![]() |
![]() |
Katalog Lucyna Szkwarek, Marzena Rychlińska Zajęcia zintegrowane, Harmonogramy Projekt obchodów tygodnia ekologicznegoProjekt obchodów tygodnia ekologicznego nauczania zintegrowanego w SP nr 1 18.04 - 22.04 2005 rEdukację ekologiczną należy rozpocząć już od najmłodszych dzieci, ponieważ wiek ten sprzyja kształtowaniu takich uczuć jak: miłość do przyrody, troskliwość wobec żywych organizmów i związane z tym pragnienie ich ochrony i pielęgnacji.W trosce o rozwijanie postawy ekologicznej dzieci, w naszej szkole od lat organizowane są imprezy związane z Dniem Ziemi. W projekt ten zaangażowani będą nie tylko uczniowie, ale również rodzice i środowisko lokalne. Poszczególne zadania będą rozdzielone pomiędzy klasy, a stopień trudności dostosowany do możliwości intelektualnych i rozwojowych uczniów. Do współpracy zaproszone zostaną koleżanki uczące w poszczególnych klasach I - III. W każ dym dniu realizowane będą różne zadania. Piątek to dzień finałowy - podsumowujący wszystkie działania. W kolejnych dniach uczniowie wykonają następujące zadania: Dzień pierwszy- plakat ekologiczny Dzień drugi - kolorowe kanapki, surówki i koktajle Dzień trzeci - zabawka i strój z surowców wtórnych Dzień czwarty - zielone rekwizyty Dzień piąty - dzień finałowy Komisje wewnątrzszkolne ocenią poszczególne zadania i konkursy według przyjętych kryteriów. Prace zostaną wyeksponowane w auli szkolnej, na korytarzu szkoły i w klasach. Cele projektu: - szerzenie kultury ekologicznej, - uświadomienie wpływu działalności człowieka na stopień zanieczyszczenia środowiska, - propagowanie zdrowego stylu życia, - wzbogacanie swojego słownika o pojęcia związane z ekologią, - uświadomienie sobie potrzeby zbierania odpadów, ich segregowania i przetwarzania, - poznanie sposobów twórczego wykorzystania surowców wtórnych, - kształcenie umiejętności pracy w grupie, - rozwijanie umiejętności twórczego myślenia, - kształtowanie aktywnej postawy związanej z ochroną środowiska, - rozwijanie poczucia osobistej odpowiedzialności za stan środowiska, - uczenie się rywalizacji, radzenia sobie z przegraną, radości ze zwycięstwa Środki: - surowce wtórne (gazety, plastikowe butelki, kartony, puszki) - farby, klej, kolorowy papier, bibuła, - surowce do wykonania surówek Metody: - praca w zespołach klasowych - praca w grupie - metoda problemowa - pokaz - wycieczka Dzień pierwszy - plakat ekologiczny 1. Zebranie społeczności uczniowskiej na apelu i ogłoszenie Tygodnia Ekologicznego. 2. Przedstawienie poszczególnych zadań na każdy dzień tygodnia - powołanie komisji wewnątrzszkolnych. Zespoły klasowe wykonają plakaty o treści ekologicznej. Ocenie podlegać będzie atrakcyjność metody plastycznej i pomysłowość. Dzień drugi - kolorowe kanapki, surówki i koktajle Uczniowie przygotują w klasach kanapki, surówki i koktajle mleczno - owocowe. Oceniana będzie estetyka wykonania i podania oraz właściwy dobór produktów korzystnych dla zdrowia. W tym dniu uczniowie klasy II b i II c - op. S. Bojanowska i W. Wielgus - zaprezentują inscenizację bajki Andersena pt. "Brzydkie Kaczątko". Celem przedstawienia jest miedzy innymi uświadomienie dzieciom potrzeby pomocy zwierzętom. Dzień trzeci - zabawka i strój z materiałów wtórnych Uczniowie wykonają zabawki i stroje z surowców wtórnych, które zostaną ocenione przez komisję i wyeksponowane na wystawie w czasie pokazu mody. Ocenie podlegać będzie: pomysłowość i estetyka wykonania oraz stopień wykorzystania materiałów wtórnych. W tym dniu odbędzie się też Gminny Konkurs Ekologiczny dla klas trzecich przygotowany przez p. M. Ligas, T. Kalicińską oraz T. Zielińską. Dzień czwarty - zielone rekwizyty Uczniowie wykonają w trakcie zajęć wianki, kwiaty i kapelusze w kolorze zielonym. Wykorzystają je w czasie przemarszu ulicami naszego miasta w dniu finałowym. W czwartek odbędzie się też spotkanie z leśniczym - inż. K. Szeflerem - pracownikiem Nadleśnictwa Barlinek. Na spotkaniu zostaną przekazane sadzonki drzewek, które dzieci zasadzą w otoczeniu szkoły. Uczniowie klasy II a i III a - op. M. Rychlińska, L. Szkwarek - przedstawią inscenizację ekologiczną pt. " Żyj z przyrodą w zgodzie". Jej celem jest uświadomienie uczniom konieczności właściwego zachowania w lesie i ochronę zasobów naturalnych Ziemi. Dzień piąty - dzień finałowy Na apelu nastąpi podsumowanie wszystkich działań, które są zaplanowane w ciągu całego tygodnia. Zostaną wręczone dyplomy i nagrody za oceniane przez poszczególne komisje zadania i konkursy. Następnie wszyscy zbiorą się przed szkołą, gdzie zostaną zasadzone drzewka z pamiątkową tabliczką. Po tym wydarzeniu dzieciom wyruszą zielonym korowodem ulicami miasta, manifestując swoją miłość do przyrody i pragnienie jej ochrony.
Opracowanie: Marzena Rychlińska Wyświetleń: 1906
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |