Katalog Magdalena Nowak Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji języka niemieckiego - Alles dreht sich um...Was tust du für deine Umwelt?Alles dreht sich um... Was tust du für deine Umwelt? - scenariusz lekcji języka niemieckiegoKlasa: II kś. Liceum Profilowane.Temat lekcji: Czas trwania: 45 min. Pomoce dydaktyczne: kserokopie tekstu, słowniki pol-niem i niem - pol, własne opracowane materiały dydaktyczne - kopie, ćwiczenie, wiersz - kopie, plakat, asocjogram. Formy socjalne: praca w plenum, praca w grupach, praca w parach. Metoda nauczania: eklektyczna. Cele kształcące: Uczeń powinien umieć: - czytać ze zrozumieniem i wyszukać w tekście wskazanych mu przez nauczyciela informacji, - umieć samodzielnie formułować i przekazywać innym wypowiedzi osób dotyczących ochrony środowiska, - wyrazić swoje zdanie na temat: "Co robisz dla środowiska?" na bazie nowo poznanego słownictwa, - twórczo rozwiązywać problemy. Cele leksykalne: - poznanie nowego słownictwa z zakresu ochrony środowiska. Cele dydaktyczne: - kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem z wykorzystaniem słowniczków, - wyrabianie umiejętności czytania selektywnego - wybieranie z tekstu najistotniejszych informacji - kształcenie umiejętności formułowania i wyrażania własnych poglądów. Cele wychowawcze: - kształcenie umiejętności pracy w grupach, parach, indywidualnie, podziału zadań między sobą, - kształcenie umiejętności komunikowania się. Przebieg jednostki lekcyjnej: 1. Czynności organizacyjne. 2. Rozgrzewka językowa 3. Podanie tematu 4. Wprowadzenie do tematu. - Nauczyciel informuje uczniów, że na obecnej lekcji zajmować się będą problemem ochrony środowiska. - Nauczyciel ogólnie omawia problem odpadów i co można z nimi zrobić. - Zadając uczniom pytania, nauczyciel omawia plakat, przedstawiający górę śmieci "Müllberg". 5. Rozdanie uczniom tekstów "Umweltschutz - Deine Sache" oraz opracowanej kopii słownictwa do tekstu i słowniczków pol - niem i niem - pol. Podział klasy na 5 grup. Każda z nich czyta wyznaczony fragment tekstu. Nieznane słownictwo uczniowie odnajdują w słowniczkach oraz na przygotowanych kartkach. 6. Faza ćwiczeń (ćwiczenia na rozumienie tekstu czytanego oraz rozwijające umiejętność samodzielnego formułowania wypowiedzi) Lider każdej z grup omawia najważniejsze informacje, zawarte w danym fragmencie tekstu. Uczniowie odpowiadają na pytania nauczyciela, uzupełniając tabelkę zawartą pod tekstem. 7. Uczniowie otrzymują kopie ćwiczenia. Nauczyciel objaśnia słownictwo oraz nieznane słówka. Uczniowie indywidualnie rozwiązują ćwiczenie, podając wskazówki dotyczące ochrony środowiska. 8. Uczniowie odczytują z rozdanej przez nauczyciela kopii, wskazówki dotyczące unikania śmieci. Wskazówki dotyczą kolejno podziału na: - papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne. 9. Uczniowie otrzymują kopie wiersza dotyczącego wykorzystania odpadów. Po przeczytaniu i przetłumaczeniu wiersza, uczniowie układają hasło rozpoczynające się od pierwszych liter wyrazów. Hasło: "Goldbarren" - sztaba złota 10. Podsumowanie lekcji. Uczniowie wymieniają informacje dotyczące ochrony środowiska. 11. Zadanie pracy domowej. Schreibe: Was tust du für deine Umwelt? - Napisz: Co robisz dla środowiska? Opracowanie: Magdalena Nowak Wyświetleń: 2261
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |