Katalog Ewa Janasek, Anna Pietraszko Język polski, Sprawdziany i testy Test sumujący wiadomości i umiejętności ucznia kl. IVTest sumujący wiadomości i umiejętności ucznia klasy IV (początek roku szkolnego)Przeczytaj uważnie opowiadanie i rozwiąż zadania. W każdym zadaniu poprawna jest tylko jedna odpowiedź. Powodzenia!W czwartek rano Bronek i Agatka wyszli z domu wcześnie. Oczekiwali gości na przystanku autobusowym. Powitanie było radosne. - Ciociu, ja będę prowadził - poprosił Bronek. Ciocia zgodziła się i wszyscy ruszyli za Bronkiem w stronę wsi. - Idziemy lewą stroną szosy - zawołał chłopiec. - Spójrzcie na pole. Tu sadzą kapustę. Dzieci z podziwem patrzyły na równiutkie rzędy zielonych sadzonek. Po dwudziestu minutach cała gromadka znajdowała się już w gospodarstwie Antkowiaków. Teraz zaczęła objaśniać wszystko Agatka. - To jest nasz dom, tu mieszkamy - powiedziała, pokazując mały domek z dużymi oknami. - Jaki śliczny. Jaki malutki! - dziwiły się dzieci. Jacek, który nigdy nie był na wsi, najbardziej podziwiał studnię. Trzy razy do niej zaglądał, aż Bronek kazał mu od niej odejść. W stodole było siano i słoma.W stajni był koń i mały źrebak, w oborze stało pięć krów i dwa śliczne cielątka. Potem Agatka zaprowadziła dzieci do chlewu. Tu mama Agatki i Bronka wsypywała jedzenie świnkom do koryta. Dzieci obejrzały jeszcze kurnik. Był prawie pusty, bo o tej porze kury chodziły po podwórku. Bronek pokazał jeszcze własną hodowlę królików. Wszystkie były białe z czerwonymi oczkami. Wreszcie poszli do sadu. Pod drzewami stały ule. Każdy innego koloru. Jacek słyszał, że pszczoły kąsają, więc na wszelki wypadek zarzucił kurtkę na głowę. - Zapraszam na śniadanie! - zawołała mama przez okno. - Na stole stały pełne kubki świeżego mleka i chleb posmarowany miodem. Na pożegnanie Romek jako gospodarz klasy wręczył mamie Bronka i Agatki album z widokami Poznania i pięknie podziękował za gościnę. 1.Bronek i Agatka wyszli z domu wcześnie bo: A) oczekiwali na powrót rodziców, B) wyjeżdżali na wycieczkę, C) oczekiwali gości na przystanku autobusowym. 2.Jakie budynki znajdowały się w gospodarstwie rodziców Bronka i Agatki: A) stajnia, chlew, kurnik, stodoła, obora, B) stajnia, chlew, kurnik, stodoła, gołębnik. C) stajnia, chlew, kurnik, stodoła, drewutnia. 3.Które zdanie jest prawdziwe? A) pszczoły kąsają, B) pszczoły łaskoczą, C) pszczoły śpiewają. 4. Króliki Bronka i Agatki są: A) szare z czerwonymi oczkami, B) białe z czerwonymi oczkami, C) białe z czarnymi oczkami. 5. Chłopiec, który po raz pierwszy wyjechał na wieś ma na imię: A) Janusz, B) Jerzy, C) Jacek. 6. Na polu posadzono: A) sałatę, B) kapustę, C) szpinak. 7. Przymiotniki: śliczny, malutki określają: A) źrebię państwa Antkowiaków, B) świnkę państwa Antkowiaków, C) dom państwa Antkowiaków. 8. Słowo gościna znaczy: A) goszczenie się, B) rozmowa z gośćmi, C) odwiedziny, wizyta. 9.Pani Antkowiakowa jest: A) towarzyska, B) pracowita, C) gościnna. 10. Który z tytułów nie pasuje do tego opowiadania: A) Odwiedziny, B) Wyjazd na wieś, C) Zakładamy gospodarstwo. 11. Uporządkuj kolejność w jakiej dzieci oglądały gospodarstwo, wpisując odpowiednie cyfry obok wyrazu: Stodoła Pole Sad Kurnik Studnia Dom Stajnia Króliki Chlew Obora 12. Wyrazem pokrewnym do rzeczownika dom jest: A) domownik, B) budynek, C) garaż. 13. Wymień (co najmniej cztery) nazwy zwierząt, które żyją w gospodarstwie. 14. Napisz, jak odbyło się pożegnanie dzieci z panią Antkowiakową. 15. Ułóż zdanie z wyrazem sadzonka. 16. Napisz w jakim miejscu rozgrywają się wydarzenia przedstawione w tekście. 17. Napisz w jakim czasie (kiedy) rozgrywają się wydarzenia przedstawione w tekście. 18. Napisz od jakich słów rozpoczyna się dialog Agatki z dziećmi. Charakterystyka testu sumującego wiadomości i umiejętności ucznia klasy IV Skonstruowany przeze mnie test nauczycielski ma na celu sprawdzenie stopnia opanowania wymagań programowych na poziomie podstawowym uczniów klasy czwartej przed rozpoczęciem roku szkolnego. ego wyniki mają być pomocą w planowaniu pracy i sporządzaniu rozkładu materiału. Zakres treściowy dotyczy dwóch działów nauczania języka polskiego (ćwiczenia w opracowywaniu tekstów, ćwiczenia słownikowo - frazeologiczne) Czas przeznaczony na rozwiązanie zadań wynosi 40 minut. Zadania punktowane są w skali 0 - 1, 1 punkt za prawidłową odpowiedź, a O za błędną odpowiedź lub brak odpowiedzi.
Opracowanie: Wyświetleń: 6196
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |