Planowanie działania w zakresie ortografii w klasach II - III - pisownia "ó".
Plan
Planowanie działania w zakresie ortografii w klasach II - III - pisownia "ó".
Cel główny |
Cele operacyjne |
Sposoby realizacji celów |
Spodziewany efekt |
Ewaluacja |
Kształtowanie nawyków poprawnego pisania wyrazów z "ó", wdrażanie do czujności, spostrzegawczości i odpowiedzialności ortograficznej |
- Wprowadzenie zasad dotyczących pisowni wyrazów z "ó":
- "ó" wymienia się na "o";
- "ó" wymienia się na "a";
- "ó" wymienia się na "e";
- zakończony na -ów;
- zakończony na -ówka;
- zakończony na -ówna;
- pisownia niewyjaśniona;
|
- Zebranie odpowiedniego materiału ortograficznego ze względu na daną trudność ortograficzną;
- Obserwacja danego materiału ortograficznego;
- Ustalenie reguły ortograficznej;
- Wykonanie rozmaitych ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem podanej reguły.
|
Poprawne wykonywanie ćwiczeń ortograficznych ze względu na daną trudność ortograficzną.
Bezbłędne pisanie wyrazów zawierających wyszczególnioną trudność ortograficzną.
Wyeliminowanie rażących błędów ortograficznych przy redagowaniu określonych form wypowiedzi, pisaniu z pamięci i ze słuchu oraz przepisywaniu z utrudnieniem. |
Systematyczne sprawdzanie zeszytów uczniów, analiza błędów ortograficznych podczas pisania z pamięci i ze słuchu oraz przepisywania z utrudnieniem.
Zakwalifikowanie się do konkursu ortograficznego. |
- Poznanie całego algorytmu dotyczącego pisowni wyrazów z "ó"
|
- Opracowanie graficznego obrazu algorytmu.
|
- Zorganizowanie ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem algorytmu.
|
- Wykonywanie różnorodnych ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem algorytmu. Redagowanie różnych form wypowiedzi z odwoływaniem się do graficznego obrazu algorytmu.
- Wykorzystanie technik komputerowych przy wykonywaniu i sprawdzaniu ćwiczeń
|
- Samorzutne odrzucenie obrazu graficznego algorytmu - jego interioryzacja
|
- Wykonywanie ćwiczeń ortograficznych, redagowanie rozmaitych form wypowiedzi bez obrazu graficznego algorytmu.
|
Opracowanie: mgr Halina Majza