AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Fituch
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Przygotowujemy i organizujemy Dzień Matki: Słuchanie wiersza "Dla Mamy" wraz z jego analizą.

- n +

Konspekt Klasa I


Rozmowa na temat sposobu wyrażania uczuć: miłości, szacunku, przywiązania do mamy - samodzielne redagowanie i pisanie życzeń z okazji Dnia Matki. Wielka litera w zwrotach grzecznościowych. Projektowanie i wykonanie karty "słoneczka" dla mamy wraz z zapisem na niej wcześniej ułożonych życzeń.

Cele dydaktyczne:

Kategoria A:
  • Uczeń zna pojęcia: sylaba, wyraz, zdanie, zwrot grzecznościowy.
  • Uczeń rozpoznaje wyrazy w zdaniach, w wyrazach sylaby
  • Uczeń rozpoznaje zdania proste i rozwinięte
  • Uczeń umie posługiwać się materiałami plastycznymi
Kategoria B:
  • Uczeń rozumie konieczność stosowania zasad gramatyczno-ortograficznych podczas budowania zdań (wielka litera na początku zdania, znaki interpunkcyjne
  • Uczeń rozumie konieczność pisania zwrotów grzecznościowych wielką literą
Kategoria C:
  • Uczeń potrafi zastosować zwroty i formuły grzecznościowe w życzeniach
  • Uczeń potrafi poprawnie przekształcić zdanie pojedyncze w złożone
Kategoria D:
  • Uczeń swobodnie wypowiada się, umie uzasadnić swoją wypowiedź, porządkuje zdania, świadomie stosuje zwroty grzecznościowe
  • Uczeń wyraża własne uczucia, proponuje własną treść życzeń, redaguje je z użyciem odpowiedniej formuły
Cele wychowawcze:
  • Oddziaływanie na wyobraźnię i uczucia dzieci, uwrażliwienie dzieci na piękno wyrażania myśli poprzez zwroty grzecznościowe.
  • Zachęcenie do okazywania życzliwości, pamięci, a także grzeczności oraz miłości dla mamy
  • Budzenie motywacji do działań plastycznych
Metody:

Rozmowa, pogadanka, elementy problemu, słowno-oglądowa i działań praktycznych

Formy pracy:

Zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita, indywidualna zróżnicowana.

Środki dydaktyczne:

Magnetofon, nagranie wiersza pt. "Dla Mamy", plansza w formie słońca ze słowniczkiem tematycznym, karty pracy dla każdego ucznia (ozdobny papier listowy), elementy z kartonu potrzebne do wykonania słoneczka oraz narzędzia i przybory plastyczne.

Przebieg lekcji
  1. Opowiadanie nauczyciela o zbliżającym się Święcie Matki.
  2. Wysłuchanie nagrania wiersza w celu wytworzenia odpowiedniego nastroju.
  3. Udzielanie odpowiedzi przez dzieci na pytania dotyczące treści wiersza.
  4. Rozmowa na temat sposobu wyrażania uczuć: miłości, szacunku, przywiązania do mamy - nawiązanie do formy życzeń tych składanych bezpośrednio oraz tych składanych na laurkach.
  5. Zachęcenie do wykonania ozdobnej karty - słoneczka na której zapiszemy życzenia dla mamy
  6. Omówienie etapu wykonania karty w oparciu o wzór jak również własne pomysły uczniów
  7. Demonstracja dużego słońca (plansza dydaktyczna ze słowniczkiem tematycznym.
  8. Wykonanie laurki - słoneczka przez uczniów
  9. Krótki relaks śródlekcyjny
  10. Nawiązanie do karty pracy nr 43 (podręcznik "Wesoła Szkoła")
  11. Układanie i pisanie życzeń na ozdobnej karcie pracy (przypomnienie iż zwroty grzecznościowe piszemy wielką literą)
  12. Zapis ułożonych życzeń do zeszytu oraz na laurce słoneczku
  13. Dokonanie kontroli i oceny wykonanych prac
  14. Omówienie i zadanie pracy domowej
  15. Rekapitulacja materiału

Opracowanie: Elżbieta Fituch

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2440


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.