Doskonalenie podań i chwytów w piłce ręcznej
KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Gra uproszczona.
Prowadzący: mgr Aneta Głogowska
Przybory: piłki do ręcznej
Miejsce ćw.: sala gimnastyczna
Klasa: V/VI
Metody:
- zabawowo- klasyczna,
- pokaz, objaśnienie.
Cele:
- uczeń doskonali podania i chwyty piłki w różnych sytuacjach;
- utrwala przepisów gry w piłkę ręczną;
- uczeń wdraża się do współpracy, uczeń stosuje zasadę fair - play;
- uczeń kształtuje szybkość i orientację przestrzenną.
Rodzaj zadania |
Treść zadania |
Czas trwania |
Uwagi metodyczne i organizacyjne |
Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe |
1.Zbiórka
2.Podanie tematu lekcji. |
3' |
Ustawienie szeregu. |
Zabawa ożywiająca |
3. "Dzień- noc" - ćw. są ustawieni w dwóch szeregach tyłem do
siebie. Jeden szereg jest "nocą" drugi "dniem". Na sygnał "noc" - szereg
zwany nocą łapie uciekający "dzień". I odwrotnie. |
3' |
|
Ćwiczenia porządkowo- organizacyjne |
4.Ćwiczący kozłują w różnych kierunkach zmieniając rękę
kozłującą-gdy współćwiczący stara się wybić piłkę.
5. Ćwiczenia dwójkowe - toczenie piłki w parach: raz jeden zawodnik, raz
drugi toczy piłkę do wyznaczonej linii i z powrotem.
6. Ćwiczący kozłuje piłkę, na sygnał musi się zatrzymać i stanąć natychmiast
w miejscu. Na ten sam sygnał startuje drugi zawodnik, odbiera piłkę od
stojącego i kozłuje do momentu usłyszenia sygnału. Wygrywa ta para, która
pierwsza pokona dystans.
7. Podania i chwyty w parach w miejscu a następnie w truchcie ze
zmniejszaniem i zwiększaniem odległości.
8. Podania i chwyty górne w parach poruszającej się krokiem odstawno
-dostawnym po wyznaczonej linii.
9. Jw. podania po koźle.
10. Jw. ale para posiada 2 piłki jeden z ćwiczących rzuca piłki tylko po
koźle, drugi tylko górne.
11. Ćwiczenia trójkowe - dwóch ćwiczących wykonuje między sobą podania górne
lub po koźle, zawodnik trzeci biegnie tuż obok jednego z nich i utrudnia te
podania do wyznaczonej linii.
12. Ćwiczenia wykonują między sobą, podania dwoma piłkami poruszając się po
kole z jednoczesną rotacją w przód.
13. Gra o uproszczonych zasadach - ćwiczący dzielą się na 2 zespoły i
wykonując tylko podania, starają się znaleźć jak najbliżej bramki i dotknąć
ją piłką.
14. Zbiórka na linii pola bramkowego.
15. Omówienie lekcji.
16. Pożegnanie. |
10'
15'
10' |
Zmian w parach po kilku minutach
Powrót bokiem (piłka niesiona w ręku)
Powrót jak wyżej
Ćwiczenia trójkowe |
Opracowanie: Aneta Głogowska