Katalog Emilia Kowal, Małgorzata Welman Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Na wsi" - scenariusz ślubowania klas pierwszychŚlubowanie klas pierwszych pt. "Na wśi"Miejsce: sala gimnastycznaProwadząca wita serdecznie zebranych gości: dyrekcję szkoły, nauczycieli, rodziców oraz dzieci. Witam miłych gości na uroczystości ślubowania klas I (wymienić gości), a przede wszystkim nasze kochane dzieci - bohaterów dzisiejszej uroczystości. Spotkaliśmy się tu dzisiaj... na salę wpada wiejska baba Wiejska gospodyni: Czy trafiłam na wieś Dzieci: Nie! Wiejska gospodyni: A to przepraszam! (odchodzi) Prowadząca: Na czym to skończyliśmy? Aha! Właśnie. Przyszliście tutaj, bowiem nadszedł czas, aby szkoła przyjęła Was w poczet swoich uczniów. Przeczytam Wam fragment wiersza, który pasuje do dzisiejszej sytuacji i na pewno odzwierciedla Wasze uczucia i emocje. Siedzą przed nami nasze maluchy. Ładnie ubrane, pełne otuchy, Wpatrzone w panią, czasem na mamę. Każdy chce wypaść okazale. Z bijącym sercem, z niepokojem Rozpoczynają naukę w szkole. Na sali pojawia się znana już dzieciom gospodyni. Wiejska gospodyni: Czy to wieś? Dzieci: Nie! Wiejska gospodyni: Wydaje mi się, ze już tu byłam. Dzieci: Tak! Wiejska gospodyni: Krążę, krążę i nie mogę trafić do domu, na wieś. A tam czekają na mnie moje zwierzęta. Tyle pracy... Dzieci kochane powiedzcie, gdzie ja trafiłam? Dzieci: Do szkoły! Wiejska gospodyni: A... szkoły! Do jakiej szkoły? Dzieci: Do naszej szkoły! Wiejska gospodyni: A.... A co to za uroczystość? Dzieci: Ślubowanie klas pierwszych. Wiejska gospodyni: Tak, tak. Słyszałam coś o tym. To znaczy, że dzisiaj musicie pokazać, czy nadajecie się do szkoły? Tak? Musicie się sprawdzić?! Dzieci: Tak! I Wiejska gospodyni: Myślę, że na wiejskim podwórku jest wiele możliwości, aby udowodnić, ze ma się cechy, które powinien mieć każdy uczeń. Wiejska gospodyni: I Znacie może piosenkę o wiejskich zwierzętach? Dzieci Tak Wiejska gospodyni: To zaśpiewajcie Dzieci: "O indyku rozbójniku" II Wiejska gospodyni: To teraz przed wami 2-gie zadanie:Wymieńcie 1-wszą głoskę ptaka, o którym śpiewacie. Dzieci: i Wiejska gospodyni: Poproszę teraz 5- osób. Odszukajcie w moim koszyku litery, którą zapiszecie wyraz indyk. Dzieci Wyszukują i ustawiają się tworząc wyraz indyk. III Wiejska gospodyni: Bardzo ładnie. Wiejska gospodyni: Teraz kolej na wierszyki.Na pewno nie znacie żadnych o wiejskich zwierzętach i nie będziecie mogli być pasowani na ucznia. Dzieci Znamy. Wiejska gospodyni: To powiedzcie [ z ironią ] Dzieci JAJKO Było sobie raz jajko mgdrzejsze od kury. Kura wyłazi ze skóry, Prosi, błaga, namawia: - Bqdź głupsze! Lecz co można poradzić, kiedy się ktoś uprze? Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze, A ono powiada, że jest kacze. Kura prosi serdecznie i szczerze: - Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże. A ono właśnie się trzęsie I mówi, że jest gęsie. Kura czule namawia: - Chodź, to cię wysiedzę. A ono ucieka za miedzę, Kładzie się na grządkę pustq l oświadcza, że będzie kapustą. Kura mówi: - Ostrożnie! To gorgca woda! A jajko na to: - Zimna woda! Szkoda! Wskoczyło do ukropu z miną hardą I ugotowało się na twardo. KWOKA Proszę pana, pewna kwoka Traktowała świat z wysoka I mówiła z przekonaniem: - Grunt - to dobre wychowanie! Zaprosiła raz więc gości, By nauczyć ich grzeczności. Osioł pierwszy wszedł, a przy tym W progu garnek stłukł kopytem. Kwoka wielki krzyk podniosła: - Widział kto takiego osła?! Przyszła krowa. Tuż za progiem Zbiła szybę lewym rogiem. Kwoka, gniewna i surowa, Zawołała: - A to krowa! Przyszła świnia prosto z błota. Kwoka złości się i miota: - Co też pani tu wyczynia? Tak nabłocić! A to świnia! Przyszedł baran. Chciał na grzędzie Siąść cichutko w drugim grzędzie, Grzęda pękła. Kwoka wściekła. Coś o łbie baranim rzekła l dodała: -Próżne słowa, Takich nikt już nie wychowa, Trudno... Wszyscy się wynoście! No i poszli sobie goście. Czy ta kwoka, proszę pana, Była dobrze wychowna MÓJ PIES Każdy człowiek na tym świecie, Ma przyjaciół w swoim gronie. Są wśród nich, jak dobrze wiecie, Ludzie, pieski - nawet konie. Ja wybrałem spośród wielu Miłych zwierząt oraz ludzi, Najlepszego przyjaciela, Który również respekt budzi. Mój przyjaciel, Ari zwie się, Pies przyjazny i wesoły Aż na bude swoją pnie się Wypatrując mnie ze szkoły. Bawić lubi się bez granic. Pragnie ciągnąć grę uparcie, Ale wszystko idzie na nic, Kiedy obok widzi żarcie. Z pieskiem rażniej słóńce świeci, Świat wydaje się wspaniały. Marzę, aby ine dzieci Swoje pieski też kochały. Wiejska gospodyni: No, zaskoczyliście mnie. Widzę, że dużo już się nauczyliście w szkole. A...a piosenkę o szkole znacie?! Dzieci Znamy Wiejska gospodyni: To zaśpiewajcie. Dzieci "IDĘ DO SZKOŁY" Wiejska gospodyni: Poradziliście sobie rewelacyjnie z każdym zadaniem. Myślę, że nadajecie się do szkoły. Mam dla was wiele uznania. Zaśpiewajcie waszym rodzicom i wszystkim gościom jeszcze jedną piosenkę. Dzieci "FAMILIJNY BLUES" Konic inscenizacji PRZEWODNICZĄCA SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO; Baczność Poczet sztandarowy wprowadzić DO ŚLUBOWANIA! DZIECI POWTARZAJĄ PO PANI DYREKTOR Jestem małym polakiem. Kocham moją ojczyzne. Pragne dbać o dobre imię klasy i szkoły. Przyrzekam być dobrym kolegą. Przyrzekam być przyjacielem zwierząt i roślin. Będę starał się swą nauką i zachowaniem Sprawić radość rodzicom i nauczycielom. Przewodnicząca samorządu uczniowskiego: Po ślubowaniu! Proszę Panią Dyrektor o dokonanie aktu pasowania na ucznia. Pani Dyrektor pasuje każde dziecko. Przewodnicząca Samorządu uczniowskiego: Baczność! Poczet Sztandarowy wyprowadzić! Spocznij! Wręczenie prezentów uczniom klas I przez uczniów klas VI.
Opracowanie: Emilia Kowal, Małgorzata Welman Wyświetleń: 5371
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |