AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Nekanda-Trepka, Monika Steinke-Wawrzyniak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć otwartych o charakterze rytmiczno-oddechowym na podstawie ba?ni braci Grimm "Trzy ?winki"

- n +

Scenariusz zajęć otwartych o charakterze rytmiczno - oddechowym na podstawie baśni braci Grimm "Trzy świnki"

Cele - dziecko potrafi:
- słuchać w skupieniu czytanego opowiadania,
- reagować na umówione sygnały słuchowe,
- sprawnie posługiwać się nożyczkami i wycinać po linii wg schematu,
- współdziałać i współpracować w zespole,
- prawidłowo korzystać z instrumentów muzycznych,
- reagować adekwatnie do poleceń wydawanych przez nauczycieli,
- przestrzega umów dotyczących zabawy,
- regulować siłę oddechu (wdech - wydech).

Metody:
- podające,
- aktywizujące,
- eksponujące.

Formy:
- praca z całą grupą,
- praca w małych grupach,
- praca indywidualna.

Pomoce: kartki papieru, patyczki (słomki), kamyki, instrumenty perkusyjne (kołatka, bębenek, tamburyn, talerze), nożyczki, bibuła, czarne flamastry.

Przebieg zajęć:
1. Powitanie - zabawa ruchowa ze śpiewem "Chodźcie wszyscy...."
2. Zapoznanie z tematyka zajęć - nawiązanie do zajęć cyklicznych pt. "Bajkowe spotkania"
3. Podział na trzy grupy (losowanie z wykorzystaniem kolorowych karteczek; na każdej karteczce - imię zwierzątka), wyodrębnienie Wilka.
a. I grupa - Prosiaczek: kołatka,
b. II grupa - Ryjek: bębenek,
c. III grupa - Szczecinka: tamburyn,
d. Wilk - talerze.
4. Zapoznanie z treścią bajki. Dzieci uderzają w instrumenty tylko raz w momencie, kiedy usłyszą w opowiadaniu swoje bajkowe imię. Jeżeli usłyszą w bajce: trzy świnki - odzywają się trzy instrumenty jednocześnie.

Były sobie raz trzy świnki: Prosiaczek, Ryjek i Szczecinka.
Szczecinka wybudowała sobie dom z papieru.
(dzieci układają przed sobą kawałek papieru)

Ryjek zrobił domek z patyczków.
(dzieci biorą po jednej słomce lub patyczku)

A Prosiaczek wybudował piękny domek z cegieł.
(dzieci układają przed sobą kamyki).

Za lasem, niedaleko trzech świnek mieszkał Wilk.
Wilk postanowił zjeść trzy świnki.
Pewnego dnia pobiegł do domu Szczecinki i zawołał:
"Dmuchnę, chuchnę i zdmuchnę twój domek!"
Chuchał i dmuchał tak mocno, że zdmuchnął dom Szczecinki.
(dzieci mocno dmuchają na papier)

Szczecinka pobiegła do domu Ryjka szukać schronienia.
Zły Wilk pobiegł do domu Ryjka i zawołał:
"Dmuchnę, chuchnę i zdmuchnę twój dom"
I dmuchał i chuchał i zdmuchnął dom Ryjka.
(dzieci mocno dmuchają na słomkę)

Obie świnki pędem pobiegły szukać schronienia u Prosiaczka.
Wilk znów popędził za nimi.
Zatrzymał się przed murowanym domem Prosiaczka.
Bardzo zły zawołał:
"Dmuchnę i chuchnę i zdmuchnę twój dom"
(dzieci mocno dmuchają na kamień)

Dmuchał i dmuchał.....
Tak się nadął, że aż pękł!
Trzy świnki wzięły się za ręce i razem zaśpiewały:
"Kto by się tam wilka bał, wilka bał, wilka bał...."


5. Zabawa ruchowa ze śpiewem "Podaj imię świnki"
6. Zajęcia plastyczne "Trzy świnki" - wycinanie wg wzoru i ozdabianie świnek wg własnego pomysłu.
7. Ewaluacja zajęć - narysowanie świnkom minek adekwatnych do emocji, które towarzyszyły dzieciom w trakcie zajęć.
 

Opracowanie: Monika Steinke - Wawrzyniak
Joanna Nekanda-Trepka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7153


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.