AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Beata Resmer
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz terapii w klasie I

- n +

Scenariusz zajęć terapii pedagogicznej

Ćwiczenia rozwijające myślenie i umiejętności matematyczne - dodawanie i odejmowanie w zakresie do 20. Nauczyciel prowadzący: Beata Resmer
Klasa I
Data: 11.04.2003

I Cele operacyjne:
- kształcenie pojęcia liczby;
- doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 20;
- ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
- doskonalenie pamięci słownej;

II Oczekiwane osiągnięcia:
Uczeń:
- rozróżnia liczby od 1-20;
- potrafi dodawać i odejmować w zakresie 1-20 na konkretach;
- umie powtórzyć powiedziany przez nauczyciela ciąg liczb;
- jest zintegrowany, zadowolony i radosny;

III Metody:
- słowna;
- poglądowa;
- eksponująca;

IV Formy pracy:
- indywidualna zróżnicowana;
- zbiorowa;

V Środki dydaktyczne:
- liczmany;
- kaseta magnetofonowa;
- kubki;
- magnetofon;
- gazeta;
- materiały przygotowane przez nauczyciela;

VI Przebieg zajęć:
1. Przywitanie: zabawa ruchowa: "Idzie stonoga" (razy 3 -z imionami, z cyframi, ćwiczenie ruchy naprzemienne bazujące na metodzie Denisona- prawa ręka uniesiona lewe kolano; lewa ręka prawe kolano i na zmianę do kolan łokciami wolno i dokładnie).

2. Segregowanie i przeliczanie elementów:
a) podział liczmanów na dwie grupy (parzyste i nieparzyste);
b) liczenie na konkretach (np. 5 + 7, 8 + 4, 9 + 6 itd.);
c) pokazywanie cyfr wypowiedzianych przez nauczyciela (np. 12, 13, 16 itd.)
d) odejmowanie cyfr i pokazywanie na liczmanach wyniku (np. 9 - 5, 8 - 4, 6 - 3 itd.);

3. Zabawa "tratwa ratunkowa " z nagrodą.
Gazeta to tratwa. Uczniowie chodzą w rytm muzyki po sali. Na znak wyłączonego magnetofonu stają i muszą znaleźć miejsce na tratwie. Kto się nie zmieści odpada. Przedtem otrzymując nagrodę. Za każdym razem zmniejszamy wielkość tratwy - gazety.
4. Dodaj i podaj wynik (np. 6 + 5, 7 + 3, 8 + 5 itd.).
5. Zadanie z treścią.

Pani Basia - nauczycielka przyniosła 16 lizaków. Rozdała uczniom 9 lizaków. Ile lizaków jej zostało?
16 - 9 = 16 - 6 - 3 = 10 - 3 = 7
Odp. : Pani Basi zostało 7 lizaków.

6. Uporządkuj liczby rosnąco ( 14, 7, 11, 1, 5)
a) pod każdą z liczb proszę umieścić podpis;
b) odwróć kartę na drugą stronę i odczytaj;

7. Oblicz i pokoloruj wyniki zgodnie z instrukcją: 14 na niebiesko, 11 na żółto, 17 na czerwono.
8. Zabawa klaskowa z cyframi 10, 14, 17, 16.
9. Podsumowanie: Która z zabaw wam się najbardziej podobała i chcielibyście ją powtórzyć?, Jak się czujecie po tych zajęciach? (rysowanie buźki). Na koniec nagrody za udział w zajęciach.

Opracowanie:Beata Resmer
Szkoła Podstawowa nr 80 w Gdańsku

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2473


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.