AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Lidia Solarska
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

W świecie książek - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II

- n +

W świecie książek

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE II

CELE

UCZEŃ POTRAFI:
- podać tytuł książki, imię i nazwisko autora, ilustratora
- wypowiedzieć się w dłuższej, uporządkowanej formie
- stosować wielką literę w pisowni imion, nazwisk, tytułów książek
- opisać jak należy szanować książki
- uzupełnić fragmenty znanych wierszy dla dzieci
- stosować zasady pracy w grupie
- zilustrować fragment książki

METODY PRACY:
- praca z książką
- pogadanka
- zajęcia praktyczne
- problemowa

FORMY PRACY:
- zbiorowa jednolita
- jednostkowa jednolita

ŚRODKI:
- książki, teksty z lukami, metryczki książek, czasopisma
dziecięce, teksty

PRZEBIEG LEKCJI

1. Czytanie dowolnych tekstów ze "słuchawkami" na uszach. Uczniowie zakładają dłonie na uszy i czytają dowolny tekst z czasopisma dziecięcego doskonaląc technikę czytania.
2. Każdy uczeń prezentuje przyniesioną przez siebie książkę. Podaje jej tytuł, nazwisko autora, ilustratora, ilość stron. Krótko przedstawia jej treść zachęcając kolegów do przeczytania.
3. Następnie uczniowie wymieniają się książkami, oglądają je. Każdy uczeń wypełnia metryczkę książki:
AUTOR
TYTUŁ
ILUSTRATOR
WYDAWNICTWO
4. Teraz uczniowie pracują w parach. Każda para otrzymuje
3 książki z zaklejonym tytułem. Po obejrzeniu książki, przeczytaniu jej fragmentów podaje jej tytuł. Poprawność wykonania zadania sprawdza przez odklejenie paska.
5. Następne zadanie polega na tym, że uczniowie otrzymują tekst z lukami, mają go uzupełnić i zaprezentować pozostałym uczniom.

BIEGA KRZYCZY PAN...
GDZIE SĄ... OKULARY
SZUKA W SPODNIACH
I W...

NAD RZECZKĄ OPODAL...
MIESZKAŁA... DZIWACZKA
LECZ ZAMIAST TRZYMAĆ SIĘ...
ROBIŁA... WYCIECZKI

NA WYSPACH...
PODOBNO JEST... W BUTACH
WIDZIANO TAKŻE...
KTÓREGO... NIOSŁA


STOI NA STACJI...
CIĘŻKA,...
I POT Z NIEJ...
TŁUSTA...

TAŃCOWAŁA IGŁA Z...
IGŁA-..., NITKA -BRZYDKO
IGŁA CAŁA JAK Z...
NITCE PLĄCZĄ SIĘ...

NA STRAGANIE W DZIEŃ...
TAKIE... SIĘ ROZMOWY
- MOŻE PAN SIĘ O MNIE...
PAN TAK WIĘDNIE, PANIE...

6. Uczniowie losują tytuły książek i dopasowują je do katalogów książek.
ENCYKLOPEDIE WIERSZE KSIĄŻKI PRZYRODNICZE

SŁOWNIKI BAJKI

"Ptaki", "Ssaki", "Słownik ortograficzny", "Encyklopedia nauki", "Słownik wyrazów obcych", "Calineczka", "Słoń Trąbalski", "Kot w butach", " Encyklopedia sportu", "Kopciuszek", "W świecie zwierząt"

7. Wyjaśnianie pojęć związanych z książkami: bibliotekarz, ilustrator, autor, wydawnictwo, nakład, księgarnia.
Grupy losują wyrazy i podają znaczenie.

8. Na podstawie otrzymanego tekstu, ułóż trzy prośby książki do czytelnika. Proponowany tekst:

Jestem książką. Wczoraj opuściłam drukarnię i trafiłam do księgarni. Stoję na półce. Podchodzi do mnie Kasia trzymając mamę za rękę. Dziewczynka uważnie mi się przygląda. Bierze mnie do ręki. Ogląda okładkę, zagląda do środka. Wyraźnie jest mną zainteresowana. Prosi mamę aby mnie kupiła. Mama płaci za książkę. Kasia dumna niesie mnie do domu.
Martwię się czy będzie potrafiła o mnie dbać. Podpowiedz Kasi jak powinna się ze mną obchodzić, aby nasza przyjaźń trwała jak najdłużej.

9. Zadanie pracy domowej. Uczniowie otrzymują kartki z tytułem książki
i mają zaprojektować okładkę.

10. Podsumowanie lekcji. Za każde poprawnie wykonane zadanie grupa otrzymuje 1 zakładeczkę do książki. Ocena grup.

11. Wyrażenie swoich opinii o lekcji przez uczniów. Jeżeli podobała ci się lekcja umieść znaczek na białej tablicy, jeżeli nie jesteś zadowolony umieść na czarnej.

 

Opracowanie: Lidia Solarska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4665


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.