Katalog Jadwiga Skorek, Grażyna Kwasiborska, Anna Motek, Henryka Malerek, Anna Wiśniewsk Edukacja czytelnicza, Rady Opracowanie przygotowań apelu "Dzień Ziemi"Scenariusz apelu z okazji dnia ziemi opracowany z uwzględnieniem trzech typów uczniów1. Plan pracy:a) ułożyć lub wyszukać scenariusz apelu; b) przygotować: - inscenizację; -dekoracje; -rozdzielić określone role; c) przeprowadzić próby; d) zaprezentować apel w szkole; 2. Przedstawienie zadań dzieciom. a) Nauczyciel przekazuje informacje uczniom o zadaniu postawionym im przez Samorząd Uczniowski- zorganizowania apelu z okazji Dnia Ziemi - 22.04.2004. (N , T, E) Daje im czas na zastanowienie się w jaki sposób chcieliby to zrealizować (prosi o przygotowanie w formie ustnej (E, T) lub pisemnej (N) . Na lekcji wychowawczej wysłuchuje propozycji zgłaszanych przez uczniów na kartkach (T), które odczytuje uczeń ekspansywny. Uczniowie analizują wraz z nauczycielem te, które będą mogli zrealizować- nauczyciel kieruje dyskusją i ukierunkowuje wybór. Na tym poziomie uczniowie są ocenieni pochwałą wychowawcy i oceną wzorową. b) Nauczyciel biorąc pod uwagę możliwości uczniów i ich zaangażowanie przydziela zadania: - opracowanie tła muzycznego (E - uzdolnieni muzycznie): "Ponieważ bardzo ładnie gracie na instrumentach muzycznych to uważamy, że świetnie spiszecie się realizując to zadanie. Ponieważ będzie przy tym dużo pracy to Wojtek i Marek - spróbowalibyście pomóc koleżankom? (N) Przecież świetnie znacie się na muzyce i sprzęcie nagłaśniającym" - przygotowanie dekoracji: N - "Kasiu i Aniu przygotowane macie arkusze i pisaki i waszym zadaniem będzie wykonanie napisów według szablonu" E - "Zaplanujcie scenografię przedstawienia wykorzystując swoją pomysłowość" T - "Jacku i Arku pomóżcie w realizacji tego zadania, a może coś jeszcze zaproponujecie?" - rozdzielenie ról: Nauczyciel: "Proszę przeczytać jakich bohaterów ma nasza inscenizacja, a osoby chętne zgłaszają, kogo chcieliby zagrać" W przypadku, gdy jedną rolę chciałoby odgrywać więcej uczniów, stwarzamy role dublerów. c) Przeprowadzenie prób Na próbie uczniowie odgrywają role, a uczniowie nie biorący udziału w inscenizacji wybierają pierwszą i drugą obsadę. Nauczyciel pełni rolę doradcy przy wyborze. W trakcie prób: E - zachęcani są do większej dbałości o swoją rolę np. ta rola nie wymaga aż takiej gestykulacji; T - są chwaleni za wyuczony tekst, ale muszą wolniej mówić; N - ich chwalimy za wykonane zadanie, w przypadku niedociągnięć delikatnie zwracamy uwagę (nie wprost) np. pięknie nauczyłeś się roli, ale popracuj nad dykcją, aby cię było słychać Nauczyciel zachęca uczniów do współpracy w następujący sposób: - uświadomienie uczniom, że od każdego z nich zależy powodzenie naszego występu ; - przypominamy, że jak dobrze rozdzielą i spełnią swoje zadania, to nie odczują "ciężaru" tego apelu; - każdy z nas pracuje na wizerunek naszej klasy; - przypominam, że nasza prezentacja wpłynie na wyniki konkursu na najlepszą klasę i związaną z tym nagrodą w postaci wycieczki; Ocena pracy uczniów: - pokazana została na poszczególnych etapach; - ocena słowna dyrekcji szkoły i reakcja publiczności; - oceny z zachowania i słodycze sponsorowane przez Radę Rodziców. Legenda: N - uczeń nieśmiały T - uczeń typowy E - uczeń ekspansywny Grażyna Kwasiborska Anna Motek Henryka Malerek Anna Wiśniewska Jadwiga Skorek Opracowanie: Jadwiga Skorek Wyświetleń: 2502
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |