![]() |
![]() |
Katalog Alina Hawro Technika, Konspekty Konspekt do lekcji techniki dla kl. VIŚrodki czystości stosowane w gospodarstwie domowymKonspekt do lekcji technikiKlasa - szósta Zakres treści: 1.Podział środków czystości. 2.Dobór odpowiednich środków czystości do rodzaju czyszczonej powierzchni. CELE Wiadomości: - Zna rodzaje środków czyszczących służących do utrzymania czystości w domu. - Wymienia nazwy sprzętów domowych służących to utrzymania czystości. Umiejętności: - Potrafi wybrać i zastosować odpowiedni środek czystości do rodzaju czyszczonej powierzchni. - Umie obsługiwać odpowiedni sprzęt domowy służący do utrzymywania czystości. Postawy: - Jest świadomy jaki wpływ mają warunki higieniczne na zdrowie człowieka i czystość środowiska przyrodniczego. Metody: Ćwiczeniowa, pogadanka Formy pracy: Indywidualna Środki dydaktyczne: Opakowania i etykiety różnych środków czystości. Tok lekcji: Faza wprowadzająca: 1.Sprawy organizacyjno-porządkowe. 2.Sprawdzenie przygotowania do zajęć-uczniowie mieli przynieść opakowania i etykiety różnych środków czystości. 3.Podanie tematu i celu lekcji. Faza realizacji: 1.Pogadanka: - do czego służą środki czystości stosowane w gospodarstwie domowym? - jakie mamy środki czystości? - w jaki sposób używamy środków czyszczących? 2. Uczniowie segregują opakowania i etykiety różnych środków czystości ze względu na ich przeznaczenie: - myjąco-czyszczące, np. płyny, żele, proszki, pasty, do mycia naczyń, podłóg, itp. - piorące, np. płyny, proszki do prania tkanin, bielizny, dywanów, wykładzin, itp. - odkażająco-dezynfekujące, np. płyny, proszki, pasty, żele do mycia urządzeń sanitarnych, itp. 3. Rozmowa na tema sposobu używania i zastosowania różnych środków czyszczących. 4. Uczniowie wymieniają nazwy sprzętu służącego do utrzymania czystości, np. odkurzacz, zmywarka do naczyń, pralka, itp. 5. Pogadanka na temat wpływu warunków higienicznych na zdrowie człowieka i czystość środowiska przyrodniczego. Faza podsumowująca: 1.Zebranie wiadomości na temat różnych środków czystości i ich właściwego zastosowania w zależności od czyszczonej powierzchni. 2. Praca indywidualna uczniów: posegregować i wkleić do zeszytu przyniesione etykiety środków czystości ze względu na rodzaj czyszczonej powierzchni.
Opracowanie: mgr Alina Hawro Wyświetleń: 7733
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |