Katalog

Alicja Nicieja
Różne, Scenariusze

Jak powstaje chleb? - scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokim

- n +

Jak powstaje chleb?

Scenariusz zajęć rewalidacyjno - wychowawczych z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokim

Cele:
- Zapoznanie się z techniką powstawania chleba i odgłosami jej towarzyszącymi (szelest kłosów, mielenie ziaren młynkiem)
- Wydłużenie czasu koncentrowania uwagi
- Wzmacnianie pozytywnych przeżyć
- Usprawnienie manualne

Metody: słowna, praktycznego działania.

Środki dydaktyczne: kłosy ziaren zbóż, słoma, ręczny młynek do pieprzu, mąka, jajo, drożdże, łyżka, garnek, puszki, ilustracje lub zabawka kombajn.

Przebieg zajęć:

1. Dajemy dziecku do rąk kłosy różnych zbóż, głaszczemy je nimi po twarzy, nogach, rękach. Słuchamy szelestu kłosów.
2. Pokazujemy dziecku zabawkę lub ilustrację kombajnu, naśladujemy dźwięk poruszającej się maszyny.
3. W następnym etapie zajęć wkładamy ręce dziecka do ziaren żyta i pszenicy, posypujemy je, słuchamy odgłosu wsypywanego do puszek zboża. Dotykamy, głaszczemy kawałki słomy, posypujemy nią dziecko, opowiadając o żniwach (koszeniu).
4. Czytamy wiersz pt. "Wszyscy dla wszystkich". Śpiewamy piosenkę pt. "Rolnik sam w dolinie".
5. W młynku do pieprzu (ręcznym) mielimy ziarna zboża na mąkę. Później dziecko z pomocą opiekuna dotyka jej, miesza drewnianą łyżką wraz z jajkiem, wodą i drożdżami w garnku. Próbujemy wyrobić ciasto. Dziecko dotyka masy: próbuje formować z niej kształty bułek, chleba.
6. Jeśli dysponujemy czasem, to możemy upiec bułeczki lub chleb w piekarniku.
7. Na końcu zajęć dziecko dotyka bułkę, chleb, konsumuje.
 

Opracowanie: Alicja Nicieja
Szkoła Podstawowa nr 2
Z Oddziałami Integracyjnymi
w Woli

Wyświetleń: 2852


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.