Katalog Mariola Perlińska, Jolanta Junkiert Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Przemocy, agresji, uzależnieniom - NIE, co w zamian" - profilaktyka w szkole. Inscenizacja podsumowująca trzyletnie działania profilaktyczneInscenizacja podsumowująca trzyletnie działania profilaktyczneI rok - Przemocy i agresji STOPII rok - Potrafię powiedzieć NIE III rok - Uzależnieniom, Przemocy, Agresji - NIE! Co w zamian, czyli jak właściwie zagospodarować czas wolny? CELEM INSCENIZACJI - jest uświadomienie dzieciom potrzeby właściwego zagospodarowania własnego wolnego czasu. DEKORACJĄ mogą być prace plastyczne wykonane przez dzieci na zajęciach plastyczno - technicznych lub kołach zainteresowań przedstawiające różne sposoby spędzania wolnego czasu i zainteresowania dzieci. DZIECKO I Przemoc, agresję pokonaliśmy, uzależnieniom też się nie daliśmy. Chcemy żyć ze wszystkimi w przyjaźni w szkole, w domu i nie czynić nic złego nikomu. DZIECKO II Zamiast agresji - rzućmy dobre słowo i będzie kolorowo. DZIECKO III Przemocy nigdy nie stosujemy i grzecznie się zachowujemy. DZIECKO IV Uzależnienia to straszna rzecz, krzyczmy więc głośno: precz od nas, precz!!! DZIECKO V Zamiast mieć w głowie złe myśli niech każdy coś ciekawego dla siebie wymyśli. Coś, co będzie robił z ochotą i nie da się ponieść wszelkim głupotom. DZIECKO VI (dziewczynka) Ja lubię pisać wiersze, jest to moje wyznanie najszczersze. Będę to robić z ochotą i nie dam się zwieść żadnym głupotom. DZIECKO VII (chłopiec) Ja lubię w piłkę grać i w zawodach udział brać. DZIECKO VIII (chłopiec) Karate - to trudna sztuka, jest zabawa i nauka. Lubię ćwiczyć nowe chwyty, jestem wtedy niesamowity. DZIECKO IX (dziewczynka) Hodowla zwierząt to odpowiedzialna sprawa. Zawsze jest o nie wielka obawa. Zajmować się trzeba nimi należycie, bo inaczej stracą swoje życie. Uczymy się więc odpowiedzialności i do zwierząt miłości. DZIECKO X (dziewczynka) Kiedy jestem zła gram na pianinie, tak długo, aż złość minie. Jestem wtedy radosna jak "pani wiosna". DZIECKO XI Moim zainteresowaniem jest modelarstwo, jest to na nudę świetne lekarstwo. Zainteresujcie się tym, proszę Was, a miło spędzicie wolny czas. DZIECKO XII Moje hobby to fotografowanie, zawsze mam ochotę na nie. Wiele się przy tym natrudzę, ale wcale się nie nudzę. DZIECKO XIII Mój sposób na nudę to kolekcjonerstwo. Zajmuję się tym z ochotą i nie daję się ponieść żadnym głupotom. DZIECKO XIV Gdy masz trochę wolnego czasu, weź rodzinę idź do lasu. Niech las będzie Twoim przyjacielem, nie od Święta i w niedzielę. DZIECKO XV Czy świeci słońce, czy deszcz pada, książkę czytać zawsze wypada. A w przerwach czytania spaceruję i siły swoje regeneruję. DZIECKO XVI Ja się często gimnastykuję. I świetnie się po tym czuję. Gimnastyka świetna sprawa. Jest rozrywka i zabawa. DZIECKO XVII Kiedy nudno jest Ci w szkole, nie narzekaj na swą dolę. Weź za rękę koleżankę, idź poskakać przez skakankę. Z koleżanką miło spędzam czas, mnóstwo zabaw wtedy czeka nas. DZIECKO XVIII Ja lubię śpiewać piosenki wesołe, które rozweselą naszą szkołę. Myślę, że nieźle mi się to udaje, dlatego śpiewać nie przestaję. To oczywiście nie wszystkie pomysły na spędzanie wolnego czasu. Jest ich na pewno o wiele więcej. Najważniejsze jest jednak to, aby były one wykorzystane pożytecznie i właściwie, aby przyniosły radość naszym bliskim, przyjaciołom i oczywiście nam samym.
Opracowanie: mgr Mariola Perlińska Wyświetleń: 3451
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |