Katalog Monika Trzecińska-Szplit, 2010-03-29 Pabianice Wychowanie fizyczne, Plany metodyczne Piłka koszykowa – kozłowanie piłki prawą i lewą ręką w miejscu i w ruchu. Plan metodyczny lekcji wychowania fizycznego w ujęciu czynnościowym.Zadania szczegółowe w zakresie: -sprawności-uczeń: rozwinie koordynację ruchowo-wzrokową oraz zdolności motoryczne poprzez ćwiczenia specjalistyczne do koszykówki -umiejętności-uczeń: umie zastosować ćwiczenia rozgrzewające organizm, potrafi kozłować piłkę prawą i lewą ręką w miejscu i w ruchu ze zmianą tempa i kierunku biegu, potrafi zmieniać rękę kozłującą, poprawi jakość tego elementu, umie współpracować ze współćwiczącym i w zespole -wiadomości-uczeń: zna zasady bezpiecznego zachowania się na sali gimnastycznej oraz zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń w parach i z wykorzystaniem piłek, zna ćwiczenia ogólnorozwojowe wykonywane indywidualnie i w parach, zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej -usamodzielniania-uczeń: współuczestniczy w organizacji lekcji – prowadzi samodzielnie części rozgrzewki, przestrzega podstawowych zasad bezpieczeństwa podczas zajęć wychowania fizycznego, dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących, angażuje się w ćwiczenia i zabawy z piłkami, akceptuje potrzebę usprawniania się, współdziała z partnerem i w zespole Część wstępna Czynności ucznia: -docelowe: zaktywizuje się do udziału w zajęciach -zadania: słucha informacji nauczyciela, zapoznaje się z zadaniami lekcji, przygotowuje się do świadomego i aktywnego uczestnictwa w lekcji Czynności nauczyciela: sprawdza gotowość uczniów do zajęć, podaje zadania lekcji, zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa podczas zajęć Metody: pogadanka Część główna A Czynności ucznia: -docelowe: pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku -zadania: uczestniczy w zabawie „Berek z piłką”, wykonuje ćwiczenia kształtujące ramion, nóg, tułowia w marszu i biegu po przekątnej sali zaproponowane przez jednego z ćwiczących (np. skipy, wieloskoki, podskoki, marsz wypadami w przód, przyspieszenia, krok dostawny i skrzyżny, biegi z obrotami, bieg tyłem, podskoki naprzemienne), wykonuje ćwiczenia kształtujące w parach w miejscu, w pozycjach niskich i wysokich Czynności nauczyciela: poleca zabawę, wyznacza miejsce zabawy oraz ćwiczeń, czuwa nad przebiegiem lekcji i bezpieczeństwem, pomaga uczniowi w przeprowadzeniu rozgrzewki, dzieli ćwiczących w pary, dba o odpowiednie wykonywanie ćwiczeń i ich poprawność, poleca zaplanowane przez siebie ćwiczenia, wyróżnia najlepiej ćwiczących Metody: zabawowo-klasyczna, zadaniowo-ścisła Część główna B Czynności ucznia: -docelowe: doskonali technikę kozłowania piłki prawą i lewą ręką w miejscu i w ruchu -zadania: kozłuje piłkę prawą i lewą ręką w miejscu jednocześnie wykonując zadania dodatkowe (przysiady, siady, leżenie tyłem, podskoki, obroty w prawą i lewą stronę), kozłuje piłkę w miejscu zmieniając rękę kozłującą, bierze udział w zabawie „Lustro” (kozłuje piłkę prawą i lewą ręką poruszając się w przód, do tyłu , w prawą i lewą stronę naśladując nauczyciela, kozłuje piłkę odczytując głośno ilość palców pokazywaną przez nauczyciela), bierze udział w zabawach z kozłowaniem reagując na sygnał dźwiękowy (na sygnał zmienia połowę sali, rękę kozłującą, wykonuje obrót), bierze udział w zabawach z kozłowaniem w parach (kozłując obiega truchtającego partnera, kozłując biegnie za partnerem, biegnie za partnerem kozłując ręką wskazaną przez współćwiczącego, kozłując biegnie za partnerem i odczytuje ilość palców pokazywanych przez współćwiczącego, próbuje wybić lub odebrać piłkę kozłującemu na niewielkiej powierzchni współćwiczącemu), bierze udział w wyścigach sztafetowych z wykorzystaniem kozłowania Czynności nauczyciela: wyznacza miejsce ćwiczeń, zabaw i wyścigów, rozdaje piłki, przypomina zasady bezpiecznego zachowania się podczas zajęć z piłkami, poleca zaplanowane przez siebie ćwiczenia, zabawy i wyścigi oraz demonstruje je, czuwa nad bezpieczeństwem i poprawnością wykonywania zadań, koryguje błędy, dzieli ćwiczących w pary i na grupy, wyróżnia najlepiej ćwiczące osoby, pary i drużyny, sędziuje Metody: zadaniowo-ścisła, zabawowo-klasyczna Część końcowa Czynności ucznia: -docelowe: uspokoi organizm, dostrzeże potrzebę samodoskonalenia -zadania: wykonuje ćwiczenia rozluźniające i uspokajające – zabawa „Minutka”, wykonuje ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne Czynności nauczyciela: zaleca ćwiczenia uspokajające i korekcyjne, wyjaśnia celowość ich stosowania, omawia poziom realizacji zadania głównego lekcji, podsumowuje aktywność, pomysłowość i zaangażowanie uczniów, zachęca do samodoskonalenia sprawności akcentując jej przydatność w życiu codziennym Metody: zadaniowo-ścisła, pogadanka Wyświetleń: 2066
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |