętności oraz aktywności na lekcji. 15. Oceny wystawiane przez nauczyciela są jawne i na prośbę ucznia lub opiekunów nauczyciel uzasadnia swoją decyzję. 16. O ocenie pozytywnej uczeń powinien być poinformowany 14 dni przed klasyfikacją, a o ocenie niedostatecznej - miesiąc wcześniej. 17. Uczeń, który posiada zwolnienie lekarskie semestralne lub całoroczne nie otrzymuje oceny z przedmiotu. 18. Ocena roczna jest oceną całościową, czyli uwzględniającą poszczególne postępy w nauce i zdobyte umiejętności. 19. Na koniec semestru nie ma możliwości "pytania na wyższą ocenę", to samo dotyczy oceny rocznej. 20. Nieprzestrzeganie powyższych postanowień wiąże się z powiadomieniem wychowawcy i opiekunów. II. Narzędzia i częstotliwość pomiaru badanych obszarów aktywności. - sprawdziany umiejętności - sędziowanie - organizacja rozrywek - aktywność na lekcji - dodatkowe pozytywne oceny za udział w zawodach i rozgrywkach III. Zasady współdziałania z uczniami i rodzicami. Uczniowie i rodzice na początku roku szkolnego zapoznają się z przedmiotowym systemem oceniania. NAUCZYCIEL - UCZEŃ 1. Nauczyciel dokładnie planuje pracę na cały rok szkolny. 2. Na początku września nauczyciel zapoznaje uczniów z programem i planem pracy. 3. Na prośbę ucznia może on otrzymać ustne uzasadnienie wystawionej oceny. 4. Nauczyciel mobilizuje ucznia do dalszej pracy. 5. Nauczyciel pomaga uczniowi w samodzielnym planowaniu pracy, nauki i rozwoju. 6. Nauczyciel wdraża ucznia do samooceny i samodzielności. 7. Nauczyciel wspomaga ucznia w przygotowywaniu się do zawodów i rozgrywek. NAUCZYCIEL - RODZICE 1. W ciągu roku szkolnego odbywają się co najmniej cztery zebrania z rodzicami. 2. Konsultacje indywidualne odbywają się w czasie ogólnych zebrań szkolnych. 3. Istnieje możliwość konsultacji telefonicznej. 4. Podczas konsultacji lub zebrań nauczyciel przekazuje rodzicom: - informacje o postępach ucznia, - informacje o trudnościach i uzdolnieniach ucznia, - wskazówki do pracy ze swoim dzieckiem. 5. Nauczyciel informuje pisemnie o przewidywanych ocenach niedostatecznych śródsemestralnych i końcoworocznych z miesięcznym wyprzedzeniem. IV. Obszary aktywności oceniane na lekcjach. 1. Opanowanie niezbędnych umiejętności praktycznych z zakresu wychowania fizycznego. 2. Przyswajanie niezbędnej wiedzy z zakresu wychowania fizycznego. 3. Wkład pracy własnej, pobijanie własnych rekordów, pilność, sumienność, pracowitość, staranność, systematyczność. V. Wymagania na ocenę szkolną. Do bieżącego oceniania uczniów przyjęto taką samą skalę ocen, jaką przyjął Minister Edukacji Narodowej w rozporządzeniu z 19 kwietnia 1999 roku w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. W związku z tym ustala się wymagania edukacyjne na poszczególne oceny szkolne. WYMAGANIA KONIECZNE - wskazują na braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych w podstawach programowych, obejmują wiadomości i umiejętności elementarne, niezbędne w dalszej nauce i w życiu pozaszkolnym człowieka. WYMAGANIA PODSTAWOWE - na stopień dostateczny obejmują wiadomości i umiejętności stosunkowo łatwe do opanowania, doniosłe naukowo, całkowicie niezbędne w nauce, bezpośrednio użyteczne w życiu pozaszkolnym i ewentualnej pracy. WYMAGANIA ROZSZERZAJĄCE - na stopień dobry obejmują wiadomości i umiejętności umiarkowanie trudne, przydatne, ale nie niezbędne w dalszej nauce, bezpośrednio użyteczne w życiu. WYMAGANIA DOPEŁNIAJĄCE - na stopień bardzo dobry, obejmują wiadomości i umiejętności trudne do opanowania, wyspecjalizowane dla danego kierunku, twórcze naukowo, z dala od bezpośredniej użyteczności w życiu pozaszkolnym i ewentualnej pracy zawodowej. WYMAGANIA WYKRACZAJĄCE - na stopień celujący, obejmują wiadomości i umiejętności znaczne wykraczające poza program nauczania, wynikające z własnych zainteresowań, zapewniające pełne wykorzystanie wiadomości dodatkowych.
Opracowanie: mgr Sylwester Kupiec Wyświetleń: 2802
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |