Katalog

Bartosz Tymiński
Różne, Ćwiczenia

Twórcze notatki? - Ćwiczenia - odpowiedzi uczestników.

- n +

Wśród powodów, dla których warto prowadzić notatki najczęściej wymieniane są:
  • Żeby się z nich uczyć
  • Żeby zapamiętać lekcję
  • Ponieważ mogą się przydać
  • Bo pomagają zrozumieć materiał z lekcji
  • Żeby uzupełnić wiadomości z podręcznika
  • Żeby uporządkować swoje wiadomości
  • Ponieważ notowanie zwiększa koncentrację na lekcji
  • Ponieważ notowanie wpływa na kreatywność
  • Ponieważ notatki powodują, że możemy zaoszczędzić czas
  • Nauczyciele się "nie czepiają"
  • Ponieważ notatki to pewien skrót najważniejszych wiadomości
  • Bo można nauczyć się na przerwie
  • Bo notatki mogą pełnić funkcję niezłej ściągi
  • Bo powodują, że można się szybciej uczyć
Uczniowie nie notują bo (zdaniem uczniów):
  • Są leniwi i nie chce im się
  • Jest to męczące
  • Zajmuje dużo czasu
  • Wolą rysować
  • Myślą, że notatki są niepotrzebne - są przecież podręczniki
  • Bo śpią
  • Zajmują się czymś innym
  • Nie nadążają z pisaniem
  • Materiał jest zbyt obszerny
  • Nauczyciel nie dyktuje
  • Korzystają z cudzych notatek
  • Ciężko im się zmobilizować
  • Nie słuchają
  • Nie potrafią !!!
  • Nie mają zeszytu lub długopisu
  • Myślą, że mają dobra pamięć
  • Materiał jest zbyt nudny
  • Są zainteresowani odrabianiem innych lekcji
Powody i przyczyny podawane przez uczestników zajęć można oczywiście rozbudować i wymienić ich znacznie więcej. Te, które zostały tu wymienione, uznałem za najważniejsze. Ocenę ich prawdziwości pozostawiam Wam. Które z nich Wy uważacie za prawdziwe?

Opracowanie: Bartosz Tymiński

Wyświetleń: 767


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.