Katalog Małgorzata Morawska-Kostrzewa Różne, Scenariusze "Królestwo kolorów" - zabawy integracyjne, konkurs sprawnościowy. Scenariusz zajęć świetlicowych"Królestwo kolorów" -zabawy integracyjne, konkurs sprawnościowySCENARIUSZ ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCHCele: ogólny: -umożliwienie dzieciom doznania radości ze wspólnej zabawy, szczegółowe: -rozwijanie zainteresowań tanecznych, -wyrażanie swoich uczuć w zabawie kolorami, -współpraca z grupą w celu osiągnięcia sukcesu. Metody pracy: zabawowa, pokaz, przeżywanie, ekspresji ruchowej i plastycznej, praktyczne działanie. Formy: indywidualna, grupowa, zbiorowa. Środki dydaktyczne: pompony na ręce z kolorowych bibuł (kolory: niebieski, zielony, żółty, czerwony), kwiaty z kartonów w tychże kolorach, płyta CD- Las ketchup "Asereje," kaseta z nagraniami utworów KLANZY- "Kazatschok," pastele, bezbarwne kalki techniczne, żelazko i stół do prasowania, gwizdek, gazety, pudła kartonowe, tablica punktacji przypięta do ściany, brystole z napisami: zajęcia podobały mi się, zajęcia nie podobały mi się, klej. Przebieg zajęć: 1.Powitanie. Popatrzcie obok nas stoją 4 kolorowe pudła. Co się w nich znajduje? W każdym umieszczone są pompony w 4 kolorach: niebieskim, zielonym, żółtym, czerwonym. Za chwilę każdy z was wybierze sobie jeden ulubiony przez siebie kolor, wyjmie z pudełka 2 pompony i założy je na swoje ręce. Wychowawca przypina każdemu dziecku kwiatek w kolorze ozdoby na ręce. Zabawa "Czuję się powitany" (dzieci siedzą w kręgu.) Pobawimy się w zabawę pt. "Czuję się powitany." Za chwilę będę wymieniała kogo pragnę powitać. Osoby witane wstają i machają rękami do wszystkich pozostałych. Pragnę powitać wszystkie dzieci, które: - lubią jeździć na rowerze, - chętnie piją mleko, - mają na sobie coś niebieskiego, - lubią owoce, - ubrane są w spodnie, - lubią słodycze - nie były jeszcze powitane. 2. Zabawa "Królestwo kolorów" Usiądźcie według wybranych kolorów.(dzieci siedzą w kręgu-4 grupy, brakuje krzesła dla jednego wychowanka, który znajduje się wewnątrz koła). Jego zadaniem będzie wymienić nazwę 2 kolorów, które występują w grupach np. żółty-niebieski. Dzieci będą wymieniać się miejscami. Jeśli prowadzące dziecko wypowie słowa "Królestwo kolorów" wszyscy szybko opuszczają swoje miejsca i siadają na wolnych krzesłach. Ten, który nie znajdzie miejsca prowadzi zabawę. 3.Wspólny taniec "Asereje." Wychowawca świetlicy pokazuje układ taneczny do nagrania odtwarzanego z płyty C D. Wychowankowie ćwiczą go i tańczą z pomponami na ręku. 4.Taniec Kasatschok (z utworów KLANZY). Wychowankowie siedzą na krzesłach Wychowawca pokazuje układ ruchów koniecznych do wykonania na siedząco tańca. 2 klaski 3 tupnięcia naprzemienne nogami powtarzamy dwukrotnie 3 klaski "przeciąganie się" - ręka lewa na potylicy prawa na plecach i zamiana ręce skrzyżowane na piersiach, nogi na przemian wysuwane do przodu. Złożenie pomponów (w miejscach wskazanych przez nauczyciela według kolorów potrzebne będą do konkursu sprawnościowego) Usiądźcie przy stolikach. 5.Praca plastyczna-kolorowanie pastelami bezbarwnej kalki technicznej. Każdy z was używając pasteli pokoloruje kalkę na różne kolory lub różne odcienie tego samego koloru, mogą to być plamy, kółka, kropeczki, linie, "mazaje," kreski. Ważne jest, aby cała kartka była zamalowana. A teraz proszę złożyć kartkę na pół i położyć ją na wskazanym stole. (Następuje złożenie prac na jednym stole.) Wychowawca zaprasowuje kalki żelazkiem w celu rozmycia kolorów. Kalki przyklejane są na kolorowe kartki xero. 6.Wystawa prac w kąciku GALERII KOLORU. Wypowiedzi wychowanków na temat swojej pracy: autoprezentacja, samoocena. 7.Zabawy z gazetami-konkurs sprawnościowy (wyniki umieszczane na tablicy punktacji wiszącej na ścianie). Konkurencje 4 kolorowych drużyn: - wykonanie kul z gazet, zbieranie ich, składanie do kolorowych pudeł (każda drużyna ma swoje pudło, wykonuje zadanie w określonym sygnałami czasie). Najwięcej punktów zdobywa drużyna, która zbierze najwięcej kul do swojego pudła (po 1 pkt. za kulę). Wyjęcie kul. - rzuty kulami z odległości do kosza-pudełka, uczestnicy mają po 3 rzuty, za każde trafienie 1 pkt. - taniec pary na składanej gazecie, (po jednej parze z każdej drużyny). Zwycięża para, która najdłużej utrzyma się w tańcu nie dotykając podłogi, otrzymuje ona 4 pkt, kolejne drużyny otrzymują 3, 2, 1,pkt. - rzuty na pole przeciwnika, wychowankowie stoją w rzędach twarzami do siebie na dwóch przeciwleglych polach, (przed każdym zawodnikiem na podłodze leży jedna gazetowa kula) na sygnał prowadzącego chwytają kule i celują nimi na pole przeciwnika. Po czym następuje odrzucanie kul z powrotem. Ponowny sygnał oznacza zaprzestanie działań. Przegrywają ci, którzy na swoim boisku mają więcej kul. Różnica pkt. między drużynami doliczana jest zwycięzcom. 8.Podsumowanie i ogłoszenie wyników konkursu-wręczenie dyplomów. 9.Ewaluacja 2 brystole umocowane na ścianie z napisami: zajęcia podobały mi się, zajęcia nie podobały mi się. Wychowankowie zdejmują z ubrań swoje kwiatki i przyklejają je na wybranym przez siebie kartonie.
Opracowanie: Małgorzata Morawska-Kostrzewa Wyświetleń: 18002
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |