AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Tomasik
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć - "Dbaj o zdrowie"

- n +

Dbaj o zdrowie

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla kl II

BLOK TEMATYCZNY: Wkrótce zima.
TEMAT DNIA: Dbaj o zdrowie.


EDUKACJA: polonistyczna, matematyczna, muzyczna, plastyczna, społeczna.

CELE OGÓLNE:
- zapoznanie uczniów z wierszem "Raz, dwa, trzy!"
- doskonalenie umiejętności oceny postępowania bohaterów historyjki obrazkowej
- utrwalenie pisowni czasowników z cząstką -uje
- umiejętność układania i zapisywania podpisów do obrazków
- monety i banknoty używane w Polsce
- umiejętność wykorzystania haseł propagujących zdrowy tryb życia w plakacie
- próba ruchowej interpretacji piosenki pt.: "Chłód nam nie zaszkodzi"

METODY: pogadanka, praca tekstem, ćwiczenia praktyczne, metoda problemowa,
pokaz.

FORMY PRACY: indywidualna, grupowa, zbiorowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręcznik, karty pracy, matematyczne karty pracy, kaseta z piosenką pt.: "Chłód nam nie zaszkodzi", magnetofon, taśma z recytacją wiersza pt.: "Raz, dwa, trzy!", kartki z bloku, kredki, pisaki, instrumenty perkusyjne, klasowa maskotka- miś, rozsypanka wyrazowa, zdania do ułożenia na zadanie.

CZAS TRWANIA: 300 minut.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. Dzieci wykonują ćwiczenia gimnastyczne do wierszyka:
Prawa noga wypad w przód
i rękoma zawiąż but.
Powrót, przysiad, dwa podskoki,
w miejscu bieg i skłon głęboki.
Wymach rąk w tył i do przodu
już rannego nie czuć chłodu.

2. Podanie tematu zajęć i zapis do zeszytu.

3. Słuchanie recytacji wiersza pt.: "Raz, dwa, trzy!" (kaseta audio).

4. Zdawanie sprawy z treści przeczytanego tekstu połączone z wyszukiwaniem odpowiednich fragmentów.

5. Układanie rozsypanki wyrazowej i zapisanie jej do zeszytu. (W zdrowym ciele zdrowy duch. Sport to zdrowie.) Uczniowie słabsi dostają zdania rozdzielone.

6. Obejrzenie ilustracji w podręczniku oraz ocena postępowania chłopców (Jarka i Marka)

7. Układanie zdań na podstawie ilustracji.
Podkreślanie czasowników z zakończeniem -uje (karty pracy).

8. Opracowanie "recepty" na zdrowie. Uzupełnianie rysunku puzzlami. Dobieranie podpisów do ilustracji (karty pracy).

9. Wysłuchanie piosenki pt.: "Chłód nam nie zaszkodzi". Wyjaśnienie tytułu. Interpretacja ruchowa piosenki.

10. Wymyślanie i granie akompaniamentu perkusyjnego do piosenki.

11. Psychozabawa - Czy mogę samodzielnie wychodzić na dwór?

12. Monety i banknoty używane w Polsce (ćwiczenia z wykorzystaniem matematycznych kart pracy).

13. Wykonanie plakatu reklamującego zdrowy tryb życia (praca grupowa).

14. Podsumowanie dnia i ewaluacja.
Zabawa "krasnoludek" w zakończenie zdań. Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel trzyma w ręku "krasnoludka", którym jest miś - klasowa maskotka, podaje go uczniowi siedzącemu obok niego mówiąc: Dzisiaj dowiedziałam się, że.... Zadaniem ucznia jest dokończyć zdanie i podać pieska sąsiadowi. Dzieci podają misia dalej, aż wszyscy będą mieli możliwość dokończenia zdania. Obowiązuje zasada: nie powtarzania wcześniej usłyszanych zdań i mówi tylko ta osoba, która trzyma w ręce misia.

15. Zadanie pracy domowej.
a) dla zdolniejszych - odpowiedz na pytanie: W jaki sposób troszczę się o własne zdrowie?
b) dla słabszych - Ułóż zdania i wklej do zeszytu.
 

Opracowanie: Małgorzata Tomasik

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4464


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.