Katalog

Beata Dryjańska, Anna Skonieczna
Zajęcia zintegrowane, Plany pracy

Poznajemy ocenę cyfrową - program edukacyjny własny

- n +

Program edukacyjny własny "Poznajemy ocenę cyfrową"

1. Prowadzący: Anna Skonieczna, Beata Dryjańska.
2. Uczestnicy: uczniowie klasy IIIa, IIIc.
3. Termin zajęć: kwiecień 2005r.
4. Cele ogólne:
- zapoznanie uczniów z istotą oceny cyfrowej;
- zminimalizowanie stresu związanego z cyfrowym systemem oceniania w klasie czwartej;
- oswajanie uczniów klasy trzeciej z tokiem lekcji i specyfiką przedmiotów (j.polski, j.angielski, przyroda,historia, matematyka, sztuka, wychowanie fizyczne) w klasie czwartej.

5. Cele szczegółowe:
- wskazanie podobieństw i różnic między oceną opisową w klasie trzeciej
a oceną cyfrową w klasie czwartej;
- uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli różnych
przedmiotów;
- poznanie klaso pracowni i nauczycieli uczących w klasach starszych;
- otrzymanie oceny cyfrowej z różnych obszarów aktywności w oparciu o konkretne wymagania programowe w m-cu kwietniu 2005r.

6. Środki dydaktyczne: odpowiednio dostosowane do poszczególnych zajęć.

7. Formy ewaluacji:

8. Spodziewane efekty:
Uczeń klasy trzeciej będzie:
-znał podobieństwa i różnice między oceną opisową a cyfrową;
-uczestniczył w zajęciach prowadzonych przez nauczycieli w klasach starszych;
-poznawał poszczególne klaso- pracownie;
-otrzymywał oceny cyfrowe z różnych obszarów aktywności w miesiącu kwietniu 2005r.

9. Literatura:
-przewodnik metodyczny do podręcznika z ćwiczeniami "Moja Szkoła" dla klasy III;
- "Moja Szkoła" - Program Zintegrowanej Edukacji w klasach I-III.

I TYDZIEŃ
4-8 kwietnia 2005r.

I. 1. Poznanie pracowni j.polskiego.
2. Obserwacja lekcji j.polskiego i sztuki.
3. Próbna ocena wypowiedzi pisemnej przez nauczyciela polonistę.

II. Dokonanie oceny cyfrowej ucznia w oparciu o opracowane wymagania w zakresie:
-Redagowanie opowiadania pt. "Mój sen";
-Wykonanie środkami plastycznymi ilustracji do wiersza W. Chotomskiej pt. "Kwiecień".

II TYDZIEŃ
11-15 kwietnia 2005r.

I. 1. Poznanie pracowni matematycznej i przyrodniczej.
2. Obserwacja lekcji matematyki.
3. Próbna ocena pracy pisemnej z zakresu rozwiązywania zadań tekstowych przez nauczyciela matematyki.

II. Dokonanie oceny cyfrowej ucznia w oparciu o opracowane wymagania
w zakresie:
-Rozwiązywanie zadań ze "Szkoły Czarodziejów".
-Utrwalenie piosenki pt. "Witamy Wiosnę".

III TYDZIEŃ
18-22 kwietnia 2005r.

I. 1. Poznanie pracowni informatycznej i sali gimnastycznej.
2. Obserwacja lekcji informatyki i wychowania fizycznego.

II. Dokonanie oceny cyfrowej ucznia w oparciu o opracowane wymagania w zakresie:
-Skok w dal z miejsca i z rozbiegu.

IV TYDZIEŃ
25-29 kwietnia 2005r.

I. 1. Poznanie pracowni przyrodniczej i historycznej.
2. Obserwacja lekcji przyrody.

II. Dokonanie oceny cyfrowej ucznia w oparciu o opracowane wymagania
w zakresie:
- Wypowiedzi uczniów na temat rozsądnego spędzania wolnego czasu na podstawie opowiadania W. Próchniewicza "Gra komputerowa". Wykonanie plakatu zachęcającego do aktywnego spędzania wolnego czasu.

 

Opracowanie: Beata Dryjańska
Anna Skonieczna.

Wyświetleń: 1188


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.