Katalog Alicja Nicieja Różne, Scenariusze Jak powstaje chleb? - scenariusz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokimJak powstaje chleb?Scenariusz zajęć rewalidacyjno - wychowawczych z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokimCele: - Zapoznanie się z techniką powstawania chleba i odgłosami jej towarzyszącymi (szelest kłosów, mielenie ziaren młynkiem) - Wydłużenie czasu koncentrowania uwagi - Wzmacnianie pozytywnych przeżyć - Usprawnienie manualne Metody: słowna, praktycznego działania. Środki dydaktyczne: kłosy ziaren zbóż, słoma, ręczny młynek do pieprzu, mąka, jajo, drożdże, łyżka, garnek, puszki, ilustracje lub zabawka kombajn. Przebieg zajęć: 1. Dajemy dziecku do rąk kłosy różnych zbóż, głaszczemy je nimi po twarzy, nogach, rękach. Słuchamy szelestu kłosów. 2. Pokazujemy dziecku zabawkę lub ilustrację kombajnu, naśladujemy dźwięk poruszającej się maszyny. 3. W następnym etapie zajęć wkładamy ręce dziecka do ziaren żyta i pszenicy, posypujemy je, słuchamy odgłosu wsypywanego do puszek zboża. Dotykamy, głaszczemy kawałki słomy, posypujemy nią dziecko, opowiadając o żniwach (koszeniu). 4. Czytamy wiersz pt. "Wszyscy dla wszystkich". Śpiewamy piosenkę pt. "Rolnik sam w dolinie". 5. W młynku do pieprzu (ręcznym) mielimy ziarna zboża na mąkę. Później dziecko z pomocą opiekuna dotyka jej, miesza drewnianą łyżką wraz z jajkiem, wodą i drożdżami w garnku. Próbujemy wyrobić ciasto. Dziecko dotyka masy: próbuje formować z niej kształty bułek, chleba. 6. Jeśli dysponujemy czasem, to możemy upiec bułeczki lub chleb w piekarniku. 7. Na końcu zajęć dziecko dotyka bułkę, chleb, konsumuje.
Opracowanie: Alicja Nicieja Wyświetleń: 2852
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |