Katalog Agata Sieńczak, 2010-03-23 Zielona Góra Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO mgr Agata Sieńczak zatrudniona na stanowisku nauczyciela języka polskiego Zespół Szkół ul. Zielonogórska 26 68-113 Brzeźnica Termin stażu: od 01 września 2009 r. do 31 maja 2012 r. § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej: - opracowanie kryterialnego oceniania opisów, opowiadań, listów, krótkich form wypowiedzi pisemnych, - stosowanie aktywnych metod nauczania np. metoda projektów, gry i zabawy ortograficzne, - opracowanie pomocy dydaktycznych: testy, sprawdziany, tablice dydaktyczne. 2. Publikowanie własnych prac: - opublikowanie planu rozwoju zawodowego, - publikacja kilku konspektów z wykorzystaniem metod aktywnych. 3.Doskonalenie zawodowe, podejmowanie różnych form doskonalenia wiedzy z zakresu nauczania j. polskiego oraz umiejętności wychowawczych: - kursy tematyczne, - udział w konferencjach i spotkaniach, - warsztaty cały okres stażu zaświadczenia - odbycie szkolenia na egzaminatora sprawdzianu szóstoklasisty i egzaminu gimnazjalnego. 4. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli, przygotowanie do ewaluacji działań podejmowanych przez Radę Pedagogiczną: - aktywny udział w pracy zespołu humanistycznego: analiza osiągnięć uczniów, opracowanie programów naprawczych, - analiza wyników nauczania j. polskiego na podstawie testów kompetencji klasy 6., - udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. - 5. Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych, dokonywanie korekt, porównywanie wyników i skuteczności podejmowanych efektów: -udział w zajęciach otwartych realizowanych przez innych nauczycieli, - opracowanie arkusza pohospitacyjnego, formułowanie wniosków po obserwacji lekcji, -przeprowadzenie zajęć otwartych z zakresu nauczanego przedmiotu. § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów: - otoczenie opieką dzieci z rodzin wielodzietnych i niewydolnych wychowawczo, - organizowanie pomocy dla dzieci mających problemy w nauce poprzez organizowanie pomocy koleżeńskiej, pomoc w ramach zajęć w świetlicy socjoterapeutycznej, - organizowanie spotkań z rodzicami uczniów mających kłopoty z nauką i zachowaniem, - opracowanie i realizowanie planu wychowawczego klasy w oparciu o plan pracy szkoły, program profilaktyki, potrzeby rodziców. 2. Poszerzenie oferty szkoły o dodatkowe zajęcia w zakresie potrzeb uczniów: - opracowanie planu pracy zajęć koła ortograficznego w klasach 4-6, - opracowanie planu pracy zajęć wyrównawcze z języka polskiego dla klasy 6. , - opracowanie planu pracy zajęć zgodnych z art. 42 ust.2 Karty Nauczyciela, - przygotowanie uroczystości szkolnych zgodnie z harmonogramem prac, - organizacja szkolnych dyskotek, -organizowanie imprez klasowych . 3.Uaktywnienie środowiska szkolnego i lokalnego na rzecz rozwiązywania problemów społecznych i cywilizacyjnych: - współorganizowanie na terenie szkoły akcji Superszkoła, - dołączenie do projektu Salezjańskiego Wolontariatu Misyjnego Join the game rok szkolny 2009/2010, - uwrażliwianie uczniów i rodziców na problemy wynikające z problemów cywilizacyjnych, zarówno na lekcjach j. polskiego, a także na lekcjach wychowawczych i zebraniach z rodzicami. 4.Realizacja potrzeb uczniów wynikających ze specyficznych warunków: - poruszanie tematyki związanej z zagrożeniami współczesnego świata w ramach nauczanego przedmiotu np. zagrożenia AIDS, narkomania, -w przypadku trudności wychowawczych spotkania z pedagogiem, przedstawicielami policji, sądu, - pomoc przy kierowaniu uczniów na badania w PPP. - 5. Dostosowanie działań edukacyjnych do potrzeb uczniów: - prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla klas szóstych w celu lepszego przygotowania ich do testu kompetencji, - prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów klas 4-6 w celu przygotowania do konkursu Złote Pióro, - międzylekcyjne spotkania z uczniami mającymi zaległości w technice czytania i czytania ze zrozumieniem, - przeprowadzenie konkursu wewnątrzszkolnego I Ty zostań mistrzem ortografii: opracowanie regulaminu i zasad konkursu, przeprowadzenie konkursu, wręczenie nagród finalistom. § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Doskonalenie swoich umiejętności wykorzystania komputera i sprzętu multimedialnego na lekcjach języka polskiego: - ukończenie kursu Tworzenie materiałów edukacyjnych w formie elektronicznej z wykorzystaniem programu Hot Patatoes organizowanego przez ODN w Zielonej Górze. 2.Korzystanie z programów komputerowych oraz internetu na lekcjach: - przygotowanie narzędzi potrzebnych na lekcjach j. polskiego na komputerze (sprawdziany, testy, notatki dla uczniów), - wykorzystanie sprzętu multimedialnego oraz Internetu do przeprowadzenia lekcji języka polskiego, - przeprowadzenie lekcji dotyczącej zagadnień związanych z filmem z wykorzystaniem projektora dla pokazania przykładów, - wykorzystanie zasobów Internetu do bogacenia własnej wiedzy dotyczącej nauczania przedmiotu, wychowawstwa, awansu zawodowego, - wykorzystanie bazy szkolnej oraz Internetu do przygotowania pomocy dydaktycznych dla uczniów i przez uczniów. 3.Publikacje materiałów własnych i uczniów na stronie internetowej: - publikacja planu rozwoju zawodowego i scenariuszy zajęć na stronie internetowej, - przygotowanie wraz z uczniami prezentacji multimedialnej podsumowujący dział gramatyczny ( pod kierunkiem nauczyciela). §7 ust. 2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1.Pogłębianie własnych kompetencji wychowawczych: - udział w kursach i warsztatach poszerzających moją wiedzę z zakresu pedagogiki i psychologii , - udział w kursach pozwalających na uatrakcyjnienie zajęć wychowawczych np. Odyseja umysłu. 2. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych: - poznanie sytuacji rodzinnej uczniów, poprzez rozmowy wychowawcze, obserwacje uczniów, współpracę z PPP, - organizowanie imprez klasowych, wyjść, wycieczek wg harmonogramu, - wykorzystanie wiedzy z zakresy pedagogiki, znajomości prawa oświatowego w kierowaniu uczniów na badania do PPP, przygotowywania z pedagogiem wniosków do sądu itp. § 7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1.Przeanalizowanie aktów prawnych i poznanie procedur nadania stopnia awansu nauczyciela mianowanego: - śledzenie dokumentów, - opracowanie dokumentacji potrzebnej do rozpoczęcia stażu. 2. Poszerzanie wiedzy z zakresu prawa oświatowego: - analiza aktów prawnych, głownie dotyczących: udzielania rodzicom pomocy w kierowaniu dzieci na badania do PPP, organizowania pomocy dla dzieci z trudnościami w nauce i deficytami, współpracy z sądem, organizacji wycieczek i wyjść. 3.Realizacja znajomości aktów prawnych: - udział w pracach różnorodnych komisji m.in.: konkursowych, egzaminacyjnych, - organizacja wycieczek i wyjść zgodnie z , - udział w radach pedagogicznych uchwalających, modyfikujących lub opracowujących dokumenty wewnątrzszkolne. mgr Agata Sieńczak Wyświetleń: 4163
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |