Katalog Lilianna Chmura Różne, Scenariusze "Grzyby jadalne i trujące naszych lasów" - scenariusz lekcji w kl. VI szkoły podstawowej.
poziom nauczania, klasa, liczba jednostek lekcyjnych klasa VI szkoły podstawowej, 45 minut cele lekcji:
karty pracy ucznia, atlasy grzybów (np.: "Grzyby leśne" Andrzeja Grzywacza), plansze z grzybami, naturalne okazy najczęściej zbieranych gatunków grzybów (np. maślak zwyczajny, koźlarz babka, borowik szlachetny, podgrzybek brunatny, czubajka kania, pieprznik jadalny, muchomor czerwony, pieczarka). metody słowne, obserwacyjne, praktycznego działania. formy praca indywidualna, praca w grupach, praca zbiorowa przebieg lekcji a) Faza przygotowawcza
Praca w grupach. Uczniowie otrzymują karty pracy, zapoznają się z nimi, rozwiązują zadania w grupach. Nauczyciel obserwuje i wspomaga pracę grup. c) Faza podsumowująca
1. Jak oceniasz dzisiejszą lekcję wychowawczą? Podkreśl odpowiedź.
2. Jaki był twój udział w pracy zespołu? Masz do dyspozycji 6 borowików. Jeśli byłeś bardzo zaangażowany możesz sobie przyznać 6 grzybków, jeśli słabiej oceń się odpowiednio w skali od 1 do 6. Zadanie 1 Czy wszystkie grzyby mają po spodniej stronie kapelusza blaszki? Zadanie 2 Posegreguj grzyby (korzystając z atlasu grzybów): a) grzyby jadalne: b) grzyby trujące: c) grzyby niejadalne (ze względu na swój zapach lub smak) piestrzenica kasztanowata, maślak zwyczajny, muchomor jadowity, mleczaj rydz, muchomor sromotnikowy, gąska zielonka, koźlarz babka, borowik szlachetny, muchomor wiosenny, podgrzybek brunatny, czubajka kania, gąska mydlana, zasłonak rudy, strzępiak ceglasty, borowik szatański, pieprznik jadalny, goryczak żółciowy, mleczaj wełnianka, gołąbek śmierdzący, koźlarz czerwony. Zadanie 3 Z atlasu grzybów wybierz dowolny grzyb jadalny i porównaj go z najbardziej podobnym do niego grzybem trującym. Zestaw cechy podobne i różniące.
Zadanie 4 Jak postąpisz, gdy podczas grzybobrania spotkasz w lesie grzyb jadalny: a) o bardzo małym i nie rozwiniętym jeszcze owocniku - twoja decyzja uzasadnienie b) stary owocnik, nie nadający się już do celów spożywczych - twoja decyzja uzasadnienie Zadanie 5 Ułóż zdanie z podanych sylab: ne, brze, by, raj, ko, tyl, do, ci, zna, grzy, !, Zbie,Opracowanie: Lilianna Chmura Wyświetleń: 7534
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |