Katalog Marta Litkowicz Zajęcia przedszkolne, Plany pracy Rozwijanie wrażliwości na piękno u dzieci w wieku przedszkolnym. Propozycje zadań dydaktyczno-wychowawczychRozwijanie wrażliwości na piękno u dzieci w wieku przedszkolnym. Propozycje zadań dydaktyczno-wychowawczych1. Zainteresowanie literaturą:* zapoznanie z literaturą (w tym także, oprócz standardów literatury dziecięcej, wybranie i ustalenie ciekawych książek z nowości wydawniczych); * organizowanie spotkań z poetami, pisarzami; * wycieczki do drukarni, introligatorni, muzeów literackich, bibliotek; * pierwsze próby twórczości: wiersze, opowiadania, bajki. Cele operacyjne: - dziecko słucha bajek z literatury dziecięcej, bajek odtwarzanych z płyt, kaset, taśm video; - na podstawie fragmentów rozpoznaje tytuły bajek; - umie opowiedzieć treść bajek. 2. Malarstwo i rzeźba: * zapoznanie z twórcami dawnymi i współczesnymi; * wycieczki do galerii, na wystawy malarstwa i rzeźby; * organizowanie spotkań z plastykami, malarzami, rzeźbiarzami w ich pracowniach, szkołach plastycznych; * metody aktywizujące: próby samodzielnego malarstwa i rzeźbiarstwa, udział w konkursach plastycznych; * organizowanie wystaw prac plastycznych. Cele operacyjne: - wykonuje ilustracje do przeczytanego utworu, laurki okolicznościowe, lepi z plasteliny ludziki, przedmioty, upominki, rzeźbi z różnych materiałów: modelina, mydło, glina, ziemniak, maluje farbami materiały przyrodnicze, postacie ludzkie, zwierzęta. 3. Teatr i balet: * zapoznanie dzieci z rodzajami sztuki teatralnej; * wspólny udział w przedstawieniach teatralnych np. konfrontacje teatralne; * metody aktywizujące: zajęcia teatralne i baletowe, nauka tańca i recytacji wierszy; * branie udziału w próbach teatralnych i baletowych; * nauka gry aktorskiej. Cele operacyjne: - chodzi na zajęcia rytmiki, uczy się wierszyków, bierze udział w teatrzykach i inscenizacjach, chodzi do Teatru Lalki i Aktora, ogląda bajki muzyczne i baletu dziecięcego. 4. Muzyka: * przedstawienie uczniom sylwetek różnych kompozytorów i ich twórczości; * metody aktywizujące: nauka gry na instrumencie, nauka śpiewu, tworzenie własnych kompozycji; * udziały w koncertach i zdobywanie wiedzy na temat różnych gatunków muzycznych np. koncerty ludowe, koncerty w filharmonii, w operze itp. Cele operacyjne: - chodzi na zajęcia gry na instrumencie, śpiewa poznane piosenki, bierze udział w przeglądach piosenki dziecięcej, chodzi na koncerty muzyczne, do filharmonii, opery. 5. Kino: * wycieczki na plan filmowy; * wizyta w garderobie filmowej; * organizowanie spotkań z aktorami, reżyserami i poznawanie ich twórczości. Cele operacyjne: - ustalone wedle uznania i inwencji twórczej nauczyciela.
Opracowanie: mgr Marta Litkowicz Wyświetleń: 2151
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |