Katalog Karolina Woźniak, 2010-03-19 Jastrowie Wychowanie fizyczne, Plany wynikowe Plan wynikowy z wychowania fizycznego dla klasy IPlan wynikowy z wychowania fizycznego dla klasy I Opracowała: mgr Karolina Woźniak Opracowano na podstawie autorskiego programu wychowania fizycznego Karoliny Woźniak Termin Dyscyp-lina Temat zajęć Wymagania z zakresu umiejętności Wymagania z zakresu wiadomości Wymagania z zakresu postaw Zadania kontrolno – oceniające Realizacja podstawy programo. wrzesień lekka atletyka 1 1. Zapoznanie u-czniów z PSO i przepisami BHP. Uczniowie znają PSO z wy-chowania fizycznego. Uczeń zna PSO i przepisy BHP. Uczeń wykazuje dbałość o bezpieczeństwo pod-czas zajęć. PP 4 wrzesień lekka atletyka 2 2 – 3. Przeprowa-dzenie MTSF. Uczeń wykonuje poszcze-gólne próby z testu. Uczeń potrafi przeprowadzić wybrany przez siebie zestaw prób do oceny wytrzyma-łości, siły i gibkości. Świadomość celowość aktywności fizycznej. Wykonanie wszyst-kich 7 prób jak naj-lepiej. PP 1a wrzesień lekka atletyka 2 4 – 5. Doskonalenie startu niskiego. Prawidłowy bieg na krótkim dystansie – 50m. Uczeń wymienia miejsca i obiekty w okolicy, które można wykorzystać do ak-tywności fizycznej. Wykazuje świadomość potrzeby rozwoju swo-jego organizmu. Zaliczenie biegu na 50 m. PP 3c wrzesień lekka atletyka 2 6 – 7. Doskonalenie biegu na określo-nym dystansie – cross. Doskonalenie biegu w terenie – crossu. Uczeń zna różne rodzaje crossu. Uczeń chce pokonać własne słabości i zmę-czenie. Bieg w terenie na określonym dystan-sie. PP 2b; 2d; 2h wrzesień lekka atletyka 2 8 – 9. Doskonalenie rzutu piłeczki palan-towej z rozbiegu. Rzut p. palantową z wyko-rzystaniem kroku skrzyż-nego. Zasady bezpieczeństwa podczas rzutów. Uczeń przejawia po-trzebę doskonalenia u-miejętności ruchowych. Kształtowanie siły obręczy barkowej. PP 4b paździer-nik lekka atletyka 2 10 – 11. Skok w dal z odbicia jednonóż sposobem natural-nym. Skok w dal poprawną tech-niką na określona odległość. Uczeń wie, jak wymierzyć rozbieg. Uczeń przejawia wytrwa-łość w dążeniu do celu. Skok w dal z roz-biegu. PP 3 paździer-nik gimnas-tyka 3 12 – 13 – 14. Dos-konalenie przewro-tów w przód i w tył. Przewrót w przód i w tył do różnych pozycji końcowych. Zapoznanie z zasadami BHP na lekcjach gimnastyki. Uczeń opracowuje i de-monstruje zestaw ćwi-czeń kształtujących wy-brane zdolności motory-czne, w tym wzmacniają-ce mięśnie brzucha, grzbietu oraz RR i NN. Doskonalenie koor-dynacji ruchowej i zwinności. PP 2e; 4a paździer-nik gimnas-tyka 3 15 – 16 – 17. Stanie na rękach (z różnych pozycji wyjścio-wych). Uczeń wykonuje stanie na rękach z pomocą nauczycie-la. Uczeń zna jeden sposób a-sekuracji przy staniu na rę-kach. Uczeń przejawia poczu-cie odpowiedzialności za zdrowie własne i innych. Stanie na rękach przy drabinkach. PP 2d; 4a listopad gimnas-tyka 2 18 – 19. Doskonale-nie skoku rozkrocz-nego przez kozła. Uczeń potrafi wykonać skok rozkroczny przez kozła. Uczeń wyjaśnia wymogi hi-gieniczne wynikające ze zmian zachodzących w or-ganizmie w okresie dojrze-wania. Uczeń wykazuje dbałość o bezpieczeństwo pod-czas wykonywanych ćwiczeń. Skok rozkroczny przez kozła. PP 4a; 4d listopad gimnas-tyka 1 20. Ćwiczenia rów-noważne: waga przodem i bokiem. Uczeń potrafi wykonać wa-gę przodem i bokiem. Uczeń omawia zmiany za-chodzące w organizmie w czasie wysiłku fizycznego. Wykazuje potrzebę zapo-biegania wadom posta-wy. Poprawne wykona-nie wagi przodem. PP 2a listopad gimnas-tyka 2 21 – 22. Łączenie poznanych element-tów gimnastycznych w krótkie układy. Uczeń potrafi wykonać u-kład gimnastyczny przygo-towany przez nauczyciela. Uczeń planuje i wykonuje prosty układ gimnastyczny. Uczeń chce samodzielnie kształtować własne ciało. Wykonanie prostego układu gimnas-tycznego. PP 2d; 2g listopad koszy-kówka 2 23 – 24. Doskonale-nie podań i chwytów piłki w miejscu i w ruchu. Poprawne technicznie po-dania wykonane w miejscu i na pełnym biegu. Uczeń zna zasadę „fair play”. Uczeń chce stosować zasadę „czystej gry”. Podania i chwyty piłki. PP 5d grudzień koszy-kówka 2 25 – 26. Doskonale-nie rzutu po kozło-waniu z prawej stro-ny. Uczeń umie wykonać rzut po kozłowaniu w biegu. Uczeń wie jakie ma zna-czenie kozłowanie lewą i prawą ręką. Uczeń wykazuje chęć uczestnictwa we współ-zawodnictwie sporto-wym. Dwutakt z prawej strony. PP 2d grudzień koszy-kówka 2 27 – 28. Zwody przy podaniach i rzutach. Uczeń umie wykonać zwody podczas ćw. w dwójkach. Uczeń wie, jak sędziować mecz koszykówki. Uczeń właściwie i kul-turalnie zachowuje się podczas imprez sporto-wych. Gry kontrolne. Małe gry 2x2. PP 2d; 3a; 5b grudzień koszy-kówka 2 29 – 30. Ustawienie w ataku i w obronie. Uczeń potrafi zająć prawid-łową pozycję w ataku i w o-bronie. Uczeń zna zasady gry w ko-szykówkę i potrafi przedsta-wić je innym. Uczeń chce stosować zasadę „fair play”. Gra szkolna. PP 3b; styczeń siatkówka 1 31. Poruszanie się po boisku. Uczeń potrafi poruszać się po boisku krokiem dostaw-nym. Znajomość kroku dostaw-nego. Uczeń przejawia po-trzebę nabywania u-miejętności ruchowych. Kształtowanie szyb-kości i orientacji przestrzennej. PP 2d styczeń siatkówka 2 32 – 33. Doskonale-nie odbić sposobem oburącz górnym w postawie wysokiej. Uczeń potrafi odbijać piłkę sposobem górnym w posta-wie wysokiej. Uczeń zna pojęcie: czyste odbicie i podwójne odbicie. Uczeń wykazuje dbałość o bezpieczeństwo pod-czas wykonywanych ćwiczeń. Odbicia piłki nad głową. PP 2d; 3 styczeń siatkówka 2 34 – 35. Nauka od-bić piłki sposobem dolnym. Uczeń potrafi odbić dołem piłkę rzucaną. Uczeń ocenia poziom włas-nej aktywności fizycznej. Uczeń przejawia potrze-bę nabywania umiejęt-ności ruchowych. Kształtowanie spra-wności specjalnej do piłki siatkowej. PP 1b; luty siat-kówka 3 36 – 37 – 38. Nauka zagrywki dolnej i jej odbioru. Wykonanie zagrywki i od-bioru piłki sposobem obu-rącz dolnym. Zna zasady ustawienia przy zagrywce własnej i przeciw-nika. Uczeń chce pokonać własne słabości Zagrywka dolna. PP 3a luty piłka ręczna 2 39 – 40. Technika podań i chwytów w miejscu i w ruchu. Podania jednorącz w biegu w dwójkach. Uczeń zna i stosuje przepisy gry w piłkę ręczną. Uczeń przejawia poczu-cie odpowiedzialności za zdrowie własne i innych. Podania i chwyty w dwójkach. PP 3 luty piłka ręczna 2 41 – 42. Doskonale-nie kozłowania piłki ze zmianą kierunku. Uczeń kozłuje prawą i lewą ręką na przemian. Uczeń zna zasady i błędy kozłowania. Uczeń chce stosować zasadę „fair play”. Wyrabianie kordy-nacji ruchowej i wy-trzymałości. PP 2d; 3 luty piłka ręczna 2 43 – 44. Nauka tech-niki rzutu z wysko-ku. Uczeń potrafi rzucić piłkę na bramkę z wyskoku. Uczeń zna technikę wyko-nywanego rzutu. Uczeń wykazuje dbałość o bezpieczeństwo pod-czas wykonywanych ćwiczeń. Rzut z wyskoku na bramkę. PP 3 marzec piłka nożna 2 45 – 46. Nauka po-dań piłki w parach – wew. i zew. cz. stopy. Uczeń potrafi podać piłkę wew. i zew. cz. stopy. Uczeń zna ćwiczenia z piłką stosowane w rozgrzewce. Uczeń chce samodzielnie kształtować własne ciało. Podania i przyjęcie piłki. PP 3 marzec piłka nożna 2 47 – 48. Nauka strzału na bramkę z miejsca. Uczeń potrafi podać wyko-nać strzał na bramkę. Uczeń zna przepisy gry w piłkę nożną. Uczeń chce stosować zasadę „fair play”. Strzały na bramkę. PP 3; 5d marzec piłka nożna 1 49. Nauka gry bram-karza. Uczeń potrafi grać w bramce. Uczeń wie, jak zorganizo-wać rozgrywki systemem pucharowym „każdy z każ-dym”. Uczeń chce samodzielnie sędziować. Gra szkolna. PP 2d; 3; 5b marzec unihokej 2 50 – 51. Nauka pro-wadzenia piłeczki po prostej i po slalo-mie. Uczeń potrafi prowadzić piłeczkę po prostej i po sla-lomie. Uczeń zna zasady gry w unihokeja. Uczeń chce samodzielnie prowadzić rozgrzewkę. Prowadzenie piecz-ki samemu i w pa-rze. PP 2d; kwiecień unihokej 2 52 – 53. Nauka strzałów na bramkę. Uczeń potrafi wykonać strzał na bramkę. Uczeń pełni rolę zawodnika, sędziego i kibica. Uczeń przejawia potrze-bę nabywania umiejęt-ności ruchowych. Strzały na bramkę. PP 3 kwiecień unihokej 2 52 – 53. Doskonale-nie gry 5x5. Uczeń potrafi rozegrać mecz 5x5. Uczeń zna zasady gry w unihokeja. Uczeń chce stosować zasadę „fair play”. Gra szkolna. PP 5c; 5d kwiecień tenis stołowy 3 54 – 55 – 56. Nau-ka odbicia piłeczki stroną bekhendową i forhendową. Uczeń potrafi odbić piłeczkę stroną bekhendową i forhen-dową. Uczeń zna przepisy gry w ping-ponga. Uczeń chce samodzielnie kształtować własne ciało. Ćw. w parach. PP 3a kwiecień tenis stołowy 3 57 – 58 – 59. Nau-ka serwisu stroną bekhendową i forhe-ndową. Uczeń potrafi odbić piłeczkę stroną bekhendową i forhen-dową. Uczeń omawia przepisy gry w ping-ponga. Uczeń chce samodzielnie kształtować własne ciało. Ćw. w parach. PP 3a maj tenis stołowy 3 57 – 58 – 59. Nau-ka serwisu stroną bekhendową i forhe-ndową. Uczeń potrafi wykonać ser-wis stroną bekhendową i forhendową. Uczeń zna najlepszych za-wodników w tej konkuren-cji. Uczeń przejawia dużą aktywność w czasie za-jęć. Gra singlowa i deb-lowa. PP 3a maj fitness 2 60 – 61. Nauka u-kładu aerobiku pro-wadzonego przez nauczyciela. Uczeń potrafi wykonać pro-sty układ do muzyki. Uczeń zna rodzaje i formy aerobiku. Uczeń interesuje się tań-cem jako formą ruchu w czasie wolnym. Układ dowolny. PP 6 maj fitness 3 62 – 63 – 64. Samo-dzielne opracowanie układu aerobiku. Uczeń samodzielnie opraco-wuje układ do muzyki. Uczeń dobiera odpowiednią muzykę do układu. Uczeń interesuje się tań-cem jako formą ruchu w czasie wolnym. Tworzenie własnego układu. PP 6 czerwiec fitness 2 65 – 66. Aerobik wg J. Fondy. Uczeń potrafi wykonać po-kazany układ ćwiczeń. Uczeń zna walory ćwiczeń przy muzyce. Uczeń przejawia potrze-bę nabywania umiejęt-ności ruchowych. Samodzielne wyko-nanie opracowane-go układu. PP 6 czerwiec obwód ćwiczeb-ny 2 67 – 68. Obwód ćwiczebny. Uczeń wykonuje polecenia nauczyciela. Uczeń zna zasady tworzenia obwodu ćwiczebnego. Uczeń omawia zmiany zachodzące w organiz-mie w czasie wysiłku fi-zycznego. Obwód ćwiczebny. PP 1a czerwiec palant, ringo, itp 2 69 – 70. Gry i zaba-wy rekreacyjne Uczeń potrafi zorganizować sobie aktywny wypoczynek. Uczeń zna przepisy gier zespołowych. Wykazuje potrzebę u-czestnictwa w różnych formach rekreacji. Gry szkolne. PP 2b; 2d Podpis: PODSTAWA PROGRAMOWA wychowania fizycznego Treści nauczania – wymagania szczegółowe: 1. Diagnoza sprawności i aktywności fizycznej oraz rozwoju fizycznego. Uczeń: a) wykonuje wybrany przez siebie zestaw prób do oceny wytrzymałości, siły i gibkości; b) ocenia poziom własnej aktywności fizycznej; c) wyjaśnia, jakie zmiany zachodzą w budowie ciała i sprawności fizycznej w okresie dojrzewania płciowego; d) wymienia przyczyny i skutki otyłości oraz nieuzasadnionego odchudzania się i używania stery- dów w celu zwiększenia masy mięśni. 2. Trening zdrowotny. Uczeń: a) omawia zmiany zachodzące w organizmie w czasie wysiłku fizycznego; b) wskazuje korzyści z aktywności fizycznej w terenie; c) omawia korzyści dla zdrowia z podejmowania różnych form aktywności fizycznej w kolejnych okresach życia człowieka; d) przeprowadza rozgrzewkę; e) opracowuje i demonstruje zestaw ćwiczeń kształtujących wybrane zdolności motoryczne, w tym wzmacniające mięśnie brzucha, grzbietu oraz kończyn górnych i dolnych, rozwijające gib- kość, zwiększające wytrzymałość, a także ułatwiające utrzymywanie prawidłowej postawy ciała; f) opracowuje rozkład dnia, uwzględniając proporcje między pracą a wypoczynkiem, wysiłkiem umysłowym a fizycznym; g) planuje i wykonuje prosty układ gimnastyczny; h) wybiera i pokonuje trasę crossu. 3. Sporty całego życia i wypoczynek. Uczeń: a) stosuje w grze: odbicie piłki oburącz sposobem dolnym, zagrywkę, forhend i bekhend, zwody; b) ustawia się prawidłowo na boisku w ataku i obronie; c) wymienia miejsca, obiekty i urządzenia w najbliższej okolicy, które można wykorzystać do aktywności fizycznej. 4. Bezpieczna aktywność fizyczna i higiena osobista. Uczeń: a) wymienia najczęstsze przyczyny oraz okoliczności wypadków i urazów w czasie zajęć rucho- wych, omawia sposoby zapobiegania im; b) wskazuje zagrożenia związane z uprawianiem niektórych dyscyplin sportu; c) demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnej wielkości i różnym ciężarze; d) wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmie w okresie dojrze- wania. 5. Sport. Uczeń: a) planuje szkolne rozgrywki sportowe według systemu pucharowego i „każdy z każdym”; b) pełni rolę organizatora, zawodnika, sędziego i kibica w ramach szkolnych zawodów sportowych; c) wyjaśnia, co symbolizują flaga i znicz olimpijski; d) stosuje zasady „czystej gry”: niewykorzystywanie przewagi losowej, umiejętność właściwego zachowania się w sytuacji zwycięstwa i porażki. 6. Taniec. Uczeń opracowuje i wykonuje indywidualnie, w parze lub zespole dowolny układ tańca. Wyświetleń: 5253
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |