AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Teodorowicz - Zacheja
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć przyrodniczych dla klasy III "Poznajemy Park Moczydło w Warszawie"

- n +

Poznajemy park "Moczydło" w Warszawie


Scenariusz zajęć przyrodniczych dla klasy III

Cele lekcji:
- zainteresowanie uczniów parkiem,
- wzmocnienie emocjonalnej więzi z rodzinną miejscowością,
- wyrabianie poczucia wspólnoty lokalnej,
- uświadomienie znaczenia wyglądu zabudowań, zieleni parkowej dla samopoczucia mieszkańców,
- zrozumienie konieczności chronienia istniejących zasobów przyrody w parku,
- kształtowanie odpowiedniej postawy na zajęciach w terenie i umiejętności pracy w grupie.

Miejsce zajęć: ćwiczenia w terenie.

Materiały: plan Warszawy, przewodniki, informatory, atlas roślin, linijka, ołówek, kredki, blok rysunkowy, aparat fotograficzny,
Uwagi dotyczące realizacji zajęć: czas 2-3 godziny lekcyjne, wycieczka w zależności od wieku uczniów i odległości szkoły od parku musi być wcześniej zaplanowana, uwzględnione zasady bezpieczeństwa (pogadanka) oraz odpowiednia pora roku.

Przebieg zajęć:
Podział uczniów na grupy. Przydział zadań, kart pracy i pomocy dydaktycznych.

I grupa
Jaką nazwę nosi park? Odszukaj zabytkowe miejsca w parku.
W jakiej dzielnicy miasta leży park?
Jakie ważniejsze obiekty (budynki) znajdują się w pobliżu?
Czy zabudowa jest parterowa, jednorodzinna?
Czy wielkokondygnacyjna, wielorodzinna?

II grupa
Podaj nazwy ulic mijanych w drodze do parku.
Czy po drodze były elementy naturalne krajobrazu?
Jakie?

III grupa
Odszukajcie w parku drzewa i pomniki przyrody:
- narysujcie sylwetkę drzewa,
- narysujcie gałązkę z liśćmi,
- opiszcie jakie są liście (kształt, wielkość, barwa, itp.)

IV grupa
- z atlasem zidentyfikuj rośliny rosnące nad stawem;
- zapisz nazwy tych roślin,
- czy zaobserwować można faunę mającą swoje siedliska (jakie to zwierzęta)

Uwagi końcowe: Po zakończeniu prac wszyscy uczniowie zbierają się w jednym miejscu. Liderzy grup prezentują zebrane materiały.

 

Opracowanie: Magdalena Teodorowicz-Zacheja

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2756


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.