![]() | ||||||
![]() |
||||||
Katalog Jolanta Sałacka Edukacja regionalna, Scenariusze Festyn rodzinny - scenariusz imprezy środowiskowejFestyn rodzinnyScenariusz imprezy środowiskowejKoniec maja to czas szczególny. Wiosna w pełni, w nas wstępuje nowa energia. I trzy święta: Dzień Matki, Dzień Dziecka i Dzień Ojca, które można uczcić razem. Jest więc okazja, aby wykorzystać ten wiosenny przypływ energii i spędzić ten czas wspólnie na festynie. Do przygotowania rodzinnego festynu zabieramy się dużo wcześniej. Po pierwsze ustalamy termin i miejsce zabawy. Bardzo istotne jest również wybranie osoby koordynującej całe przygotowania, oraz osób odpowiedzialnych (spośród uczniów, nauczycieli i rodziców) za poszczególne etapy. Co pewien okres sprawdzamy stan zaawansowania prac. Oto przykładowy rezultat przygotowań. Festyn rodzinny to wspólna zabawa na świeżym powietrzu, na który zapraszamy uczniów, nauczycieli i rodziców. Odbędzie się................. na terenie szkoły. Początek o godz............ Plan pracy z podziałem zadań
Przebieg imprezy Początek - godz. 10.00 1.Powitanie wszystkich gości. 2.Występy artystyczne (każda klasa przygotowuje popis na "Święto Matki" (wiersz, piosenka, skecz, taniec), czas występu każdej klasy około 5 - 10 minut.(pomiędzy występami uczniów poszczególnych klas proponuję aby włączyć konkurencje sportowe - udział biorą rodzice i uczniowie poszczególnych klas). -proponowane zabawy (konkurencje) Klasy pierwsze: tor przeszkód - slalom z jajkiem na łyżce, z woreczkiem na głowie, skoki na jednej nodze, współzawodnictwo dwoje dzieci z rodzicami Quiz "Sekrety rodzinne" MAMA/ TATA 1. Czy lubi Pan/ Pani lody? 2. Czy umie Pan/ Pani jeździć na rowerze? 3. Jaką zupę lubi najbardziej Pana/ Pani dziecko? 4. Jaką książkę przeczytało ostatnio Pana/ Pani dziecko? 5. Jaki jest ulubiony program telewizyjny Pana/ Pani dziecka? DZIECKO 1. Czy twoja mama /twój tata lubi lody? 2. Czy mama/ tata umie jeździć na rowerze? 3. Jaką zupę lubisz najbardziej? 4. Jaką książkę przeczytałaś/eś ostatnio? 5. Jaki jest twój ulubiony program telewizyjny? Klasy drugie: Rozpoznawanie przez rodziców swoich dzieci z zawiązanymi oczami. Slalom na hulajnogach w parach mama lub tato i dziecko. Klasy trzecie: Quiz "Sekrety rodzinne" pary dziecko i rodzic. DZIECKO 1. Czy twoja mama/ twój tata ogląda seriale telewizyjne? Jeśli tak, to jaki najczęściej? 2. Jaki kolor lubi mama/ tata? 3. Jaka jest twoja ulubiona postać z bajki? 4. Jaki kolor oczu ma twoja mama/ twój tato? 5. Jakie są twoje obowiązki domowe? MAMA/ TATA 1. Czy ogląda Pan/ Pani seriale telewizyjne? Jeśli tak, to jaki najczęściej? 2.Jaki kolor lubi Pan/ Pani najbardziej? 3. Jaką postać z bajki Pana/ Pani dziecko lubi najbardziej? 4. Jaki ma Pan/ Pani kolor oczu? 5. Jakie Pana/ Pani dziecko ma obowiązki w domu? Rozpoznawanie smaków: musztarda, chrzan, czekolada, cytryna - pary: dziecko i rodzic. Klasy czwarte: Konkurs skoków na skakance, współzawodnictwo rodzic - dziecko. Składanie obrazka z części - dziecko i rodzic otrzymują takie same obrazki. Klasy piąte: Zjedzenie pączka bez użycia rąk - jedna osoba jako przedstawiciel rodziny. Rzut piłeczką tenisową do celu, współzawodnictwo rodzic - dziecko. Klasy szóste: Konkurs rzutów piłką do kosza, współzawodnictwo rodzic - dziecko. Przeciąganie liny: dzieci - rodzice. 3.Występ szkolnego zespołu wokalno - tanecznego. 4.Występ laureatów konkursu Szansa na sukces 2. 5.Ogłoszenie wyników konkursu - na najładniejszą rzeżuchę o najoryginalniejszym kształcie - na najciekawszy plakat reklamujący zdrowy tryb życia - na najciekawszy plakat mówiący o szkodliwości palenia tytoniu. 6. Aukcja plakatów. 7.Nauka i wspólne zaśpiewanie piosenki "MAZURY" I. Błękit jeziora dokoła, A tam w oddali gdzieś las, Słońce i przestrzeń nas woła, Tutaj więc spędź wolny czas. Ref. Hej Mazury jakie cudne, Gdzie jest taki drugi kraj, tu przeżyjesz chwile trudne, tu przeżyjesz życia maj. II Harcerz z harcerką ze wzgórza, Patrzą na las pełen brzóz, Słońce się w falach zanurza, Zapada zmrok powiał chłód. Ref. Hej Mazury... III. Od ogniska do namiotu pora wracać, wracać czas, jutro wstanie słońce złote, hej Mazury, żegnam Was. Ref. Hej Mazury... Na samo zakończenie proponuję wspólną zabawę dla dzieci i ich rodziców przy dźwiękach miejscowego zespołu. Aby wspólny wysiłek nie przeszedł bez echa, warto podsumować festyn. Dzieci mogą wykonać prace plastyczne, prezentujące czas spędzony na powietrzu. Dorośli natomiast muszą rozważyć czy został osiągnięty cel imprezy: integracja i dobra zabawa.
Opracowanie: Jolanta Sałacka Wyświetleń: 40318
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |