Poziom nauczania:
klasa VI szkoły podstawowej, 45 minut
Cel konkursu:
- przekazanie wiedzy o zdrowiu, kształtowanie właściwych postaw wobec zdrowia, utrwalanie odpowiednich nawyków i umiejętności,
- podsumowanie programu zdrowotnego.
Formy:
praca indywidualna
Środki dydaktyczne:
karty konkursowe, regulamin konkursu, dyplomy dla zwycięzców, nagrody dla wszystkich uczestników (owoce zakupione z pieniędzy klasowych)
Przebieg lekcji
I Faza przygotowawcza
- Sprawy organizacyjno-porządkowe.
- Przedstawienie celów lekcji, zapoznanie z regulaminem konkursu.
- Rozdanie kart konkursowych.
II Faza realizacji
Uczniowie otrzymują karty konkursowe, samodzielnie rozwiązują zadania. Nauczyciel i pani higienistka czuwają nad prawidłowym przebiegiem konkursu.
III Faza podsumowująca
- Zebranie kart konkursowych.
- Wspólne omówienie pytań.
(Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na następnej naradzie klasowej, po uprzednim sprawdzeniu kart, wtedy też nastąpi wręczenie dyplomów oraz nagród i wypełnienie ankiet ewaluacyjnych).
Regulamin klasowego konkursu
"Jak być zdrowym?"
I Udział
- Konkurs skierowany jest do uczniów klasy VI b Szkoły Podstawowej nr 2 w Obornikach.
- Warunkiem uczestnictwa jest obecność na lekcjach, na których realizowany był program zdrowotny.
II Tematyka
- Temat przewodni konkursu brzmi " Jak być zdrowym?" i obejmuje tematykę omawianą w ramach realizacji programu zdrowotnego.
- Oceniana będzie prawidłowość oraz kompletność odpowiedzi. Każdemu pytaniu przyporządkowana będzie odpowiednia liczba punktów.
III Harmonogram
- Konkurs przeprowadzony będzie po zrealizowaniu wszystkich tematów ujętych w programie, w miesiącu maju, na jednej z narad klasowych.
- Ogłoszenie wyników nastąpi na kolejnej naradzie klasowej.
IV Etap klasowy
- W skład jury wchodzą: wychowawca klasy, który jest autorem i realizatorem programu (przewodniczący), pani higienistka oraz jeden z rodziców.
- Konkurs będzie miał charakter sprawdzianu pisemnego trwającego jedną jednostkę lekcyjną.
- Koperta z odpowiedziami zostanie otworzona przez jury po zakończeniu sprawdzianu.
- Członkowie jury sprawdzają prace konkursowe w dniu przeprowadzenia sprawdzianu.
- Dyplomy otrzymuje trzech uczniów, którzy uzyskają największą ilość punktów.
- Dyplomy zostaną wykonane przez uczniów na kółku informatycznym.
- Wszyscy uczestnicy konkursu otrzymują "zdrową niespodziankę".
- W przypadku otrzymania przez kilku uczniów tej samej liczby punktów, w celu wyłonienia zwycięskiej trójki, na następnej naradzie klasowej, przeprowadzi się dogrywkę, na podstawie własnych pytań jury.
Opracowanie: Lilianna Chmura