AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Hanna Gąsowska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Kim był skarbnik? - scenariusz zajęć w klasie III

- n +

Kim był skarbnik? - scenariusz zajęć w klasie IIIa

Blok tematyczny: BOGACTWA ZIEMI

Zapis w dzienniku:
Porównywanie sposobu przedstawienia Skarbnika w legendach "Podanie o Skarbniku", "Miedziana lampa". Powtórzenie wiadomości o poznanych częściach mowy. "Jak wyobrażam sobie Skarbnika?" - rysunek węglem. Dodawanie i odejmowanie pełnych setek.

Cele szczegółowe:

- przeczyta cicho ze zrozumieniem legendy związane z opiekuńczym duchem kopalni;
- porówna treść obu legend;
- wykona ćwiczenia utrwalające poznane części mowy;
- dokona obliczeń sum i różnic liczb wyrażonych pełnymi setkami;
- przedstawi za pomocą węgla do rysowania postać Skarbnika.

Formy pracy:
indywidualna, jednolita i zróżnicowana, zbiorowa, grupowa.

Środki dydaktyczne:
podręcznik z ćwiczeniami "Moja Szkoła" cz.4, kartki z liczbami, węgiel do rysowania


PRZEBIEG ZAJĘĆ

I Część wstępna.

- Zabawa integrująca - "Uściśnij jak najwięcej rąk"
- Zbadanie nastroju dzieci: Obieganie okręgu przez dzieci, które np. przyszły w dobrym nastroju, wyspały się, spotkało ich coś miłego rano itp.
- Zabawa dydaktyczna: Jakie wyrazy kojarzą mi się z górnikami i ich pracą na daną literę?

Sztygar
Kopalnia
Aspiryna
Rusztowanie, robotnik
Barbara
Natura, niebezpieczeństwo
I
Kilof, korytarz

II Część główna.

- przedstawienie celów zajęć
- wypisywanie na kartce cech Skarbnika na podstawie cicho przeczytanego tekstu (praca w grupach)
- odczytanie prac każdej grupy i wypisanie cech lub zachowań Skarbnika na dużym papierze
- samodzielne czytanie legend: "Podanie o Skarbniku" - słabiej czytające dzieci, "Miedziana lampa" - lepiej czytające (s.14 i s.16)- (praca indywidualna zróżnicowana)
- porównanie legend: Co wspólnego mają legendy?, Jak przedstawiano Skarbnika w każdej z nich?
- odnoszenie się do cech na tablicy i zaznaczanie tych, które się pojawiły
- dobieranie objaśnień do odpowiednich wyrazów (ćw. S.15 i 17) (praca indywidualna zróżnicowana)

PRZERWA - ZABAWY RUCHOWE

- utrwalenie wiadomości o częściach mowy - wykonanie ćwiczeń 16-17 s.17, 18 (praca indywidualna)
- sprawdzenie wykonanej pracy
- przedstawienie za pomocą węgla do rysowania postaci opiekuńczego ducha kopalni Skarbnika (praca indywidualna)
- swobodne wypowiedzi uczniów na temat wykonanych prac i wystawa prac
- liczenie pełnymi setkami według podanego warunku: Każde dziecko ma przypiętą karteczkę z liczbą od 100 do 1000 - Liczby większe od 800 klękną na krzesełkach - jakie to liczby? Liczby mniejsze od 300 podbiegną do tablicy - Jakie to liczby? itp. Utwórzcie grupę, aby suma liczb wynosiła 500, 900 itp.(praca zbiorowa)
- Rozwiązanie zadań 2 i 3 s.30 - (praca indywidualna)
- Wspólna analiza i rozwiązanie zadań 5 i 6 s.31
- Zadanie pracy domowej

III Część końcowa.

- Odczytanie ponowne celów
- Samoocena ucznia: Dokończ zdanie - Po dzisiejszych zajęciach będę umiał........
- Zbadanie nastroju dzieci i pożegnanie się "iskierką przyjaźni".
 

Opracowanie: Hanna Gąsowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3913


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 3

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.