Planowanie działania w zakresie ortografii w klasach II - III - pisownia "ż".
Plan
Planowanie działania w zakresie ortografii w klasach II - III - pisownia "ż".
Cel główny |
Cele operacyjne |
Sposoby realizacji celów |
Spodziewany efekt |
Ewaluacja |
Kształtowanie nawyków poprawnego pisania wyrazów z "ż, wdrażanie do czujności, spostrzegawczości i odpowiedzialności ortograficznej |
- Wprowadzenie zasad dotyczących pisowni wyrazów z "ż:
- "ż" wymienia się na "g", "dz", "h", "z", "ź", "s";
- "ż" występuje po literach l, ł, r;
- pisownia nie wyjaśniona;
|
- Zebranie odpowiedniego materiału ortograficznego ze względu na daną trudność ortograficzną;
- Obserwacja danego materiału ortograficznego;
- Ustalenie reguły ortograficznej;
- Wykonanie rozmaitych ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem podanej reguły.
|
Poprawne wykonywanie ćwiczeń ortograficznych ze względu na daną trudność ortograficzną.
Bezbłędne pisanie wyrazów zawierających wyszczególnioną trudność ortograficzną.
Wyeliminowanie rażących błędów ortograficznych przy redagowaniu określonych form wypowiedzi, pisaniu z pamięci i ze słuchu oraz przepisywaniu z utrudnieniem. |
Systematyczne sprawdzanie zeszytów uczniów, analiza błędów ortograficznych podczas pisania z pamięci i ze słuchu oraz przepisywania z utrudnieniem.
Zakwalifikowanie się do konkursu ortograficznego. |
- Poznanie całego algorytmu dotyczącego pisowni wyrazów z
|
- Opracowanie graficznego obrazu algorytmu.
|
- Zorganizowanie ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem algorytmu.
|
- Wykonywanie różnorodnych ćwiczeń ortograficznych z zastosowaniem algorytmu. Redagowanie różnych form wypowiedzi z odwoływaniem się do graficznego obrazu algorytmu.
- Wykorzystanie technik komputerowych przy wykonywaniu i sprawdzaniu ćwiczeń
|
- Samorzutne odrzucenie obrazu graficznego algorytmu - jego interioryzacja
|
- Wykonywanie ćwiczeń ortograficznych, redagowanie rozmaitych form wypowiedzi bez obrazu graficznego algorytmu.
|
Opracowanie: mgr Halina Majza