AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Daniela Płoszczyca
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Spotkanie noworoczne dzieci i rodziców klasy I

- n +

Spotkanie noworoczne uczniów klasy pierwszej i ich rodziców

CELE SPOTKANIA:
- integracja rodziców i uczniów klasy I
- ukazanie różnorodnych form spędzania czasu wolnego z dzieckiem
- ukazanie rodzicom, że współpraca ze szkołą może być przyjemna

MATERIAŁY I POMOCE:

- karteczki w czterech kolorach w ilości odpowiadającej liczbie uczestników zabawy
- opaska z napisem "2006",szarfa z napisem "Nowy Rok"
- duża koperta z tekstem listu
- kolorowa krepina, kolorowy papier, resztki tkanin, wstążki, tasiemki
- nożyczki, klej, flamastry, taśma samoprzylepna
- duży arkusz papieru w kształcie koła pocięty na 4 części
- koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty różnej wielkości wycięte z różnobarwnych papierów
- szkolne instrumenty perkusyjne
- pudło z okrągłą pokrywką, cukierki
- odtwarzacz płyt CD, nagrania muzyczne;

PRZEBIEG SPOTKANIA:


1. Przy wejściu do sali na której ma się odbywać spotkanie uczestnicy są proszeni o wybranie karteczki w ulubionym kolorze. Do wyboru są: zielony, żółty, pomarańczowy, niebieski.
2. Na stoliku czekają pisaki, którymi przybyli uczestnicy wykonują wizytówki na różnokolorowych karteczkach i przyczepiają je do swojego ubrania.
3. Wychowawczyni, która ma opaskę na głowie z napisem "2002" i szarfę z napisem "Nowy Rok" wita wszystkich gości. Oświadcza, że spotkała Nowy Rok, który prosił o przekazanie wszystkim swoich pozdrowień i życzeń oraz wręczył jej kopertę zaadresowaną do uczniów klasy pierwszej i ich rodziców. Zanim odczyta treść listu, zaprasza do zaśpiewania piosenki na powitanie Nowego Roku.
4. Wspólne śpiewanie z pokazywaniem "Piosenki Noworocznej".
5. Odczytanie treści listu:

"Kochane Dzieci i Wy Drodzy Rodzice!"
Na pewno zauważyliście że ja, Nowy 2006 Rok zacząłem już swoje panowanie na świecie. Wiecie dobrze, że zostanę z Wami przez 12 miesięcy, przez 4 pory roku. Mój poprzednik, Stary Rok, powiedział mi, że każda pora roku ma swój kolor, ale niezbyt uważnie go słuchałem, a później go już nie było. Skończył się. Toteż pomyślałem, że zwrócę się do Was z prośbą o pomoc. Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o 4 porach, o tym jakie mają barwy, co jest w nich najciekawsze i najlepsze. Pragnę poznać to, co Wy w tych porach roku lubicie najbardziej, abym mógł Was obdarowywać w ciągu mojego panowania. Proszę, pomóżcie mi, a ja odwdzięczę się Wam, spełniając Wasze marzenia przez cały rok.
Nowy Rok


6. Uczestnicy tworzą 4 grupy zgodnie z kolorem swojej wizytówki.
7. Biorący udział w zabawie przygotowują cechy charakterystyczne dla ich pory roku:
- Przebranie jednej lub kilku osób z grupy za postaci pór roku: pani wiosny-grupa zielona, lato-grupa żółta, jesień-grupa pomarańczowa, zimę- grupa niebieska. Wykorzystują przygotowane wcześniej przez nauczyciela i uczniów materiały.
- Przygotowanie i wykonanie piosenki związanej z daną porą roku wraz z tańcem i akompaniamentem z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych.
- Na otrzymanej kartce w kształcie ćwiartki koła tworzą ilustrację swojej pory roku. Wykorzystują kolorowe papiery pocięte na różnej wielkości figury geometryczne.
8. Prezentacja pracy w grupach.
9. Jeżeli zadania zostaną wykonane szybko i zaangażują uczestników zabawy można zaproponować zadanie dodatkowe:
Po ciężkiej pracy należy odpocząć. Proszę przez 5 minut naradzić się, dokąd
warto wybrać się na wakacje, gdyby przypadły właśnie w danej porze roku. Należy wybrać dwa miejsca i przygotować dwie scenki pantomimiczne, które pozwolą odgadnąć pozostałym grupom o jakie miejsca chodzi.

10. Wspólne naklejenie ćwiartek koła na okrągłą przykrywkę pudła. Ustalenie wniosku: Lubimy wszystkie pory roku, dlatego je połączyliśmy w jedną całość.
W nagrodę za pomoc, Nowy Rok przysłał razem cukierki, którymi częstują się dzieci
i rodzice.
11.Wspólna zabawa przy muzyce.
12.Zaproszenie na poczęstunek przygotowany przez matki.
13.Dalsze pląsy, zabawy i tańce przy muzyce.
Daniela Płoszczyca

Na podstawie warsztatów i publikacji PSPZ KLANZA

 

Opracowanie: Daniela Płoszczyca

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1804


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.