Katalog Iwona Wieczorek Zajęcia zintegrowane, Scenariusze "Co wiemy o Świętym Mikołaju?" - scenariusz dziennego ośrodka tematycznego.1. Termin realizacji: marzec 2. Temat ośrodka dziennego: "Mamy dobrych kolegów" 3. Plan dnia w realizacji ośrodka dziennego "Mamy dobrych kolegów": Swobodne wypowiedzi uczniów na temat cech dobrego kolegi. Wypełnianie wizytówek na kartach pracy. Czytanie opowiadania "Dobry kolega", analiza jego treści, ustalenie myśli przewodniej. Powtórzenie wiadomości o czasownikach, grupowanie ich zależnie od czasu. Rozwiązywanie rebusów, malowanie kredkami liścików przeprosinowych. Śpiewanie piosenki "Kundel Bury". Rysowanie postaci ulubionej koleżanki lub kolegi. Mnożenie i dzielenie sposobem pisemnym. Pisanie liczb słowami. 4. Cele operacyjne lekcji: Zapamiętanie wiadomości:
Słowna: swobodne wypowiedzi na temat kolegów, czytanie opowiadania "Dobry kolega", odczytanie cech dobrego kolegi, odczytanie haseł z rebusów. Praktyczna: uzupełnianie danych na wizytówce, kolorowanie i podpisywanie liścików przeprosinowych, rozwiązywanie rebusów, określanie czasów czasowników. Oglądowa: oglądanie rysunków przedstawiających postacie kolegów. 6. Formy pracy: Zbiorowa: omówienie treści czytanego opowiadania, wypowiedzi na temat kolegów z klasy. Indywidualna: rozwiązywanie rebusów, wypełnianie wizytówek, kolorowanie liścików przeprosinowych, określanie czasu czasowników, określanie cech dobrego kolegi. 7. Pomoce i środki dydaktyczne:
a) Powitanie. Przypomnienie kontraktu (czas, porządek wypowiedzi, słuchanie poleceń, wysłuchanie wszystkich zgłaszających się do wypowiedzi). b) Ćwiczenie "Wizytówka" (karta pracy ćwiczenie 1). Nauczyciel poleca wypełnić wizytówkę N: odczytamy zaraz wizytówki i zobaczymy, czy ktoś znajdzie osobę o podobnych zainteresowaniach, lubiących tę samą potrawę. D: odczytują wizytówki. N: podaj imię swojego kolegi i powiedz o nim kilka słów. D: odpowiadają. c) Swobodne wypowiedzi dzieci na temat cech dobrego kolegi:
f) Rozmowa nauczyciela z uczniami: N: powiedz co zrobisz jeśli obrazisz kolegę ? D: podam rękę, przeproszę, wytłumaczę. N: czasami wstyd przyznać się przed samym sobą, że się zawiniło, obraziło kolegę. Swoje złe postępowanie można naprawić. W trudnej sytuacji pomogą nam liściki przeprosinowe. g) Kolorowanie liścików przeprosinowych, podpisywanie. N: pomyślcie komu zrobiliście przykrość i który z liścików możecie wręczyć. D: wykonują polecenia nauczyciela. h) Przypomnienie wiadomości o czasownikach, określanie czasów czasowników (ćwiczenie 2 karta pracy). i) Rozwiązywanie rebusów:
k) Dzielenie sposobem pisemnym, pisanie liczb słowami. l) Zadanie pracy domowej. Dokończyć rysunek ulubionego kolegi lub koleżanki. Zadanie 2 str. 28 (Ćwiczenia - matematyka). Nauczyciel wiesza na tablicy kartki z niżej wymienionymi napisami: Dobry kolega:
Hanna Małkowska - Zegadło, Maria Bober - Pełzowska, Język polski kl. III "Całoroczna podróż". Maria Frindt, Joanna Jednoralska, Matematyka kl. III (Ćwiczenia). 1. Wypełnij wizytówkę
2. Wpisz do tabeli podane czasowniki odpowiedział, wyciąga, cieszył się, robią, zapyta, zrobi, odpowiada, cieszy się, zrobiłem, pytałem, pytam, wyciągnął, ucieszył się, odpowie
3. Narysuj swojego ulubionego kolegę lub koleżankę Opracowanie: mgr Iwona Wieczorek Wyświetleń: 4586
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |