Klasa IV
Cele lekcji:
- powtórzenie i utrwalenie słownictwa związanego z określaniem chęci wykonywania zajęć i czynności w czasie wolnym od nauki
- za pomocą zabawy, rysunku i postaci bajkowej (złota rybka, która mówi tylko po niemiecku) utrwalanie wyrażenia "ich möchte..."
- ćwiczenie umiejętności zadawania pytań i udzielania odpowiedzi
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych marzeń i życzeń
Metody:
wykład nauczyciela (omówienie wykonania zadania)
rozmowa (pytania i odpowiedzi odnośnie wątpliwości uczniów)
praca samodzielna, indywidualna zabawa
Materiały:
- kredki
- słowniki
- zaszyty
- podręczniki (Der, die, das neu dla klasy IV)
Przebieg lekcji:
-
- sprawdzenie pracy domowej - powtórzenie słownictwa i struktur gramatycznych i składniowych wykorzystywanych na lekcji (ich möchte...)
- rozmowa: nauczyciel zadaje pytania do rozmowy w podręczniku (str. 52) i do piosenki (str. 53) - np. Was möchte Moni? Was möchte Thomas? Welche Traüme hat das Kind aus dem Lied?
- przedstawienie uczniom ich zadania - omówienie szczegółowe, podanie czasu na wykonanie rysunku, zasad oceniania pracy; - Forma bajkowego opowiadania z modulacją głosu: Byliście nad morzem i spotkaliście na brzegu ... nauczyciel rysuje na tablicy złotą rybkę i podpisuje der Goldfisch.... aber er spricht nur Deutsch. Ihr habt 3 Wünsche. Bitte, formuliert sie auf deutsch, schreibt ins Heft und macht dazu noch Zeichnungen. Der Goldfisch sieht sie so besser.
- uczniowie stawiają dodatkowe pytania odnośnie zadania - odpowiedzi po polsku
- praca samodzielna, indywidualna - nauczyciel czuwa nad sprawnym przebiegiem wykonywania zadania; uczniom słabym, udziela dodatkowej pomocy (przy formułowaniu życzeń, podpisów pod ilustracje); uczniom zdolnym podpowiada, jak można inaczej sformułować życzenia (ich wünsche mir...)
- uczniowie przedstawiają efekty swojej pracy; ocena prac z uzasadnieniem
Opracowanie: Małgorzata Gruca