Katalog Alicja Zienkiewicz- Zielińska, 2010-03-23 Platerów Język polski, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO -nauczyciel języka polskiegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO mgr Alicja Zienkiewicz-Zielińska nauczyciel języka polskiego w PUBLICZNYM GIMNAZJUM W PLATEROWIE INFORMACJE O NAUCZYCIELU I. Imię i nazwisko Alicja Zienkiewicz- Zielińska II. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2006r. III. Staż pracy ogółem: 4 lata, staż pracy pedagogicznej 4 lata IV. Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa nauczyciel kontraktowy V. Posiadane kwalifikacje: 1. magister filologii polskiej; specjalność nauczycielska VI. Uzyskane nagrody: - Za realizację projektu „Face To Face With Nature’ 2005r. - Za wzorową realizację projektu Comenius 2004r. - Za entuzjastyczną i twórczą postawę pedagogiczną przejawiającą się w realizacji projektów „ English Our Chance”, „Nadbużańska Biesiada Europejska” 2003r. Sfera rozwoju zawodowego I. ORGANIZACYJNA DZIAŁANIE Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty. FORMA/METODA Analiza dokumentacji (Rozporządzenia, Ustawa o systemie oświaty) Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CODN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego. TERMIN sierpień/wrzesień 2006 UDOKUMENTOWANIE Rejestr przyswojonych aktów prawa oświatowego DZIAŁANIE Wstępna ocena własnych umiejętności jako nauczyciela. FORMA/METODA Samoocena, Autorefleksja. TERMIN wrzesień 2006 UDOKUMENTOWANIE Ankieta samooceny DZIAŁANIE Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. FORMA/METODA Zawarcie kontraktu. Rozmowa Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. Ustalenie terminów spotkań z opiekunem. TERMIN wrzesień 2006 UDOKUMENTOWANIE Kontrakt, Wspólne wnioski z analizy dostępnych wzorów planu rozwoju zawodowego DZIAŁANIE Prawidłowe prowadzenie dokumentacji przebiegu realizacji planu zawodowego. FORMA/METODA Gromadzenie zaświadczeń, świadectw, programów, scenariuszy, zdjęć TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja; potwierdzenia DZIAŁANIE Przygotowanie projektu sprawozdania, przedłożenie dyrektorowi szkoły. FORMA/METODA Autoanaliza Opisanie realizacji planu rozwoju zawodowego. TERMIN koniec stażu UDOKUMENTOWANIE Projekt sprawozdania Sfera rozwoju zawodowego II. DYDAKTYCZNA DZIAŁANIE Opracowanie planu pracy dydaktycznej FORMA/METODA Wyróżnienie w planie treści wykraczających poza podstawę programową, Umieszczenie w planie i realizacja treści ścieżek międzyprzedmiotowych; TERMIN wrzesień UDOKUMENTOWANIE Plany pracy, rozkłady materiałów, DZIAŁANIE Poszerzanie wiedzy i umiejętności dydaktycznych z zakresu nauczanego przedmiotu FORMA/METODA Udział w wewnątrzszkolnym i zewnętrznym doskonaleniu. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja; potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady Pedagogicznej DZIAŁANIE Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteki przedmiotu oraz organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków FORMA/METODA Opracowanie testów, kart pracy, tablic poglądowych Archiwizowanie narzędzi diagnostycznych i dewaluacyjnych w formie bazy danych dydaktycznych TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Baza materiałów DZIAŁANIE Wysyłanie materiałów własnych do ośrodków metodycznych, czasopism metodycznych i przedmiotowych, publikacje w Internecie. FORMA/METODA Udział w internetowym forum nauczycieli w portalach edukacyjnych TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Strony WWW,publikacje DZIAŁANIE Omawianie przeczytanej literatury przedmiotowej FORMA/METODA Rozmowy na posiedzeniu zespołu przedmiotowego oraz w indywidualnych kontaktach z innymi nauczycielami. Prowadzenie własnego katalogu opracowań. TERMIN w ciągu stażu UDOKUMENTOWANIE Rejestr pozycji DZIAŁANIE Przygotowanie oraz realizacja (na miarę możliwości organizacyjnych i finansowych szkoły) projektu urządzenia i wyposażenia sali lekcyjnej do przeprowadzania w optymalnych warunkach zajęć dydaktyczno-wychowawczych. FORMA/METODA Budowanie bazy materiałów dydaktycznych, testów, czasopism itd. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Baza materiałów dydaktycznych DZIAŁANIE Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna (innych nauczycieli). FORMA/METODA Hospitacja według wcześniej opracowanych narzędzi, omówienie jej wyników. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Konspekt lekcji, inna dokumentacja Arkusz obserwacji zajęć DZIAŁANIE Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna. FORMA/METODA Opracowanie scenariuszy zajęć, konsultacja, analiza, ewaluacja. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Konspekt lekcji, inna dokumentacja DZIAŁANIE Współpraca z nauczycielami w zakresie integracji międzyprzedmiotowej FORMA/METODA Uwzględnianie treści międzyprzedmiotowych podczas zajęć języka polskiego TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Rozkłady materiałów DZIAŁANIE Uwzględnienie w nauczaniu treści ścieżek edukacyjnych FORMA/METODA Uwzględnienie treści ścieżek edukacyjnych w nauczaniu języka polskiego w gimnazjum TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Rozkłady materiałów DZIAŁANIE Dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania ucznia. FORMA/METODA Stosowanie różnorodnych narzędzi w procesie ewaluacji ucznia TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Baza materiałów DZIAŁANIE Analiza, określanie mocnych i słabych stron własnej działalności. FORMA/METODA Dokonywanie korekty pracy i modyfikowanie pracy z uczniami w oparciu o efekty uzyskane w toku diagnozowania osiągnięć edukacyjnych. Dobieranie różnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania ucznia. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Kwestionariusz samooceny Sfera rozwoju zawodowego III.OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA DZIAŁANIE Aktualizowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki przedmiotu oraz ogólnych problemów oświatowych. FORMA/METODA Udział w kursach kwalifikacyjnych, warsztatach oraz innych zinstytucjonalizowanych formach kształcenia. Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma). TERMIN według harmonogramów , na bieżąco UDOKUMENTOWANIE Zaświadczenia Materiały z konferencji DZIAŁANIE Aktywna praca nad samokształceniem. FORMA/METODA Znajomość nowych propozycji wydawniczych z dziedziny psychologii, pedagogiki,dydaktyki przedmiotu. TERMIN na bieżąco UDOKUMENTOWANIE Notatki z lektury DZIAŁANIE Znajomość aktualnego poziomu rozwoju uczniów. FORMA/METODA Uwzględnianie w pracy właściwości ich okresu rozwojowego. Analiza i obserwacja możliwości uczniów Zbieranie przykładowych prac dzieci TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Przykładowe prace dzieci DZIAŁANIE Zapoznanie z programem wychowawczym szkoły. FORMA/METODA Określenie zadań nauczyciela – wychowawcy, Stworzenie planu pracy wychowawczej klasy /akceptacja rodziców i uczniów/ TERMIN wrzesień2006 UDOKUMENTOWANIE Potwierdzenie obecności na konferencji RP; dokumentacja (plan pracy wychowawcy klasowego) DZIAŁANIE Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela – wychowawcy. FORMA/METODA Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych, Zebranie i omawianie materiałów dotyczących egzaminów, Wyjaśnianie problemów z nimi związanych, Realizacja zadań ujętych w programie wychowawczym szkoły, programach profilaktycznych TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Szkolny plan dyżurów DZIAŁANIE Sporządzenie planu i programu spotkań z rodzicami. FORMA/METODA Kontakty z rodzicami /zebrania ogólne i spotkania indywidualne/; Pozyskiwanie rodziców do włączenia się w życie klasy i szkoły w różnoraki sposób (organizacja imprez i wyjazdów). TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Potwierdzenia DZIAŁANIE Starania o spójność działań wychowawczych szkoły, rodziców i innych podmiotów. FORMA/METODA Motywowanie i wspieranie ucznia w rozwoju. Organizowanie imprez okolicznościowych integrujących społeczność i przeprowadzanie imprez klasowych /andrzejki, wigilia i inne /. TERMIN na bieżąco UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja fotograficzna DZIAŁANIE Kształtowanie i doskonalenie kompetencji osobowościowych koniecznych w pracy. FORMA/METODA Nawiązywania dobrego kontaktu z uczniami, życzliwość, otwartość w kontaktach interpersonalnych, umiejętność współpracy w zespole. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE ankiety DZIAŁANIE Integracja zespołu klasowego. FORMA/METODA Organizowanie wspólnych wyjść, wycieczek, wyjazdów. Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kulturalnych (kino, teatr) TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Karty wycieczek DZIAŁANIE Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków uczniom. FORMA/METODA Dbanie o bezpieczeństwo uczniów podczas zajęć, nadzór nad czystością i wystrojem sali językowej. Stosowanie przepisów zapewniających bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Fotografie Grafik dyżurów DZIAŁANIE Kształtowanie postaw obywatelskich: - wpajanie szacunku dla tradycji i historii -kultywowanie tradycji narodowych, rodzinnych -zapoznanie z dorobkiem kulturowym narodu polskiego FORMA/METODA Wprowadzenie elementów wychowania regionalnego na godzinach wychowawczych Przygotowanie i przeprowadzenie uroczystości imprez klasowych, takich jak: wigilia klasowa TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja, fotografie DZIAŁANIE Kształtowanie właściwych nawyków zdrowotnych, promocja zdrowego stylu życia , uświadomienie zagrożeń związanych z nałogiem. FORMA/METODA Realizacja tematów prozdrowotnych na lekcjach wychowawczych TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja-plan pracy wychowawcy DZIAŁANIE Propagowanie ekologicznego modelu życia FORMA/METODA Udział z klasą w akcjach „Dzień Ziemi”, „Sprzątanie Świata Przygotowanie tematycznych gazetek ściennych TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja, fotografie Sfera rozwoju zawodowego IV. UCZESTNICTWO W REALIZACJI ZADAŃ OGÓLNOSZKOLNYCH, EDUKACYJNYCH, WYCHOWAWCZYCH I OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU ORAZ SPECYFIKI, TYPU I RODZAJU SZKOŁY DZIAŁANIE Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań. FORMA/METODA Współpraca z rodzicami, Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania, Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli Uczestnictwo w tworzeniu i realizacja programu pracy dydaktyczno - wychowawczej i opiekuńczej Publicznego Gimnazjum w Platerowie Współpraca z Dyrektorem Szkoły, gronem pedagogicznym . Realizacja zadań opiekuńczo- wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły Realizowanie programu wychowawczego w ramach godzin wychowawczych Realizacja ścieżek edukacyjnych TERMIN na bieżąco UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja szkolna DZIAŁANIE Pełnienie dodatkowych funkcji w szkole FORMA/METODA Koordynacja Festiwalu Języków Obcych Organizacja imprezy z okazji 8 marca Publikowanie w prasie lokalnej informacji o pracy szkoły Przygotowanie sprawozdania z wyników egzaminów gimnazjalnych – przedmioty humanistyczne Protokołowanie posiedzeń Pady Pedagogicznej Opieka nad salą nr 2 Przygotowanie projektu Kryteria ocen z zachowania Praca w zespole projektującym plan pracy gimnazjum Doradztwo w sprawie zakupu środków i materiałów dydaktycznych, bogacenia księgozbioru biblioteki szkolnej. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja ( wyniki egzaminów gimnazjalnych, kryteria ocen z zachowania, plan pracy)fotografie, materiały prasowe,wpisy do Księgi Protokołów DZIAŁANIE Aktywna praca w zespole przedmiotowym FORMA/METODA Uwzględnianie w nauczaniu treści ścieżek przedmiotowych. Opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka polskiego. Uczestnictwo w monitorowaniu WSO oraz innych projektach ewaluacji. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE PSO DZIAŁANIE Wspieranie w miarę potrzeb i możliwości działalności samorządu szkolnego. FORMA/METODA Pomoc w organizowaniu imprez tematycznych, uroczystości szkolnych TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Fotografie DZIAŁANIE Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych, międzyszkolnych, ogólnopolskich w ramach swoich kompetencji FORMA/METODA Opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów mających kłopoty z nauką języka polskiego, TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Dokumentacja DZIAŁANIE Aktywne pełnienie dyżurów nauczycielskich w trakcie przerw śródlekcyjnych FORMA/METODA Opieka nad uczniami w czasie Troska o porządek na korytarzach i w łazienkach TERMIN według harmonogramu UDOKUMENTOWANIE Grafik dyżurów DZIAŁANIE Opieka nad praktykantką FORMA/METODA Umożliwienie praktykantowi obserwacji prowadzonych przez mnie zajęć Obserwacja prowadzonych przez praktykanta lekcji –omówienie TERMIN według potrzeb UDOKUMENTOWANIE Potwierdzenia Sfera rozwoju zawodowego V. UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W SWEJ PRACY PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH DZIAŁANIE Analiza i ocena efektów pracy wychowawczej FORMA/METODA Po każdym semestrze, ustalenie listy sukcesów i ewentualnych porażek, określanie przyczyny niepowodzeń i proponowanie sposobów ich wyeliminowania. TERMIN koniec semestrów UDOKUMENTOWANIE Karta samooceny DZIAŁANIE Uwzględnianie w planie wychowawczym klasy specyficznych warunków środowiskowych uczniów. FORMA/METODA Organizowanie pomocy dla uczniów będących w trudnych warunkach materialnych (obiady) Współpraca z instytucjami zajmującymi się pomocą (Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Łosicach, GOPS) Nawiązanie współpracy z Komendą Policji do Spraw Nieletnich Przeprowadzenie ankiety na temat sytuacji rodzinnej wychowanków Współpraca z pedagogiem szkolnym, pielęgniarką, psychologiem, policjantem Opieka wychowawcza nad uczniem trudnym i zaniedbanym środowiskowo, Kształtowanie postawy akceptacji i tolerancji, Pedagogizacja rodziców. Poruszanie na spotkaniach z rodzicami tematów związanych z patologią społeczną TERMIN według potrzeb UDOKUMENTOWANIE Zapisy w dzienniku lekcyjnym Plan pracy wychowawcy klasowego Ankiety DZIAŁANIE Prowadzenie spotkań z rodzicami uczniów, integrowanie ich ze społecznością szkolną. FORMA/METODA Zachęcanie rodziców do uczestnictwa w uroczystościach szkolnych, wycieczkach TERMIN według harmonogramu uroczystości szkolnych/klasowych UDOKUMENTOWANIE Scenariusze akademii DZIAŁANIE Podejmowanie problemów współczesnego świata, FORMA/METODA Dyskusje w ramach godzin wychowawczych i w toku zajęć edukacyjnych TERMIN według harmonogramu planu pracy wychowawcy klasowego UDOKUMENTOWANIE Zapisy w dzienniku lekcyjnym Sfera rozwoju zawodowego VI. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA TECHNOLOGII KOMPUTEROWEJ I INFORMACYJNEJ DZIAŁANIE Korzystanie z komputera w opracowaniu dokumentów, testów, scenariuszy zajęć. FORMA/METODA Dokumentowanie efektów własnej pracy, przygotowywanie materiałów i ich archiwizacja w postaci plików komputerowych. Znajdowanie w sieci i rozpropagowanie materiałów dla uczniów oraz dla nauczycieli /np. dotyczących planu rozwoju zawodowego/. Wykorzystanie programów multimedialnych, encyklopedii, programów edukacyjnych w nauczaniu języka polskiego. TERMIN na bieżąco UDOKUMENTOWANIE Rejestr materiałów,Wydruki stron internetowych DZIAŁANIE Podniesienie na wyższy poziom umiejętności korzystania z narzędzi i metod informatyki, FORMA/METODA Posługiwanie się programami edycyjnymi, poznawanie nowych aplikacji, umiejętności korzystania z bazy danych, korzystanie ze szkolnej sieci komputerowej, Internetu. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Baza danych DZIAŁANIE Publikowanie własnych materiałów w Internecie. FORMA/METODA Przygotowanie materiałów edukacyjnych Zamieszczanie ich na stronach internetowych TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Prowadzenie rejestru, Strony www DZIAŁANIE Prowadzenie w ramach swojego przedmiotu przynajmniej raz w semestrze zajęć z uczniami w pracowni komputerowej FORMA/METODA Opracowanie scenariuszy zajęć z wykorzystaniem multimediów TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Konspekty, scenariusze Pisemna ocena lekcji wystawiona przez opiekuna stażu DZIAŁANIE Wykorzystywanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej FORMA/METODA Opieka nad szkolną stroną www Aktualizacja szkolnej strony www, Opracowanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera Wykorzystanie w swojej pracy Internetu. Pisanie konspektów, scenariuszy zajęć, sprawozdań oraz prowadzenie dokumentacji z wykorzystaniem komputera. Wykonywanie pomocy dydaktycznych. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Baza materiałów Sfera rozwoju zawodowego VII. ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW DOTYCZACYCH SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY ORAZ UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ NIMI DZIAŁANIE Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły FORMA/METODA Znajomość organizacji i zasad funkcjonowania szkoły (statutu, wewnątrzszkolnego systemu oceniania, regulaminów, wizji i misji gimnazjum). Znajomość przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy właściwych dla szkoły. Zebranie w podręcznej bibliotece spisu aktów prawnych obowiązujących w szkole. TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Rejestr poznanych materiałów DZIAŁANIE Aktualizowanie wiedzy na temat obowiązującego prawa. FORMA/METODA Pozyskiwanie informacji z Internetu Konsultacje z kolegami TERMIN okres stażu UDOKUMENTOWANIE Baza danych Wyświetleń: 5655
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |