Katalog Anna Karska, 2010-03-23 Białystok Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanegoCel podstawowy podejmowania stażu: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego Sfery rozwoju zawodowego Zadania Metody i formy realizacji Termin Spodziewane efekty organizacyjna Poznanie procedury awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego IX 2002 Poprawnie zredagowany wniosek o rozpoczęcie stażu Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Rozmowa, ustalenie zasad współpracy IX 2002 Pomoc w redagowaniu planu Określenie drogi rozwoju zawodowego Opracowanie planu rozwoju zawodowego IX 2002 Poprawnie napisany plan rozwoju zawodowego Posiadanie dokumentacji realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń Cały okres stażu Poprawnie zredagowana teczka Prowadzenie dokumentacji pedagoga szkolnego Prowadzenie na bieżąco dziennika, rejestrowanie wszelkiej współpracy z rodzicami, nauczycielami, uczniami i organizacjami Cały okres stażu Dokładna rejestracja pracy pedagoga osobista Wstępna ocena własnej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do specyfiki środowiska szkolnego Sformułowanie potrzeb w zakresie wiedzy i umiejętności. Projektowanie doskonalenia zawodowego w okresie stażu IX/X 2002 Dokładne określenie swoich mocnych i słabych stron a dzięki temu efektywniejsza praca na rzecz szkoły Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, rady szkoleniowe) Cały okres stażu Pogłębianie swoich umiejętności zawodowych oraz rozwój osobisty Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji Studia podyplomowe Resocjalizacja w środowisku otwartym Okres stażu Pogłębianie swoich umiejętności zawodowych oraz rozwój osobisty Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, oglądanie specjalistycznych programów telewizyjnych itp. Tworzenie biblioteczki pedagogicznej, prowadzenie zeszytu lektur przydatnych w pracy zawodowej Cały okres stażu Poszerzanie wiedzy oraz kompetencji Przygotowanie projektu sprawozdania Autorefleksja, autoanaliza przebiegu stażu, opis realizacji planu rozwoju zawodowego V/VI 2005 Pomyślne zaliczenie stażu i uzyskanie stopnia nauczyciela mianowanego Określenie dalszego rozwoju Wnioski z dotychczasowej pracy; analiza dotychczasowych oddziaływań, ocena ich skuteczności; określenie potrzeb w zakresie wiedzy i umiejętności; zaplanowanie dalszej drogi rozwoju V/VI 2005 Własne doskonalenie się; unikanie popełniania błędów; zdobywanie doświadczenia pedagogicznego dydaktyczna Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli Hospitacja zajęć oraz omawianie ich przebiegu 3 razy w roku Pogłębianie wiedzy na temat sposobu prowadzenia zajęć Wykorzystywanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej Korzystanie z programów komputerowych oraz internetu Cały okres stażu Poznawanie nowych i ciekawych wiadomości wychowawcza Zapoznanie się z dokumentacją dzieci Diagnozowanie środowiska poprzez rozmowy, analizę dokumentów oraz wizyty domowe IX/X 2002 oraz wg potrzeb Zorientowanie się w sytuacji dzieci; wyszczególnienie dzieci w trudnej sytuacji rodzinnej oraz z wnioskami i orzeczeniami z poradni Organizowanie pomocy uczniom w trudnej sytuacji materialnej Dofinansowanie obiadów w szkolnej stołówce; kierowanie do odpowiednich instytucji Według potrzeb Pomoc rodzinie Udzielanie porad uczniom w rozwiązywaniu trudności powstających na tle konfliktów domowych i szkolnych Rozmowy, kontakt z poradniami Cały okres stażu Pomoc uczniom Współpraca z rodzicami Konsultacje dla rodziców Cały okres stażu Pomoc rodzinie Wyszczególnienie dzieci z wnioskami, opiniami, orzeczeniami kwalifikacyjnymi z poradni ped.-psych. Kontakty z poradnią, nawiązanie współpracy z pracownikami poradni (spotkania, rozmowy telefoniczne) Cały okres stażu Nawiązanie współpracy z poradnią, lepsza opieka nad dziećmi Współpraca z organizacjami charytatywnymi oraz organizującymi wszelką pomoc Kontakty z poradniami, placówkami, organizacjami charytatywnymi Cały okres stażu Pomoc uczniom z problemami, rozwijanie ich zainteresowań, nawiązanie współpracy ze środowiskiem lokalnym Zorganizowanie oraz prowadzenie Szkolnego Koła PCK Organizacja różnego rodzaju akcji, zbiórek pieniędzy itp. Według potrzeb i możliwości Pomoc materialna ludziom najuboższym i potrzebującym Przeciwdziałanie niedostosowaniom społecznym Rozmowy z dziećmi, rodzicami, wychowawcami klas, kuratorem sądowym Cały okres stażu Przeciwdziałanie niedostosowaniom, pomoc rodzinie Wnioskowanie o kierowanie spraw uczniów z rodzin zaniedbanych środowiskowo do odpowiednich sądów Kontakt z sądem, pracownikami policji do spraw nieletnich i rodziny Cały okres stażu Pomoc dzieciom z rodzin dysfunkcyjnych Podejmowanie działań profilaktycznych Ankieta, pogadanki na temat bezpiecznych zachowań, spotkania ze specjalistami od profilaktyki Cały okres stażu Mniej agresywnych zachowań w środowisku dziecka, większa znajomość prawidłowych reakcji w sytuacjach zagrożenia Aktywny udział w pracach zespołu d/s programu wychowawczego szkoły, oraz d/s profilaktyki Spotkania, szkolenia, przygotowywanie ankiet diagnozujących i ewaluacyjnych Cały okres stażu Wyrobienie pozytywnych wzorów zachowań w sferze wychowania Wyświetleń: 2018
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |